טקס יקירי העיר אשדוד לשנת 2022 התקיים במשכן באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bee0a4f7-69d3-4926-a7f9-ef7155113755','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bee0a4f7-69d3-4926-a7f9-ef7155113755','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bee0a4f7-69d3-4926-a7f9-ef7155113755','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bee0a4f7-69d3-4926-a7f9-ef7155113755','/dyncontent/2024/4/21/a7408a5b-8ce8-46ed-8747-f2328b41174f.jpg',17791,'סימול פסח אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בסה"כ 21 תושבים ותושבות נבחרו לקבל את אות יקיר ויקירת העיר אשדוד בזכות תרומתם לקידום ופיתוח העיר בשלל תחומים, החל מחינוך, פוליטיקה, תרומה לקהילה וכלה בבניין העיר

בטקס יקירי העיר אשדוד 2022. צילום: עופר אשטוקר

אשדוד מוקירה את תושביה אשר תרמו רבות לקידום העיר בשלל תחומים, החל מחינוך, פוליטיקה, תרומה לקהילה וכלה בבניין העיר. בסה"כ עלןו הערב (ה') מעל הבמה 21 תושבים ותושבות שזכו לכבוד הגדול. 

את הטקס הנחתה גלית גיאת, על הקטע האומנותי היה אחראי הזמר דוד דאור, שריגש בשירתו את הקהל. נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח ברכה מצולמת לזוכים היקרים.

ואלו הם יקירי העיר לשנת 2022:

יחיאל אבו

בגיל 15, כעולה חדש ממרוקו, החל את עבודתו כפועל בניין בעיר אשדוד והיה שותף בבניית העיר מיום הקמתה. אחרי שירות קרבי בצה"ל עבד כברזלן, ובהמשך התקדם להיות מנהל עבודה ואז קבלן מבצע. הקים את חברת אבו יחיאל חברה לבניין בע"מ והשקיע את כל כולו ביזמות רק בעיר אשדוד.

את חברת אשדוד שהקימה את העיר וכיום הוא בעליה, ועם יחד עם אלתא רכש את חברת אלבטק ופעל להקמת מפעלי אלבטק בקריית ההייטק בעיר. כפטריוט העיר אשדוד, הגביל את תחומי פעילותו רק לעיר האהובה עליו, ופעל לאורך כל השנים לקידום מפעלות חסד, תרומות לנזקקים ומוסדות ציבור בעיר.

רפאל איוש

מיזמי הבניין והתשתיות הראשונים שהחלו לעבוד בעיר, מבניה ובוניה של העיר אשדוד.
החל את דרכו כקבלן אינסטלציה ופיתוח וביצע את הנקז הראשי של העיר. הקים חברה שב - 50 שנות עשייה בנתה אלפי יחידות דיור, והקימה פרויקטים של תשתיות, מסחר ומבני ציבור ברחבי המדינה בכלל ואשדוד בפרט בדגש על איכות ללא פשרות.

רפאל ידוע בעיר כאיש חסד וכתורם גדול לנזקקים מכל המגזרים. הוא מתנדב רבות בסיוע למשפחות נזקקות, בעמותות שונות ובהקמת מוסדות צדקה ודת. הקים לפני כ – 30 שנה את ביה"כ "אהל חיים" המונה קהילה פעילה של מאות משפחות, וכולל פעילות ענפה של שיעורי תורה וגמרא, פעילות קהילתית וכן גמ"ח לנזקקים.

בטקס יקירי העיר אשדוד 2022. צילום: עופר אשטוקר

חנה שובל

גב' חנה הקימה את סניף אשדוד של המועצה לישראל יפה ומנהלת אותו ואת מרחב הדרום עד היום. פועלת עשרות שנים מול אוכלוסיות שונות להטמעת ערכי איכות הסביבה, ויישומם בשגרת החיים. ייזמה פרויקטים בשיתוף התעשייה, מוסדות חינוך, עמותות ועיריית אשדוד ועבדה עימם בשיתוף פעולה לטובת זכייה בתחרות קריה יפה.

הקימה את פורום תעשיה יפה בו מתכנסים מנהלי מפעלים שונים בעיר המחליפים רעיונות ופתרונות מעת לעת למען הסביבה, יזמה את התחרות הרב שנתית "בית הספר הנאה" לשדרוג בתי ספר והחווה החקלאית. היא כיהנה כנשיאת רוטרי לשתי קדנציות ויזמה קריאת כיכר ע"ש רוטרי בעיר.

כיום חברה בוועד המנהל של מוסדות אמנות בעיר ובשולחן עגול לאיכ"הס בנמל אשדוד. חנה יצאה בהתנדבות ללמד עברית בברית המועצות ויזמה את הקמת אולפן תעשיה שבו העולים עובדים ולומדים במפעל בתי זיקוק. הגב' חנה נושאת "אות השליח" על פועלה בקרב יהדות התפוצות ולמען טיפוח הרעיון הציוני וחיזוק מדינת ישראל. 

אשר כנפו

סופר, איש חינוך ועורך ישראלי. עסק רבות בחינוך ובעבודה תרבותית וחברתית עבור החברה הישראלית בכלל וקהילת יוצאי מרוקו בארץ בפרט ואף חיזק את הקשרים התרבותיים בין ישראל למרוקו ואשדוד. ייסד את "זיו המערב" האגודה לשימור מורשת יהדות צפון אפריקה, שפעלה להפיץ את המוזיקה המסורתית האנדלוסית של יהודי מרוקו ועמד בראש התזמורת האנדלוסית כשקיבלה את פרס ישראל.

כתב ספרות יפה בשישה ספרים שחיבר בעיר אשדוד בסגנונות שונים,  וספרים העוסקים במורשת קהילת יוצאי מרוקו וביניהם "ברית" – כתב העת הדו לשוני של יהדות מרוקו". זכה באות ההוקרה "לבי במזרח", בפרס החינוך למורה יוצר, פרס גאון, אות יקיר הרשות – עולים ומגשימים ולאחרונה קיבל את הפרס ליצירה בתחומי התרבות והאמנות של יהודי צפון אפריקה.

לילי כנפי

מתנדבת ב 45 שנים האחרונות בפרויקטים רבים בתחומים שונים למען החברה בישראל בכלל ואשדוד בפרט. מארחת בביתה ארגוני מתנדבים ומשלחות מחו"ל, נשיאת מועדון ליונס בעבר במסגרתו חנכה בעיר את כיכר ליונס "מגילת ייסוד", שופטת מטעם המועצה לישראל יפה, מדריכת תיירים בעיר ומרכז המבקרים, מתנדבת בידיד לחינוך המעניקה טיפול רגשי לתלמידים, במוקד 106, בויצ"ו, פנימיית נווה גלים ועוד ארגונים רבים ומגוונים.

לילי נוהגת לבקר קשישים בביתם, עוסקת באיסוף תרומות וסלי מזון לנזקקים, בתכניות לשיקום אסירים ובפרויקט זכרון בסלון. במהלך 40  השנים האחרונות מתנדבת בוויצו אשדוד ובלשכה המשפטית של ויצו, מטפלת בתחומי האלימות במשפחה ועוסקת בפעילות ענפה לקידום מעמד האישה. במסגרת התנדבותה ייצגה נשים בבתי דין רבניים במשך 29 שנים וסייעה לפתיחת מקלט לנשים מוכות. לילי הינה בין המייסדות של מועצת הנשים באשדוד.

שמואל כרמל

החל עבודתו באשדוד כמורה במקיף א'. שימש כשופט בחידון התנ"ך הראשון לנוער באשדוד וכן כמפקח על טעוני הטיפוח ושילוב עולים חדשים וכמנהל התיכוניה העממית שאפשרה לרבים מתושבי אשדוד להתקדם בעבודה ובחברה. נשלח לצ'ילה כשליח הסוכנות היהודית בתפקיד מורה ומרכז ההוראה של המקצועות העבריים ודאג לנסיעתם של בוגרים רבים לשהות ועבודה בישראל במסגרת "מפעל תפוז" מטעם הסוכנות.

שמואל מעביר הרצאות בבתי הכנסת בתחומים שונים כגון חינוך והיסטוריה, מתנדב בתנועת של"מ (שרות לאומי למבוגר) ומטפל בהתנדבות בעזרה לקשישים. כמו כן, מתנדב באגודה למלחמה בסרטן. מר שמואל מתנדב מטעם היחידה העירונית להתנדבות בסיוע בגנים לאור המצב הביטחוני ובזמן חירום וחיבר את הספר "כרמל ירושלים אשדוד" המתאר את קורות החיים בעיר אשדוד.

אברהם גבעון

מר אברהם כיהן בתפקידים בכירים בסוכנות היהודית ובתפקידים ציבוריים כלל ארציים.
יצא בעבר בשליחות התנועה הציונית לצפון אמריקה כסגן ראש משלחת העלייה. מתנדב באגודה למען הקשיש והחברה באשדוד ובאגודה למלחמה בסרטן במסגרתה הוא עורך פעילות הסברה לתושבים ועוסק בגיוס מערך מתנדבים.

מסייע בהתנדבות לעיריית אשדוד בהדרכת סיורים, בפרויקט "שטח סטרילי", במרכז דח"ק לנפגעי חרדה, מוקד 106, ומרצה בנושא יהדות במועדון ניצולי שואה. אברהם מכהן כיו"ר צוות השיפוט בתחרויות יופי ונקיון של המועצה לישראל יפה.

יצחק זכריה

ממקימי האגודה למען הקשיש והחברה וכיום מכהן כיו"ר האגודה ופועל לרווחתם של קשישי עירנו. משמש גם יו"ר עמותת "ציוני איראן" ב 15 שנים האחרונות. הקים באשדוד את סניף הלב  - עמותה למניעת מחלות לב וחבר באגודת ניצן המסייעת לילדים ומבוגרים עם קושי לימודי. חבר עמותת "חרמון הטוב" מעל 20 שנה ועד היום (אגודה הנותנת סיוע כלכלי לנוער ובני משפחתם ודאגה להעשרתם וטיפוחם).

יצחק הקים את בית הכנסת ע"ש הוריו "רינת זכריה", בו מתקיימים שיעורי תורה, שיעורים לנשים ונוער, שירותי גמ"ח לנזקקים ועוד. יצחק משמש כיו"ר האגודה מעל 40 שנים ופעיל בכל תחומי הפעילות בה. בנוסף יצחק שימש כמנהל אגף הרווחה בעיריית אשדוד.

יצחק גל

עוסק כל חייו בפעילות ציבורית שהחלה עוד בהיותו נער במסגרת תנועות הנוער. היה בין צעירי מפא"י ובהמשך שימש בהתנדבות מזכיר הסניף באשדוד, שימש כעוזרו האישי של מר שמעון פרס במשך שנתיים.

יצחק עוסק בפעילות ציבורית התנדבותית בנושאי קידום פיתוח הבנייה, התיירות והתרבות בעיר אשדוד ופעל רבות לפיתוח וקידום העיר. היה ממקימי מערך הביטחון של העיר, שימש כקצין ביטחון בעירייה, כיהן  כיו"ר ארגון הקב"טים והיה שותף פעיל בהקמת פיקוד העורף.

פועל רבות למען פיתוח בית האבות בעיר ע"ש שאול בן שמחון וחבר ההנהלה עד היום. מאז פרישתו לגמלאות ועד היום, מר יצחק מתנדב בעירייה וממלא תפקידים ציבוריים כיועץ ועוזר רה"ע לענייני וותיקים, וכן ייצוגו ומילוי מקומו באירועים שונים. חבר בדירקטוריון החברה העירונית לתיירות ושותף פעיל המסייע עד היום לארגונים וגופים התנדבותיים בעיר.

ולדימיר ספרנסקי

מ"מ יו"ר ארגון חיילים ופרטיזנים נכי המלחמה בנאצים ומייסד מרכז מורשת הגבורה היהודית במלחמת העולם השנייה וארכיון הגבורה העירוני. במהלך כל שנות קיומו של מרכז המורשת מר ולדימיר הדריך קבוצות של בני נוער,  שנחשפו לראשונה לממדי הגבורה היהודית במלחמת העולם השנייה.  ולדימיר מקדיש את זמנו במרץ לשדרוג מרכז המורשת והעברת סיפורו לדורות הבאים.

הוא הקים את אולם התצוגה, מדריך בהתנדבות קבוצות וארגונים ארציים ובינלאומיים, ופועל לאיסוף העיטורים, מידע ומסמכים אודות הווטרנים הגרים בעיר. ולדימיר יזם את הקמתה של אנדרטת הזיכרון לגיבורי המולדת במלחמת עולם השנייה, עומד בראשם של מצעדי הניצחון בעיר לרגל ה- 9 במאי ומארגן עשרות מפגשים ואירועים של ארגוני הווטרנים העירוניים.

אפרים פפרני

יו"ר הארגון הארצי לחיילים פרטיזנים ונכי מלחמה בנאצים ויו"ר סניף הארגון באשדוד. ממייסדי מרכז המורשת לגבורה יהודית במלחמת העולם השנייה, אשר פעל במרץ להטמעת מורשת הניצחון היהודי על הנאצים. הוא מלווה משלחות וקבוצות של בני נוער, צעירים ומבוגרים בהרצאות וסיורים.

אפרים דואג לרווחתם של נכי המלחמה בנאצים בעיר אשדוד ומסייע במיצוי זכויותיהם בכלל נושאים. מארגן אירועי הוקרה, ימי זכרון והרצאות חינוכיות בהשתתפות ווטרנים לקהלי יעד רבים: בני נוער, בי"ס, חיילי צה"ל וכו'. מר אפרים עומד מדי שנה בראש מצעד הניצחון השנתי באשדוד.

שושנה אלון

"האמא של החיילים באשדוד", מתנדבת פעילה באגודה למען החייל משנת 1969, אחראית על דירות החיילים באשדוד, מסייעת למלא את כל צרכיהם הבסיסים בתאום עם הגורמים הצבאיים. מעניקה לחיילים סיוע במציאת תעסוקה, אספקת מצרכים ומזון ואף משמשת עבורם אוזן קשבת.

שושנה מרצה בכל רחבי הארץ בנושא מניעת אלימות ובמסגרת ארגון משפחות נרצחים. מזה שנים היא נאמנת ניקיון לטובת רווחת תושבי אשדוד ואף חברה בוועדת מלח. בנוסף, הקימה את מועדון גיל הזהב במתנ"ס הקהילתי ברובע ה' ועוסקת בפעילות התנדבותית שוטפת עם וועד הרובע בעיר למען איכות חיי תושבי הרובע. שוש חברה בוועד גמלאי העירייה ובמועצה הציונית, זכתה בתואר "אשת השנה" על הפעילות הקהילתית לטובת תושבי אשדוד ובתעודת הוקרה באגודה למען החייל. בנוסף, זכתה בתואר יקירת הנוער באשדוד.

שמעון צרפתי

פעיל, יזם ותורם לקהילה מזה 40 שנים. יו"ר, מייסד ובעלים של חברת הנדל"ן "צרפתי שמעון בע"מ" חברה לבנייה אשר מנהלת פרויקטים בכל רחבי הארץ של נדל"ן ובניית מוסדות ציבור. החברה שהרחיבה עם השנים את קהל לקוחותיה פנתה גם ליזמות ובנתה פרויקטים חדשניים ואלפי יחידות דיור.

שמעון היה מי שחלם והיה החלוץ ליזום את הקמתו של בית המלון הראשון בעיר אשדוד – מלון לאונרדו פלאזה. חברת צרפתי בראשות שמעון תורמת רבות לנזקקים ולעשרות עמותות. בשנים האחרונות נכנסה החברה גם לתחום היזמות בנכסים מניבים וכיום יוזמת ובונה מגדלי משרדים, תעסוקה, דיור מוגן ומלונאות, בנוסף לזרוע ההתחדשות העירונית לשיפור רמת החיים של תושבים בארץ בכלל ובאשדוד בפרט.

יעקב בן זקרי

מתנדב יותר מ- 60 שנה במגוון רחב של תחומים: ספורט, חינוך, תרבות, שיקום שכונות, ועוד.
התנדב במסגרת המשמר האזרחי ובעברו נבחר למליאת מועצת הפועלים. כמו כן, שימש כחבר הנהלת קבוצת הכדורגל של הפועל אשדוד ופעל לקידום בני הנוער באשדוד ובהובלת תהליכי עומק במסגרת החינוך הבלתי פורמלי וקידם פרויקטים חינוכיים מיוחדים.

בן זיקרי נבחר לחבר למועצת עיריית אשדוד הן בשנת 69 והן בשנת 83, שימש כחבר במרכז הפועל הארצי ושם תרם מזמנו בוועדת הנוער, תוך דגש על מערך חינוך בני הנוער לספורט.

מתחילת שנות ה-80 שימש כיו"ר עמותת "זבולון לחינוך ימי", בה קידם את החינוך הימי בקרב צעירי אשדוד. ממקימי מועדן הפטאנק ויו"ר המועדון במשך שנים רבות. כיום מתנדב בבית הספר נוף ים בעיר.

אורה אור לב

גב' אורה החלה עבודתה בנמל אשדוד, הייתה חברה במזכירות מועצת הפועלים ושימשה כיו"ר שדולת הנשים. מיד עם הגיעה לעיר אשדוד החלה אורה בפעילותה ההתנדבותית רבת השנים כיו"ר תרבות בנעמ"ת. התנדבה כ – 46 שנים בארגון ויצו כיו"ר תרבות ובעשר שנים האחרונות כיו"ר הסניף באשדוד, במסגרתו העניקה סיוע לילדים בסיכון, אמהות חד הוריות, ונשים מוכות.

יזמה את אירוע "חיים שכאלה" לציון 50 שנה לעירייה ויום הולדת לויצו אשדוד ואת אירוע "ילדים למען ילדים" שהפך למסורת ומתקיים אחת לשנה. הצליחה לגייס תרומות ולמנוע את סגירתה של מועדונית טיפולית בעיר, הפיקה מדי שנה בשיתוף ביטוח לאומי ובזכות גיוס תרומות אירוע בני מצווה לכ-40 ילדים היתומים מאב או מאם.

כמו כן, יזמה תהליך של הריסת המבנה המיושן של ויצו והקמת מבנה חדש. כיום היא ממשיכה להתנדב כחברת וועד גמלאי נמל אשדוד ופועלת לרווחת הגמלאים.

אוולין זקרי

גב' אוולין פועלת במשך שנים רבות לטובת הקהילה באשדוד: מתגיירים, עולים חדשים ותיקים וצעירים. בנתה מערך של מתנדבים בקרב הקהילה ופועלת שנים רבות לקידום יוזמות מגוונות בתחומי חינוך רווחה וקליטה מזה 48 שנים.

מתנדבת בחלוקת חבילות ותרומות לנזקקים, סיוע לחיילים וחיילות בתהליך גיור, אותם היא מאמצת ומלווה בכל שלבי התהליך בשיתוף פעולה עם הרבנות הצבאית וארגון נתיב.

מארגנת ומפיקה אירועים ופעילויות לנשים בשיתוף ארגונים שונים בעיר, הקימה את סניף אשדוד של תנועת "אמונה" האחראית על ארגון ויישום פעילויות לקהל המסורתי בעיר, כגון: טיולים, הרצאות, מסיבות ועוד, שאת רובן היא נוהגת לארח בביתה.

גב' אוולין מתנדבת קבועה במערך החירום של העיר אשדוד וההתנדבות למען הזולת עבורה היא כאורח חיים קבוע. כיום, הגב' אוולין משמשת כגננת צהרונים בתחום החינוך המיוחד ומגדלת את דור העתיד.

רבקה שמיאן

גב' רבקה הייתה מורה במקיף א' במשך 30 שנה ושומרת עד היום על קשר רציף עם התלמידים אשר חלקם שותפים לפעילויות מובילות בעיר. עוסקת שנים רבות בהתנדבות קהילתית יומיומית מגוונת: מייסדת מועדון ליונס אשדוד, שימשה כיו"ר ויצו אשדוד במשך 8 שנים ויצרה פעילויות מגוונות למען נשים וילדים.

פעילה באופן קבוע בחברה לתיירות, במסגרתה משתתפת בפרויקטים כמו חוויית עמים וטעמים, הדרכות במרכז המבקרים העירוני, הדרכת תיירים בסיורים בעיר ועוד. בנוסף מתנדבת במרכז מרש"ל המעניק שירות לעיוורים וכבדי ראייה.

רבקה היא מובילת פרויקט "תור הזהב" באשדוד המעניק שירות לתושבי גיל הזהב בעיר, יוזמת ומובילה של פרויקט הרב דורי – "ראשונים מספרים על אשדוד", מתנדבת פעילה ומתמידה ביחידה להתנדבות בעיר, ובפורום לקידום הבריאות הפועל לשיפור איכות בריאות הציבור וטובת הקהילה בעיר. במסגרתו גייסה תרומות, מכשור רפואי למען ביה"ח אסותא והובילה מיזם להתרמות דם בשיתוף מד"א.

מרוז דניאל

מר דניאל נולד בירושלים וכשהגיע לאשדוד עבד כמורה לשל"ח בבה"ס מקיף א' ולאחר מכן עבד בחברת חשמל. עם יציאתו לגמלאות, פועל באדיבות ובנדיבות ועוזר לכל נזקק. מר דניאל נמנה ממקימי ארגון  אקי"ם, דאג ודואג לאורך עשרות שנים לגיוס משאבים לטובת מאות ילדים וכן לרווחת האוכלוסייה בעלת המוגבלות השכלית וההתפתחותית בעשייה משותפת עם גורמים רבים בעיר.

אבינועם סרי

עוסק כל חייו בפעולות התנדבותיות בעיר. החל להתנדב בעבודה עם נוער שוליים והקים עבורם מועדון ברובע א', התרים למענם ציוד ספורט ופעל למציאת מקומות לפעילות ספורט פנאי ותעסוקה. כמו כן, ליווה עשרות צעירים וגם כשחלק מהם כשל ונכנס לכלא, נהג לבקרם ולדאוג לשיקומם לאחר השחרור.

סרי שימש כחבר מועצת עיריית אשדוד וכסגן רה"ע. היה בין מייסדי האגודה למען החייל, וכיהן כיו"ר האגודה במשך 35 שנים ואף פעל ליצירת קשרים בין תלמידים ליחידות וחטיבות צבאיות שאומצו על ידי האגודה.

סרי מתנדב פעיל בביה"ס הימי "זבולון" המחנך לפעילות ימית של תלמידים לפני הצבא. נוהג לחלק במשך עשרות שנים "קמחא דפסחא" למשפחות נזקקות, נהג לייעץ בהתנדבות לעמותות חולי סרטן, יחידת המשמר האזרחי וארגונים הפועלים למען קשישים.

הרב קריספין פנחס

הרב קריספין יזם ופרץ דרך בהקמת מוסדות חינוך בעיר ובראשם תלמוד תורה "מורשה" שקיים מזה  50 שנה.  כיום  משמש כמנכ"ל רשת  "בני יוסף". הרב קריספין הקים בתי כנסת לרווחת המתפללים, חיבר ספרים רבים בהלכה ובהגדה ונחשב מורה רוחני לאלפי תושבים המבקשים את עצתו והדרכתו.

שוש כהן

בת למשפחת ניצולי שואה וממקימי העיר אשדוד. תורמת לקהילה במהלך כל שנות חייה. ארגנה יותר  מ- 40 אירועי בני מצווה לילדים עם מוגבלויות וכן, קיימה- 50 בריתות לתינוקות שנולדו למעוטי יכולת. שוש דואגת לכריך לכל ילד לטובת ילדים קשיי יום, מסייעת לחיילים בודדים, מארגנת ערבי יחידה וערבי חברה לחיילים ודואגת לאמירת קדיש והנחת זרים ליד כל חלל בודד בחלקה הצבאית וכן לטיפול שוטף בקברי החללים.

הגב' שוש מסייעת למשפחות נזקקות בסלי מזון בחגים ובשגרה, מבקרת קשישים בביתם באופן קבוע ואף סייעה ועדיין מסייעת בגיוס תרומות לטובת רכישת תרופות מצילות חיים. שוש מתנדבת בארגון יד לבנים והאגודה למען החייל ועוזרת בכל תחום ובפעילויות השוטפות בהתנדבות לאורך שנים.

$(function(){setImageBanner('a0273a83-29ee-467b-8703-d6867dcefaff','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20366,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('be16a2dc-2b6e-4e2f-be5b-7b8a1974602c','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18478,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('be16a2dc-2b6e-4e2f-be5b-7b8a1974602c','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18478,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה