המרכז הוקם על ידי עמותת אנוש מתוך הבנה עמוקה של הצורך ההולך וגובר במענים טיפוליים רגשיים בעידן החדש, ובייחוד לאחר אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת, אשר השאירה את הילדים בבתים תקופה ארוכה, בחוסר וודאות וחוסר במסגרות.

המרכז נפתח ממש לאחרונה, בצל המלחמה והמחסור במענים טיפוליים באשדוד והסביבה.

הצוות המקצועי של המרכז, הכולל פסיכולוגים, עובדים סוציאליים קליניים, פסיכותרפיסטים ומטפלים בהבעה ויצירה, מציע טיפול רגיש ומותאם אישית לילדים, בני נוער וצעירים בגילאי 10-25. בלי צורך בשום אבחון קודם וללא צורך בהפניה, אלא רק בפגישת היכרות והערכה.

מרכז איתן אשדוד

בין מגוון הטיפולים המוצעים במרכז:

טיפול בחרדות, התמודדות עם מצבי לחץ, ירידה בתפקוד היום יומי, קשיים חברתיים,

דיכאון, טראומות, ירידה או עלייה בתאבון, בעיות שינה ועוד.

הטיפול במרכז ניתן ללא עלות, וניתן לקבל אותו במגוון פורמטים ובהתאמה לצורך של כל אחד ואחת:

טיפול פרטני

טיפול קבוצתי

הדרכת הורים

 מרכז איתן אשדוד

לינה לרנר פרנס, מנהלת מרכז איתן באשדוד, מסבירה לאתר אשדוד נט את הסיבה לפתיחת המרכז בעיר:

"זיהינו צורך עצום במענה רגשי באשדוד וסביבתה, במיוחד לאור האתגרים של התקופה האחרונה ומאורעות ה-7 באוקטובר. פתיחתו של מרכז איתן נועדה לתת מענה לצעירים המתמודדים עם קשיים רגשיים בעקבות טראומה, ולאפשר להם כלים להתמודדות יעילה."

עוד היא מוסיפה: "המרכז מציע טיפול רגשי רגיש ומותאם אישית, תוך שימת דגש על הבנת ההשפעות של טראומה על התפקוד הנפשי, פיתוח מנגנוני התמודדות בריאים, עיבוד רגשות קשים, שיקום תחושת הביטחון והמסוגלות.

הורים רבים מתקשים לאבחן את הקשיים הרגשיים של ילדיהם, ולעיתים קרובות חסרים להם הכלים להתמודדות נכונה. מרכז איתן נותן מענה מקצועי ואמפתי, ומאפשר לילדים ונוער לקבל את הכלים הדרושים להם כדי להתמודד עם הקשיים הרגשיים ולממש את הפוטנציאל שלהם".

 מרכז איתן אשדוד

מרכז איתן נותן מענה לצורך הולך וגובר בטיפולים רגשיים בעידן החדש.

מה החזון שלכם?

"החזון של צוות מרכז איתן הוא להיות אור בקצה המנהרה עבור ילדים, בני נוער וצעירים. המרכז הינו אחד מהמענים שמציעה אנוש, הארגון הישראלי המוביל לבריאות הנפש, במסגרת שירותי המניעה, הטיפול והשיקום פורצי הדרך שהיא מציעה לאוכלוסייה הכללית, ובדגש מיוחד על בני נוער וצעירים.

המטרה שלנו היא שכל ילד/ה, נער/ה, צעיר/ה יוכלו להגשים את עצמם ולממש את ייעודם ללא כל מגבלה נפשית. אנו מבקשים להעניק חוויה טיפולית שתאפשר להם להתגבר על טראומות ולפתח מנגנוני התמודדות בריאים. כך, ניתן להפוך את אשדוד וסביבתה לקהילה תומכת ומכילה יותר עבור ילדים ובני נוער שחוו טראומה.

אנו מאמינים שכל ילד ראוי להזדמנות שנייה, ומרכז איתן נותן להם את התקווה והכלים להתחיל מחדש", היא מסכמת.

מרכז איתן אשדוד

מה זה מצריך מצד המטופלים?

"במרכז איתן, אנו מאמינים ששיתוף פעולה הוא המפתח להצלחה. הדרישה היחידה שלנו מהמטופלים היא להירתם לתהליך הטיפולי. אנו מבקשים שיהיו פעילים ושותפים מלאים בתהליך, מתוך רצון אמיתי לשינוי ולחיים בריאים יותר".

איך יתכן שאין עלויות לטיפול?

"המרכז הוקם בסיוע קרנות הביטוח הלאומי, הפדרציה היהודית של שיקגו ומגבית בריטניה, ולכן הוא מסובסד וללא עלות".

אל תחכו, פנו אלינו עוד היום!

כתובת המרכז: הבנאים ,1 בנין צרפתי, אשדוד. טלפון/ ווטסאפ: 0546730844 

מייל: [email protected]

מרכז איתן אשדוד

שעות פעילות: ימים א'-ה' בין 9:00-19:00 . מענה טלפוני עד השעה 17:00 , ניתן להשאיר פרטים ויצרו אתכם קשר.  

 

שם מלא
דואל אלקטרוני
טלפון
הערות