הנהגת דרום מתפצלת? לא אם זה תלוי בנו...


להאזנה לתוכן:

הנהגת דרום בתנועת הצופים עומדת להתפצל, מה דעתם של הנוער שנמצא בה לדעתכם? ניחשתם נכון, "לא" זאת מילה קטנה לעומת מה שהם מרגישים, הכתבה הקרובה תשפוך קצת יותר אור על המצב ותיתן גם תצד שלנו החניכים שבה.

למי שלא יודע אני סטיב ברגרט, בנוסף ללערוך את המדור הזה אני גם בצופים.
אז למי שבכל זאת לא יודע הצופים היא תנועת הנוער הגדולה בישראל ומונה נכון להיום יותר מ85 אלף חניכים, כבוד.

אני נמצא בשבט אביב באשדוד, שמשתייך להנהגת דרום, בינתיים, למה בינתיים? כי הנהגת דרום אמורה להתפצל שנה הבאה לשני הנהגות חדשות: הנהגת דרום והנהגת שורק.
בכתבה הזאת אני ינסה להביא את החסרונות והיתרונות של החלוקה.
יתרונות:
כסף- כן מה לעשות, העולם הזה פועל על כסף, וגם תנועת נוער צריכה בסופו של דבר בשביל להמשיך לפעול ולהעביר את הערכים שלה כסף. משרד החינוך מתקצב כל הנהגה בתקציב מסויים, בהנהגה שלנו יש משו בסביבות 22 שבטים ועוד שלוש שמתוכננים להיפתח בשנה הבאה, לא, תוספת שבטים בהחלט לא מגדילה את התקציב. התקציב נשאר תקציב של 17 שבטים. לכן התקציב מתחלק בהרבה מאוד שבטים. חלוקה לשתי הנהגות תגדיל את התקציב שינתן לכל שבט.

מרחק-כן זה כיף להגיד שהנהגת דרום היא מרחובות ועד ירוחם, בהחלט שטח גדול, אולי גדול מדי. תחשבו לשנייה על מרכזי השבטים, השכב"ג ואפילו על חניכים בשביל לנסוע לסמינר ברחובות לדוגמא תחשבו מה זה בשביל חניך ירוחם, או אפילו לאמצע כמו אשדוד או אשקלון בהחלט לפחות שעה נסיעה,זה בעיה להיות אחראי על שטח כל כך גדול כי אתה חייב להיות פיזית בכל מקום בו וזה הרבה נסיעה, הרבה מאוד. חלוקה לשתי הנהגות תגביר את אפשרות הפיקוח והנוחות.

חסרונות:
הזדהות-לכמה אנשים יש חול מסביב? איפה רוב האנשים שגרים בפריפריה? איפה האנשים שסובלים מגראדים, קסאמים, רקטות? התשובה היא בדרום, יש בדרום כל כך הרבה דברים משותפים שמחברים בין כולם, שאפשר לשתף אחרים, דברים שנראים כל כך פשוטים אבל יהיו כל כך חסרים.

הכרה-הנהגת דרום תמיד הייתה הנהגה אחת, יש פה שבטים שקיימים כבר עשרות שנים, כולם מכירים את כולם וזה יתרון ענק!! יש פה שכבגיסטים שמכירים את כולם מאז שהיו בכיתה ד'! וזה אומר מלא עזרה ומשפחתיות, כל דבר שנצטרך יביאו לנו משבט אחר בלי בעיה.

איכות-האיכות של החניכים בהנהגה הזאת לא נורמאלית, יש הנהגות שבהם במסדרים ההנהגתיים מביאים שוטרים כדי להשתלט שלא יהיו בעיות, בהנהגת דרום בחיים לא היו כאלה בעיות, זאת הנהגה איכותית עם אנשים איכותיים.

משפחתיות- יש אנשים שיגידו שזאת לא סיבה, אבל זאת הסיבה הכי גדולה שקיימת, כל הנהגת דרום משפחה אחת גדולה! תחשבו שיש משפחה, ועכשיו יפצלו אותה לשתיים כדי שיהיה יותר כסף.. נשמע לכם הגיוני? ממש לא! אותו דבר פה! אנחנו לא מוכנים להיות משפחה שמתפרקת בשביל כסף!

אני קורא לכם לשמור על הנהגת דרום מאוחדת!

מה אתם יכולים לעשות בקשר לזה?

אתם יכולים לחתום על העצומה הזאת: http://www.atzuma.co.il/tzofimdarom

אתם יכולים להצטרף לקבוצה שלנו ולהתעדכן על כל מה שקורה ומתוכנן בנושא: https://www.facebook.com/groups/391199004276513/

אתם מוזמנים להפיץ ושוב להפיץ את הכתבה הזאת כדי שכולם יבינו שהנהגת דרום, רוצה להשאר הנהגת דרום! זאת תנועת הנוער שלנו, והנוער רוצה הנהגת דרום מאוחדת!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה