ליאורה פדלון-סימון שבה לאשדוד למופע פורים חגיגי לרגל יום האישה


להאזנה לתוכן:

כשלצידה הרקדנית ליזה טאב והכנרת ויטה מנדלשטם, הזמרת האהובה תעלה מעל במת בית אריה קלנג אשדוד עם המופע "כי את מלכה" שנערך במסגרת מסיבת פורים מיוחדת לרגל יום האישה

ליאורה פדלון-סימון (53) פרצה לתודעה הציבורית בארץ בשנת 1995 עם השיר "אמן" שהשתתף באירוויזיון, שהגיע למקום השמיני בתחרות של אותה שנה, אבל הפך מאז לשיר קבוע בכל פלייליסט של טקסים במערכת החינוך ובטקסים ממלכתיים. 

ליאורה, הייתה אז בת 26. "מבחינתי, המתנה הכי גדולה היא ש'אמן' החזיק מעמד המון שנים וקיבל מעמד של שיר על- זמני" - היא אומרת בגאווה. "יש הרבה שירים שנשכחו עם השנים. אומנים גדולים כמו שלמה ארצי וריטה היו באירוויזיון, אבל לא זוכרים את השירים שלהם. כשאני מופיעה בחו"ל לפני קהילות יהודיות, אני שומעת לעיתים ששרים את השיר בתפילה בבוקר וזה מרגש ביותר".

הרקדנית ליזה טאב-יח"צ

הזיכרון המוזיקלי הראשון שלה הוא מגיל צעיר, "אני ממש זוכרת את עצמי שרה מול המראה כבר בגיל שש, שירים מתוך פסטיבלי הזמר שהיו אז נפוצים" - היא נזכרת. "ההופעה הראשונה שלי הייתה כשהייתי בת שבע ושרתי בתחרות תחפושות משפחתית שיר שנקרא 'מר אפצ'י'. כולם הריעו לי ורצו שאשיר עוד, ומאז כבר קראו לי בחוג המשפחה 'הזמרת' וידעו שזה מה שאני אעשה".

פדלון-סימון, שהתגוררה בעברה באשדוד וכיום בבאר שבע, היא גם מורה ליוגה בחלק מזמנה. כמוזיקאית היא מספרת על הדמיון הרב שהיא מוצאת בין עיסוקיה, "תרגול יוגה הוא מאוד מחשבתי ודורש שקט וחיבור פנימי" - היא אומרת. "כך גם במוזיקה - אתה לא יכול ליצור אם אין לך את האחדות בין הגוף והנפש".

בשנות פעילותה הוציאה ליאורה לאור בסה"כ שישה אלבומים, מקצתם בעברית ומקצתם בשפות אחרות. עם כותבי שיריה נמנים אהוד מנור ז"ל ומאיר גולדברג שנחשבים לשניים מגדולי הפזמונאים בעברית בכל הזמנים.

הכנרת ויטה מנדלשטם-יחצ

לקראת תחילת שנות האלפיים פרצה פדלון-סימון את גבולות המדינה והחלה להופיע בדרום אמריקה בכלל, ובארגנטינה בפרט, שם התיידדה עם הזמרת האגדית מרסדס סוסה שנחשבת עד היום לאחת הזמרות הארגנטינאיות האהובות בעולם בכלל ובישראל בפרט.

הרפרטואר המוזיקלי של פדלון-סימון מורכב משירים במגוון שפות וסגנונות שכל קשר ביניהם מקרי בהחלט. "אני שרה בעברית, ספרדית, ערבית, טוניסאית, יידיש, ועוד" - היא אומרת. "לכל שפה יש לי חיבור מיוחד ושונה. המוצא שלי הוא טריפוליטאי ומוזיקת החינות הגיעה משם, על מוזיקה ערבית גדלנו בבית. ספרדית ויידיש זה חיבור שקשה לי מאוד להסביר, אבל הוא פשוט קיים שם".

לבמת המופעים של בית אריה קלנג היא מגיעה עם המופע "כי את מלכה" שנערך במסגרת מסיבת פורים מיוחדת ליום האישה. על הבמה היא תעלה ותבוא כשלצידה הרקדנית ליזה טאב והכנרת ויטה מנדלשטם. 

"כי את מלכה"- מסיבת פורים עם ליאורה ולהקה. יום חמישי, 9 במרץ 2023 בשעה 2023. בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. כרטיס ב-20 ש"ח בלבד. המופע  מיועד לנשים וגברים כאחד   כרטיסים:6452*. למידע נוסף :08-9221883

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה