הטקס המרגש של חלוקת אותות "אשדוד היפה" 2021

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8ef78939-3268-43d5-b4cf-b9aa1ad94951','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8ef78939-3268-43d5-b4cf-b9aa1ad94951','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8ef78939-3268-43d5-b4cf-b9aa1ad94951','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8ef78939-3268-43d5-b4cf-b9aa1ad94951','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8ef78939-3268-43d5-b4cf-b9aa1ad94951','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20364,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

תושבי אשדוד בחרו את האנשים שעשו ועושים למען הקהילה כדרך חיים או שעשו פעולות יוצאות דופן למען תושבי אשדוד - אשדוד נט העניק להם את הכבוד המגיע להם, במעמד כל צוות האתר ראש העיר, סגניו ונבחרי ציבור.
את הערב הנחו מרסל בן שמחון מבעלי האתר והעיתונאי וכתב חדשות 13 בדרום - אלמוג בוקר.
הערב שהתקיים במונארט הועבר בשידור ישיר.
ואלו הם הזוכים לשנת 2021:

שידור חי מטקס אות אשדוד היפה:

עדנה חקאני .צילום אורי קריספין

עדנה חקאני -

האם השכולה שהפכה סמל לעשייה חברתית ונתינה לאחר.

חקאני, אמו של סרן אביב חקאני ז"ל, פעילה חברתית ותיקה, סגנית יו"ר ומנהלת המועדון של המשפחות השכולות בעיר, עוסקת מזה שנים בפעילות ציבורית התנדבותית למען הקהילה. בין היתר היא מתנדבת בסיירת "סבא בא", מסייעת לקשישים ולחיילים בודדים ופועלת למען אוכלוסיות מוחלשות בעיר באמצעות עמותת "אביבים" שהקימה על שם בנה הלוחם ז"ל.

משפט שמלווה אותה בחיים - "כל מה שלא שובר אותך מחשל אותך למשבר הבא".

משה שדה צילום אורי קריספין

משה שדה

הצלם המיתולוגי שהפך איש חסד.

בשקט ובצניעות האופייניים לו, משה שדה מסייע כבר שנים רבות למשפחות שידן אינה משגת. בין היתר הוא מלווה קשישים עריריים וכן מספק עזרה, תמיכה וליווי לחולים סופניים.

משפט שמלווה אותו בחיים - "תמיד תסתכל על חצי הכוס המלאה, תשמח בחלקך ותודה על מה שיש לך".

 עדי קלנג .צילום אורי קריספין

עדי קלנג

מנהל בית ספר "גל-גלים" לגלישה נגישה, מגשים החלומות לאנשים ונשים עם צרכים מיוחדים

עדי, אלוף העולם לשעבר בגלישת גלים לאנשים עם מוגבלויות, טיפח לעצמו מנהג מרגש - להגשים את חלומם של אנשים ונשים עם צרכים מיוחדים בחופי העיר. במסגרת הפעילות של בית הספר לגלישה נגישה שהקים, קלנג יחד עם מתנדבים מדהימים נוספים, מאפשר לכל אדם לגלוש גלים ולחתור על סאפים וקייקים.

משפט שמלווה אותך בחיים: "אין דבר שעומד בפני הרצון".

איציק איטח צילום אורי קריספין

איציק איטח

הפעיל החברתי המוכר שהפך מפעל חסד של איש אחד.

איטח משמש כתובת עבור רבים וידוע כאחד שנענה לכל קריאה לעזרה. בין היתר הוא מפעיל גמ"ח סלי מזון עבור משפחות שידן אינה משגת. לא אחת אף נקרה בדרכו לסייע בשיפור תנאי המחייה של קשישים ומעוטי יכולת שנותרו בהזנחה גדולה.

משפט שמלווה אותו בחיים - "המושיט לך יד, תן לו תמיד את הלב".

 ריקי שבת .צילום אורי קריספין

ריקי שבת –

אשת חסד מוכרת הפועלת באשדוד מזה 25 שנה.

לפני כחמש שנים, ריקי הקימה בעיר את סלון הכלות החברתי "הינומת סטה". מאז, יחד עם מתנדבים נוספים, היא משקיעה את מיטב זמנה בליווי כלות דלות אמצעים ביום שמחתן, החל מבחירת השמלה - תרומת המעצבים המוכרים בשוק - דרך עיצוב השיער והאיפור.

משפט שמלווה אותה – "אנחנו רק צינור להעברת השפע והכל בידי שמיים".

מעבר לה".

יוחאי אלקיים זכרונו לברכה

אות מיוחד אנו מבקשים להעניק לגיבור יוחאי אלקיים ז"ל

צוות אשדוד נט החליט להעניק אות מיוחד ליוחאי אלקיים ז"ל, שהקריב את חייו כדי להציל צעירה שטבעה בים.

יוחאי היה במהלך משחק מטקות בחוף כשלפתע הבחין בצעירה השרויה במצוקה במים. ללא היסוס, הוא זינק לים הסוער וחילץ משם את הנערה, אך לרוע המזל תשו כוחותיו והוא טבע בעצמו.

להענקת אות "אשדוד היפה" על גבורתו וחירוף נפשו של יוחאי ז"ל, יעלו ויבואו אביו יוסף אלקיים ובת זוגו של יוחאי – אווה בן לולו.

יוסף אלקיים .מקבל את אות אשדוד היפה מאשדוד נט בשם בנו יוחאי ז"ל

 

מיכאל דקל ודניאל קרקוזוב

צמד החברים שפועל למען החלשים באשדוד.

השניים טיפחו לעצמו מנהג קבע מרגש - לסייע למעוטי היכולת בעיר באמצעות מזון בחגים. בנוסף, הם פועלים כדי לשמח את חיילי צה"ל השומרים על הגבול ודואגים מידי כמה זמן להעלות חיוך על פניהם של ילדים מאושפזים.

דניאל ומיכאל. צילום אורי קריספין

משפט שמלווה אותם בחיים - "יש לך שתי ידיים, אחת בשביל לעזור לך והשנייה בשביל לעזור לאחר".

 נורית טופז .צילום אורי קריספין

נורית טופז

הפעילה שהפכה פה לאלו שלא תמיד יכולים לזעוק.

טופז מוכרת בעיקר בתור מי שפועלת רבות להעלאת המודעות לשיוויון זכויות והזדמנויות לאנשים עם צרכים מיוחדים, אך לא רק - היא לוקחת חלק במיזמים לסיוע למעוטי יכולת בעיר, פועלת למען זכויותיהם של בעלי החיים ודואגת לרווחתם של אנשי ונשות גיל הזהב, בראשם שורדי השואה.

משפט שמלווה אותך בחיים - "כל יום מעשה טוב".

 צופיה שניידר.צילום אורי קריספין

צופיה שניידר

האם החד הורית שהפכה קולן של האימהות החד הוריות ונשים במצוקה מאשדוד.

שניידר הקימה את קבוצת "קולה של אימא אשדוד", במטרה להוות משענת ולסייע לנשים במצוקה ולאימהות חד הוריות באשדוד. במסגרת הפעילות, זוכות הנשים החברות בקבוצה לתמיכה של האחת בשנייה, וכן לוקחות חלק בפעילויות העצמה שונות ובעשייה למען הקהילה. בין היתר, אחת לשבוע הן מבשלות יחד עבור דרי הרחוב ועל ידי כך מאירות להם את החושך.

משפט שמלווה אותה בחיים: "מה שלא הורג מחשל".

 שי אבישר .צילום אורי קריספין

שי אבישר

הגיבור שהציל 3 נערים באירוע הטביעה טראגי במהלכו טבע למוות הנער יהודה בילוג ז"ל.

שי היה במהלך ריצה בחוף כשלפתע הבחין בארבעה נערים במצוקה בתוך המים. מבלי לחשוב פעמיים, הוא לקח גלשן שהיה בחוף ובמעשה הירואי, חילץ שלושה מהם כשהם באפיסת כוחות ממש. הנער יהודה בילוג ז"ל נעלם בין הגלים ורק לאחר מספר ימים נמשתה גופתו מהמים.

 איתי רביב צילום אורי קריספין

איתי רביב

פעיל חברתי שלעולם לא נשאר אדיש אל מול קריאה לעזרה של אדם השרוי במצוקה. רביב ידוע כאחד שיעשה הכל כדי לספק לאדם קשיש תנאי מחייה ראויים, לא אחת הוא אף נענה להוביל שיפוץ מלא בדירותיהם המוזנחות של קשישים וניצולי שואה שנותרו לחיות בתנאים ירודים. עוד נוהג רביב לסייע במזון למשפחות מעוטות יכולת בחגים, לשמח ילדים מאושפזים ועוד.

משפט שמלווה אותו בחיים - "ואהבת לרעך כמוך".

 שלומי הרוש.צילום אורי קריספין

שלומי הרוש

מנהל עמותת "ידידים" סניף אשדוד

שלומי הפך את הסיוע לאחר לחלק בלתי נפרד מחייו. במסגרת תפקידו בעמותה, הוא לוקח חלק פעיל בחילוץ פעוטות שננעלו ברכב, בחילוץ אנשים שנתקעו במעלית ובסיוע לנהגים שנקלעו למצוקה בדרכים.

במהלך משבר הקורונה סייע הרוש יחד עם מתנדבי העמותה בשינוע תרופות ואף ערך קניות עבור חולי קורונה ומבודדי בית. בסבב הלחימה האחרון הם טיפלו במאות חלונות ממ"ד תקולים בבתי התושבים.

משפט שמלווה אותו בחיים - "גם מסע של אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד".

מיכאל וחנון.צילום אורי קריספין

מיכאל וחנון

יוזם "המקרר השיתופי" אשדוד.

באמצעות המיזם החשוב שהקים, מיכאל מאפשר למשפחות שידן אינה משגת ליהנות מידי יום ממצרכים שהשאירו עבורן תושבים. הוא, בעצמו, לוקח חלק פעיל בפרויקט ומוודא מידי יום שארבעת המקררים המוצבים ברחבי העיר מלאים בכל טוב.

מיכאל מעיד שאת המקרר הראשון רכש מתוך מטרה להמשיך את רוח הנתינה והתרומה של אביו, שנפטר כשהיה בן 14 ולעילוי נשמתו.

משפט שמלווה אותו בחיים - "אף אחד מעולם לא הפך עני מלתת" (אנה פרנק).

 יחיאל כהן. צילום אורי קריספין

יחיאל כהן

מנהל סניף איחוד הצלה אשדוד, שבחר להקדיש את חייו להצלת חיים ובעשייה למען האחר.

כהן לוקח חלק בפרויקטים רבים ומרגשים, בראשם הצלת חיים - פשוטו כמשמעו. בנוסף, הוא מנהל את קבוצת האונליין של מתנדבי 'רפואה ושמחה' - המסייעים לתושבים במגוון תחומים כמו העברת תרופות, אוכל והסעות של בני משפחה לבתי חולים.

משפט שמלווה אותו בחיים - "מחשבה יוצרת מציאות, תחשבו - טוב יהיה טוב".

 אבי לוי.צילום אורי קריספין

אבי לוי

לוי מפעיל מפעל חסד עבור מעוטי היכולת בעיר מזה מספר שנים. עיקר עשייתו מתמקדת בסיוע למשפחות מעוטות יכולת בסלי מזון בשבתות וחגים. עוד הוא נוהג לשמח חיילים במוצבים של צה"ל.

משפט שמלווה אותו בחיים - "ואהבת לרעך כמוך".

 מרקו אוזואלוס .צילום אורי קריספין

אל"מ במילואים מרקו אזואלוס

מפקד נפת לכיש בפיקוד העורף

במסגרת תפקידו, מרקו פועל רבות להכנת העורף באשדוד וסביבתה למצבי חירום. במהלך השנה האחרונה, הוא לקח חופשה לטובת 14 חודשי מילואים! כדי לסייע בהתמודדות של העיר מול נגיף הקורונה, בין היתר כגורם מוביל במערך הסיוע לקשישים ומעוטי היכולת בעיר בזמן המשבר.

משפט שמלווה אותו בחיים - "אם לא נהיה תלויים אחד בשני, נהיה תלויים אחד ליד השני".

אבי פלדמן .צילום אורי קריספין

אבי פלדמן

האיש שהפך את עבודתו בעירייה לעשייה למען האחר.

אבי ער למצוקותיהם של רבים ובמסירות רבה מסייע להם להעמיד את בעיותיהם על פתרונן, גם כשהדבר אינו נוגע לתפקידו. כמעט ולא קיימת בעיה או מצוקה אשר תגיע לפתחו ולא תזכה ממנו למענה. הוא תמיד ממתין שם, קשוב ונכון לעזור ולסייע לכל דורש.

משפט שמלווה אותו בחיים – "אמור מעט ועשה הרבה".

לילי כנפי. צילום אורי קריספין

לילי כנפי -

נשיאת ליונס אשדוד, מתנדבת ותיקה המקדישה את רוב חייה לעשייה ציבורית וערכית למען תושבי וילדי העיר. בין היתר לילי מתנדבת ב"אגודה לשיקום האסיר", בכפר הילדים והנוער "נווה גלים", ב"ידיד לחינוך" ולמען משפחות שכולות. בנוסף, היא מדריכה בהתנדבות קבוצות תיירים המגיעות לאשדוד.

משפט שמלווה אותה - "תיתן בחינם, תבורך כפליים".

שושנה כהן חדד.צילום אורי קריספין

שושנה כהן-חדד

אשת חסד רבת פעלים, שבין פעולותיה הרבות למען הקהילה, בולטת עשייתה למען קברי החללים המיותמים בחלקה הצבאית בבית העלמין באשדוד.

כבר יותר מ-20 שנה ששושנה נוהגת להעלות מידי שנה, לקראת יום הזיכרון, לקבריהם של חללים בודדים בעיקר - אך לא רק. היא מנקה אותם, מדליקה נר נשמה, מניחה פרחים ולעתים אף מתקנת אותיות שנפגמו על גבי המצבות.

בנוסף, היא מתנדבת באגודה למען החייל, ובין היתר מסייעת לחיילים בודדים, משפחות במצוקה ונזקקים.

משפט שמלווה אותה בחיים - "תיתן לאחר מבלי לזכור, וקבל מהזולת מבלי לשכוח".

 אלעד גוזל.צילום אורי קריספין

אלעד גוזל

איש חסד שהפך את הסיוע למעוטי היכולת באשדוד לשגרת חייו.

אלעד נותן מענה לעשרות פניות לעזרה הדופקות על דלתו מידי שבוע. בזכות כך, הוא הפך עם השנים לכתובת עבור מעוטי היכולת בעיר. בזכות נחישותו לעזור ומסירותו הרבה, לא תישאר פניה שלא תזכה למענה.

משפט שמלווה אותו בחיים - "בשמחה ובאהבה".

 מאמני קבוצת ליגת א.י.פ.ל צילום אורי קרספין

מאמני ליגת א.י.פ.ל אשדוד - גבי מרקוס, אלמו פרדה, איציק קאסה ודוד רדה

הארבעה מאמנים בהתנדבות ומכיסם הפרטי מספר קבוצות קט רגל בעיר שנועדו לייצר פעילות אלטרנטיבית לבני נוער ובכך להרחיקם מסמים, אלכוהול ומאלימות. מעבר לעיסוק הספורטיבי, קבוצות הקט רגל מייצרות עבור בני הנוער הזדמנות למפגשים חברתיים חיוביים ומנחילה להם ערכים חשובים כמו לקיחת יוזמה, מנהיגות וערבות הדדית.

משפט שמלווה אותם בחיים – "אם אתה מסוגל לחלום את זה, אתה מסוגל גם להגשים את זה".

המלאכים בלבן עם צוות בית החולים בכנס הוקרה לכבודם. צילום: אסותא אשדוד

מתנדבי מחלקת הקורונה בבית החולים אסותא אשדוד -

המלאכים בלבן שניצחו את הקורונה ושבו לסייע לאלו שנותרו להיאבק בה.

בסה"כ התנדבו במחלקה 20 מתנדבים ומתנדבות, אשר בחרו להקדיש מזמנם ומרצם ולו בכדי להקל במקצת על החולים שנותרו להתמודד עם המחלה הקשה ועם הניתוק מהעולם החיצון. הם היו להם למשענת ברגעים קשים, אך יותר מהכול – אמצעי לשמור על קשר עם יקיריהם שבחוץ.

נציגי מתנדבי אסותא.צילום אורי קריספין

יעלו ויבואו נציגי המתנדבים: יוסי לנדאו וחיה גרובייס, ומנהלת משאבי אנוש בבית החולים, הגברת פנינה צרויה.

ואלו הם שמות המתנדבים:

לוי יצחק גודמן
מנדי קפלן
יצחק הופמן
יוסי לנדאו
משה מלאיב
אברהם פרוגס
יעקוב כהנדלקר
חיה גרובייס
חזי רוזנבאום
שרה שטרן
משה יפרח
עדה זמשטיין
דפנה לאור סגל
מוטי הופמן
רבקה אהרוני
דודי שוורץ
יהודית ובנימין פורגס
קרן כהן
מלי ליימן

נחמן ישי ונחמן פרץ.צילום אורי קריספין

נחמן ישי ונחמן פרץ

בני הדודים מאשדוד שהקימו מפעל חסד המסייע מידי יום למעוטי היכולת בעיר.

ישי ופרץ בילדותם חוו על בבשרם חוסר מהו, ומאז הם הבטיחו לעצמם שיעשו הכל כדי שאף ילד לא יישאר רעב. שנים אחרי, השניים עמדו בהבטחתם כשהקימו את מפעל החסד "נותנים מהנשמה", המסייע מידי יום במזון לעשרות משפחות עם ילדים כדי "שלא ירגישו את הכאב שבחוסר".

משפט שמלווה אותם בחיים - "תעשה טוב תקבל טוב".

כרמית ומעוז שוורץ

כרמית ומעוז שוורץ

מקימי רשת המתנדבים "חסדוד".

בעיצומו של משבר הקורונה, בני הזוג שוורץ הקימו רשת מתנדבים רחבה במטרה לסייע לתושבים ככל הניתן. מאז, המיזם הלך והתרחב והיום חברים בו מאות מתנדבים שנמצאים בדקה קריאה.

עד כה נענו מתנדבי "חסדוד" לאינספור קריאות לסיוע, החל מסיוע במזון למעוטי יכולת ועד העברת דירתה של קשישה ערירית ושיפוץ ביתו המוזנח של אדם בודד.

משפט שמלווה אותם בחיים - "אני ואתה – נשנה את העולם".
גלית ואבשלום דוד.צילום אורי קריספין

גלית ואבשלום דוד

מובילי מיזם "כריך למי שצריך" אשדוד

לפני כמעט שנתיים בני הזוג דוד החליטו להביא את מיזם "כריך למי שצריך" לאשדוד, ומאז הם מחלקים כריכים ללא עלות בדוכן שהם מקימים מידי יום שלישי במרכז רובע ו'. היוזמה, שהחלה בקטן, הלכה והתרחבה, והיום זוכים השניים להאכיל מידי שבוע עשרות אנשים רעבים.

משפט שמלווה אותם בחיים – "ואהבת לרעך כמוך"

סיגל כהן.צילום אורי קריספין

סיגל כהן

אומנית יוצרת שאימצה אל חיקה חיילים בודדים המתגוררים באשדוד וסביבתה.

סיגל הקימה קבוצת נשים אשר דואגות מידי שבוע לפנק חיילים בודדים באזור. כיום חברות בקבוצה כ-70 נשים, ובכל סוף שבוע נהנים החיילים מתבשילים ביתיים, עוגות ומוצרים שנרכשים במיוחד עבורם ואפילו זוכים לפינוקים בימי ההולדת ובחגים.

משפט שמלווה אותה בחיים - "לעשות דברים מאהבה או לא לעשות בכלל!".

יעקב מלול ומישל ביטון.צילום אורי קריספין

יעקב מלול ומישל ביטון –

הצוות המנצח שדאג שלמאות ילדים מאשדוד תהיה אפשרות ללמוד מרחוק בתקופת הקורונה. השניים חברו עם הסגר הראשון, ויחד עם אנשים טובים נוספים, הם גייסו מחשבים ישנים והשמישו אותם עבור ילדים וסטודנטים שלא היה ברשותם מחשב.

מיכל ואקנין.צילום אורי קריספין

מיכל ואקנין

מאחדת המשפחות מאשדוד

מזה שנים שמיכל מסייעת למשפחות מאשדוד במציאת בני משפחה שאבד עמם הקשר לפני שנים רבות. בזכות כך, היא הביאה לעשרות חיבורים מחודשים של תושבים עם יקיריהם בגולה. כגמלאית של משרד הקליטה, היא מלווה בנוסף עולים קשישים ומסייעת להם לממש את זכויותיהם אל מול הממסד.

משפט שמלווה אותה בחיים – "מי שנותן מקבל בחזרה".

שומרת החופים - נוי שושן מוזיקנסקי. צילום פרטי

נוי שושן מוזיקנסקי -

פעילה סביבתית הפועלת רבות לשמירה על סביבת חופי אשדוד. נוי הקימה קהילת מתנדבים המנקה באופן שבועי את חופי העיר, ופועלת רבות להעלאת המודעות לשמירה על הסביבה הימית בקרב הציבור.

משפט שמלווה אותה בחיים - "אומרים שהשמיים הם הגבול, אבל אצלי זה קרקעית הים ומעבר לה".

 האשדודים היפים לשנת 2021. צילום: אורי קריספין

אייל בן שמחון .בעלים ועורך ראשי של אתר אשדוד נט

צוות אשדוד נט

$(function(){setImageBanner('54a111cb-f2fb-47e6-8fe6-b2a272e45b7d','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20366,'Image','');})
 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('40bbe155-c3cb-4101-88fd-a76ee511f2f5','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18478,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('40bbe155-c3cb-4101-88fd-a76ee511f2f5','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18478,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה