להאזנה לתוכן:

לאחי ורעי היקרים והחשובים, ה' ימלא משאלות ליבנו לטובה.
עומדים כמה שעות לפני יום קדוש, מהימים הקדושים בשנה והמסוגלים ביותר, חג הסוכות. ומבקשים אנו מכל אהובינו וחביבנו, בקשה בלב נשבר ובאהבה מרובה, להשתדל כולנו בבקשה, להקפיד בדברי רבנו אליעזר פאפא זצוק"ל אשר הביא בפלא יועץ (ערך סוכה) וזה לשונו:

 
בשמחתו לא יתערב לשמח לב עניים ואביונים וזו מצוות כל החגים והמועדים ומי ששמח ולא משמח עניים עליו נאמר (במלאכי ב'): "וזריתי פרש על פניכם פרש חגיכם" וכל שכן בחג הקדוש הזה, דחיוב גדול לתת לעניים וכו', שאם לא כן מקללים אותו האושפיזים קללות נמרצות ואם נותן ישא רוב ברכה מהאושפיזין וכו'.
וישתדל כל אחד להזמין עני לביתו ואם לא הזמין יפריש ממונו לצדקה ויאמר בפה מלא: "זה אני נותן לצדקה בשביל חלק אברהם אושפזא קדישא". וכך, זה בשביל יצחק וכו'. וכן על זו הדרך, או ישלח מאכל לעני לפני כל סעודה ובזה ישא ברכה ורב טוב. עכ"ל.
ומבקשים אנו מכל אהובינו וחביבנו, להקפיד במצוה קדושה זאת ובכל אושפזא קדישא להפריש צדקה לאוכל לעניים ולדאוג שכסף זה יהיה לאותה סעודה לעני לכבוד האושפזא וייחדו בפה מלא ויזכירו אותנו ויעתירו בעדנו מעומקא דליבא, שישלח לנו הקב"ה ממרום, בריאות, כח ושמחה וסיעתא דישמיא לעשות נחת רוח ליוצרנו ולעשות רצון בוראנו.
יודעים אנו שבחג הקדוש הזה שפע ואור יושפע ממרום על כל מוסרי הנפש על שובה ישראל ובזכות רבנו אליעזר פאפא זצוק"ל, שבחג זה יום פטירתו, נזכה לאורה גדולה ויוודע לעיני הכל גודליך וצידקך ה' צבאות ויצילנו הקב"ה מן המזיקים, בזכות אור המקיף נזכה לשמירה ממרום.
אך, נדע ונקפיד בכל סעודה לקרא בשם האושפיזא של אותו סעודה בפה, להזמינו לסעודה וישתדל בכל כח להרבות בדברי תורה ובזמירות בכל סעודה. 
וידוע שבחג זה מצווים על השמחה יותר מבכל חג ונאמר על חג זה: "ושמחת בחגיך והיית אך שמח". ודורשי רשומות הבטיחו, שמי ששמח שמחה מרובה בסוכות זוכה לבן זכר וכן רבי מנחם מנדעל מרימינוב דקדק ואמר על הפסוק (דברים ט"ז): 
והיי-ת א-ך שמ-ח סופי תיבות "חתך", המלאך הממונה על הפרנסה נמצא בתוך שמחת החג. 
ומובא בשם הגורי הארי: שמי שיהיה שמח וטוב לב ולא יצטער כלל בחג הקדוש הזה, מובטח לו שתעלה לו שנה טובה ויהיה לעולם שמח.
ויקפיד בכל כח לקיים מצוות ארבעת המינים. וידוע דברי חז"ל: מי שקונה לולב עם אתרוג זוכה לחיי העוה"ז וחיי העוה"ב וכן זוכה לבנים תלמידי חכמים. והאבודראם הוסיף ואמר: כל המקיים מצות אתרוג עם 3 מינים כמו שקיים תרי"ג מצוות. 
ונזכה לשמחה של אמת ולאור גדול ישועה ושמחה והצלחה מרובה.
חג שמח ובשורות טובות.     
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה