לכל אהובנו היקרים, ה' עליהם יחיו.


להאזנה לתוכן:

הנה בפרשת השבוע מוצאים דבר אשר קשה להבנה, אחרי כל הניסים והנפלאות אשר בני ישראל ראו במצרים, עשר מכות וכן קריעת ים סוף, "ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי במראה מרכבה וכו'", עומדים בני ישראל ואומרים למשה ואהרון: "מי יתן מותנו בידי ה' בארץ מצרים בשבתנו על סיר הבשר באוכלנו לשובע כי הוצאתם אותנו אל המדבר הזה להמית את כל הקהל הזה ברעב".

וקשה איך דור יוצאי מצרים עמדו ואמרו דברים קשים כל כך כלפי השמים וכלפי משה ואהרון?.

אלא אפשר לבאר ולאמר: הנועם אלימלך מביא בספרו הקדוש, בכל עת ורגע שהוא פנוי מן התורה ובפרט כשהוא יושב בטל לבדו בחדר או שוכב על מיטתו ואינו יכול לישון, יהיה מהרהר במצוות עשה זו של "ונקדשתי בתוך בני ישראל". וידמה בנפשו ויצייר במחשבתו כאילו אש גדולה ונוראה בוערת לפניו עד לב השמים והוא, בשביל קדושת ה' יתברך, שובר את טבעו ומפיל את עצמו לאש על קידוש ה' יתברך. ומחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה ונמצא שאינו שוכב ויושב בטל רק מקיים מצוות עשה דאוריתא. גם בשעת אכילתו יכוון כך וכשיתחיל להרגיש תענוג גשמי יצייר במחשבתו כך ומיד יאמר בפיו ובליבו שיותר היה לו  תענוג ושמחה בעשיית מצות עשה של ונקדשתי, באופן הזה, מהרגשת התענוג הגשמי וכו'.

והנה כך הייתה עבודת בני ישראל בארץ מצרים, בכל היום היו טרודים בעבודה קשה, בשיעבוד של המצרים בחומר ובלבנים ובכל עבודה בשדה וכו', אך במחשבתם עבדו את הקב"ה רגע רגע.

וכך מצאנו אצל רבי עקיבא שבשעה שהוציאו אותו להריגה אמר לתלמידיו: כל חיי חיכיתי מתי יבוא לידי מצות מסירות נפש ואקיימנה.
וזה מה שאמרו בני ישראל למשה רבנו, בארץ מצרים היה לנו יותר נוח וטוב, עבדנו את הקב"ה בכל המצבים על ידי מחשבה ושיויתי ה' לנגדי תמיד.

והנה אנו אומרים לכל אהובנו וחביבנו, היום הטירדות גדולות מאוד ולא כולם זכו להיות מיושבי בית המדרש וגם מי שכן זכה יכול לזכות יותר, על ידי שחושב בכל רגע פנוי על אהבת ה', לצייר בנפש שמוסרים את נפשנו על קידוש ה', אפשר לזכות לדברים גדולים מאוד.

וזו הייתה טענת ישראל במדבר, שרוצים לחזור לעבודת ה' במחשבה בלי התמודדות עם ניסיונות בפועל.

ונחזק עצמנו עם המעשה בבעל שם טוב, אשר באחד הימים אמר לתלמידיו: אם אתם רוצים לראות מה זה עבודת ה' לכו לעיר פלונית ותראו אצל איש פלוני מה זה עבודת ה'. נסעו מהר התלמידים הקדושים וחשבו לראות איש פרוש וקדוש אך כשהגיעו הופתעו, רואים מול עיניהם אדם מאוד גדול בגוף ומגושם מאוד עמדו ועקבו אחריו וחיכו לראות את עבודת ה' שלו ומצאו אדם מגושם שכל היום אוכל ושותה אכילה גסה ביותר. בסוף הימים שהיו שם שאלו אותו: מה המיוחד בחייך, אמר להם: אני אדם פשוט מאוד אבל אבא שלי הגויים הרגו אותו בעינויים וביקשו ממנו לכפור ח"ו בהקב"ה והוא לא הסכים ומת על קידוש ה', אני אוכל כל היום ושותה שיהיה לי כח, שאם יבואו ויחייבו אותי לא יצליחו לשכנע אותי ויהיה לי כח לעמוד ולהתגבר על הכאב והיסורים.

חזרו תלמידי הבעל שם טוב לרבם והבינו מה זה אכילה ושתיה לשם שמים.
אף אנו נשתדל בכל כוחנו, בימים אלו אשר הניסיונות גוברים ומתרבים מיום ליום, לייחד כל רגע פנוי למחשבות של קדושה, של מסירות נפש, של אמונה בהקב"ה.

נשתדל לבנות את חיינו את יומנו סביב עבודת ה' וכל צעד ומחשבה לקשור אותה לשם יחוד קודשא בריך הוא ונזכה לגאולה וישועה ושערי רחמים ורצון יפתחו לנו.

ועל ידי זה יושפע שפע רב מכל העולמות. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה