סדנת כתיבת סיפור קצר לגמלאים במקיף ז', אשדוד
23.06.26 / 14:34
"כיתת ותיקים" מיזם חדשני ומיוחד התקיים בשנה האחרונה בתיכון מקיף ז'. מחלקת הרווחה בעירייה והנהלת בית הספר הקימו כיתת לימוד לגמלאים
בכל יום שני, עשרים תלמידים צעירים בנפשם וברוחם חזרו לספסל הלימודים למדו ותרגלו כתיבת סיפור קצר, ספורט ותכנות.
המוטו בסדנת הכתיבה היו דבריו הנצחיים של ג'ורג' ברנרד שואו, חתן פרס נובל לספרות-" השתמש במראה כדי לראות את פנייך, השתמש ביצירות אומנות כדי לראות את נשמתך".
במהלך השנה, התלמידים למדו ותרגלו בהצלחה כיצד בונים דמות, עלילה, דיאלוג, מערכות יחסים ועוד.
בתחילת הדרך רבים חשו מבוכה, בלבול וחוסר ביטחון. אט אט אזרו אומץ, קילפו את "קליפות הבצל" חדרו פנימה אל נפשם, אל מחשבותיהם וביטאו עצמם בכתב. תהליך מרתק.
בתום הקורס בית הספר הפיק אוגדן, חוברת מודפסת, " אסיף" של עשרים ואחד סיפורים קצרים, פרי עטם של התלמידים.
בתשובה לשאלת כתבינו, מנחה הסדנה, רביב שלהבת, ענה שמגיע הרבה תודה למנהלת בית הספר, יפעת שרף, ולרכזת המיזם, המורה לודה סמירנוב. עבור תרומתן הרבה להצלחת המיזם וסדנת הכתיבה.
מנחה : רביב שלהבת.
