זכה לקדש שם שמים בהדגשת יהדותו


להאזנה לתוכן:

לכל אהובינו וחביבנו ה' עליהם יחיו, וברכת ה' תחול על ראשנו.
הנה חשבנו בדעתנו, ברבות שמיעת היהודים היקרים, אשר שואלים ודורשים יסוד גדול, אשר צריכים להבין ולחזק בנפשנו ולהבין את עומק ומצולות כוחנו.


הנה באחד הימים, ישב אצלנו אחד מאהובינו היקרים, מן הרופאים החשובים באמריקה, אשר שמו הולך בכל קצוות הארץ, זכה לקדש שם שמים בהדגשת יהדותו ואמונתו ובריש גליי לחזק את אמונתו ומצוותיו. וסיפר לנו מעשה על אדם, מן המשפחות החשובות באמריקה, אשר עושרם עושר עצום מדורי דורות ובכל יום היה מסתכל הרופא הצדיק ומוצא שאותו אדם קבע פגישה לבוא לרופא.
הנה נכנס בפעם הראשונה ואותו בן עשירים ומפורסמים בבהלה גדולה ממחלה קשה, אשר הוא חושד שיש לו, מיד הרופא המסור שלח אותו לכל הבדיקות, עם דרישה ובקשה להזדרז מהר משום, שאם זו המחלה המסויימת הזאת, כל יום הוא סכנה גדולה ביותר. והנה כל היומיים, הבן עשירים היה מתקשר לרופא הגדול בבוקר, בצהריים וכו', כשהגיעו התשובות הכל היה כשורה וגופו בריא, וירבו בריאים כמותו בעולם, שמח הרופא ואף החולה יצא.


עובר שבוע ימים ושוב בן העשירים מבקש לבוא לרופא, שוב חושד על מחלה אחרת שיש לו, הרופא אמר לו לא לדאוג, כבר לפני שבוע עשו את כל הבדיקות והכל היה על הצד הטוב ביותר, אך בן העשירים היה בפחד גדול וביקש שוב וכו', הכל היה על הצד הטוב ביותר.
עברו עוד ימים ושוב חוזר לרופא, אמר לו הרופא: נראה לי שאתה קורא עיתונים וכל מחקר חדש שיוצא על מחלה מסויימת, אתה מרגיש את התסמינים של המחלה ובא אליי עם אותם תסמינים, אפילו שאתה חשוב ומבוגר ממני, אני מבקש ממך להפסיק לבוא אלי, אין לך כלום. הצטער צער גדול והלך.

עברו ימים, האדם המבוגר נפטר מגילו וביקש לכתוב על קיברו שמת מן המחלות, אפילו שלא האמינו לו שיש לו את המחלות.

במעשה זה למדנו מוסר גדול, שנים רבות אנו רואים אנשים, אשר באים לקבל ברכה ועצה, והרבה אנשים מרגישים אנו, שהם שמחים בסבל שלהם, בפצעים שלהם, בחולי שלהם. ואם החולי או הסבל יעבור, הם לא ידעו מה לעשות, הם יהיו כל כך לא עסוקים, אתה עוזר להם לצאת מזה והם שוב חוזרים לדבר אחר, כמו שיש היצמדות עמוקה אל הסבל, הם מקבלים מזה משהו, זאת השקעה והיא משתלמת.

ולכן מי שיש לו בעיה, צריך דבר ראשון לבדוק האם אתה רוצה לפתור את הבעיה או שאתה רוצה רק לדבר על הבעיה. תיכנס לתוך עצמך ותחקור, כל הייסורים שלך קיימים כי אתה תומך בהם, בלי תמיכה שלך כל הדברים האלו לא יכולים להתקיים, לכן אתה תראה בעצמך, אם אתה רוצה להתרפא, או רוצה לדבר ולהינות מבעייתך.


ואחרי ח"י שנים ששמענו רבבות רבות של יהודים, הרבה מהם, ראינו שרוצים לדבר על הבעיה ומעטים מאוד רוצים לפתור באמת בעיות.
וצריך לדעת שלדבר על בעיה ולא לפתור, דבר זה מוריד מאוד מכוחות האדם ואדם אשר חי בבעיות בכדי לדבר עליהם, מאבד את כוחו מרגע לרגע.
ונתעמק ונחשוב אדם אשר עבד קשה, מרגיש בסוף היום חלש ומותש, משום שעבד קשה, אדם אשר היה עצוב ומדוכא גם מרגיש מותש, אפילו שלא עשה שום פעולה גופנית ומדוע?, כי כל הכוחות הולכים בעצבות אשר הוא עצוב ומאבד את כוחותיו, אפילו שבשכל פשוט נראה שמי שלא עבד רק ישב והתעצב, צריך להיות לו יותר כח, אך לא כך, מאבד את כוחו, את שכלו, את תעצומות הנפש.


לכן צריכים להגיע להבנה נפשית עמוקה שכל בעיה, אף הקטנה, שאומרים שרוצים לפותרה, לא לומר, לרצות מעומק הנשמה גם להפסיד מעט מהכבוד מהממון ולפתור הבעיה, כי כל עוד היא פתוחה משקולת היא לעתיד חיי האדם. וכאשר מבינים זאת בנפש, קל יותר לבנות חיים טובים, שהאמת והשלום אהבו ולחיות חיים קלים יותר בלי משאות ומכאובים בלב ובנשמה.

"רפאינו ה' ונרפא הושיענו ונושע" ושלח גאולה וישועה ופרנסה ברווח לכל הישיבות הקדושות שובה ישראל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה