אלכוהול לא בבית ספרנו"


להאזנה לתוכן:

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מדאיגה במספר הילדים ובני הנוער השותים אלכוהול. מחקרים מראים כי גיל התחלת השתייה יורד והוא נע בסביבות גיל 11-12. במקביל, ישנה עלייה בחומרת שתייה בעייתית זו שמסתיימת לעתים קרובות בשכרות

התכנית "גדולים ולא שותים", מאפשרת הרחבת השיח עם התלמידים על ההשפעה המזיקה של שתיית אלכוהול בקרב ילדים ומתבגרים, תוך התייחסות לפיתוח כישורי התמודדות מול פיתויים והשפעות חברתיות, התוכנית כוללת מרכז למידה וחוברת מדריך למורה ומהווה הרחבה של הפרק "כישורי חיים במסיבה" בתכנית "כישורי חיים" לכיתה ה'.

בגיל בו הילדים מתחילים ללכת למסיבות ללא הוריהם, ורגע לפני מסיבות הבת/בר מצווה יש צורך בפיתוח מיומנויות חברתיות סביב נושאים כמו השתייכות חברתית, השפעה חברתית, קבלת החלטות במצבים חברתיים, מקובלות ודחייה ממסיבה, מצבי סיכון במסיבה ועוד.

התוכנית מופעלת בעיר במהלך כל השנה בשיתוף יועצות בה'ס ומנחת שפ"י הגב' ירדנה להב ורכזת חינוך, הסברה ומניעה של הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות הגב' בריזיט דוקהן שבחרו לסכם את התוכנית השנתית ביום שיא לכל בתי הספר שלוקחים חלק בתוכנית.  

היום נפתח עם השיר "מתנות קטנות" עם להקת היובל ולאחר מכן בירכו המכובדות. 

במהלך היום, התלמידים חתמו על אמנה "חומרים ממכרים  ואלימות לא בבית ספרנו" עברו ועבדו בקב' לשיח מסביב לשולחנות שכלל גם בניית כרזות ומשחקים קופסא בנושא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה