ספר לימוד הנהיגה הרשמי של ישראל


להאזנה לתוכן:

לראשונה בישראל, ספר נהיגה רשמי הופק על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הספר הושק דיגיטלית וסלולארית ומטרתו להנגיש את לימודי הנהיגה והתיאוריה לכלל משתמשי הדרך ובפרט לנהגים הצעירים.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

בימים אלה מוציאה הרשות הלאומית, בשיתוף משרד התחבורה, את ספר לימוד הנהיגה הרשמי של ישראל.

מדובר בספר נהיגה ראשון מסוגו, המכיל 168 עמודים בגרסה דיגיטלית וסלולארית וניתן להורידו חינם דרך אתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בהמשך צפוי הספר לעלות גם באתר משרד התחבורה ואתר משרד החינוך.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שקדה על פיתוח הספר בשנתיים האחרונות במטרה להפיק ספר חדשני, מפורט ונוח, אשר ינגיש את לימודי הנהיגה באופן אחיד ונכון.

הספר יעזור להנחיל לכלל משתמשי הדרך ובייחוד לנהג הצעיר, בתהליך הלימוד ולאחר קבלת הרישיון, ידע רחב ותובנות עמוקות אודות תורת הנהיגה הנכונה, הרציונל שבסיס תקנות התעבורה כמו גם הנחיות של מה מותר לעשות ומה כדאי לעשות במצבים השונים והימנעות מכניסה למצבי סיכון.

הספר תואם בתכניו ל"כרטיס התלמיד" שהוא למעשה תכנית הלימודים המאושרת והאחידה ללימוד נהיגה, כפי שקבע אגף הרישוי במשרד התחבורה. הוא מכיל את כל משימות הלימוד שתלמיד נהיגה חייב ללמוד על מנת לעבור בהצלחה את המבחן המעשי "טסט" של  אגף הרישוי.

הספר מורכב  מחמישה "שערים", ארבעת השערים הראשונים כוללים את משימות הלימוד, מהקל  והפשוט לקשה ולמורכב. המשימות מפרטות את אופן הביצוע הנכון, את הוראות החוק וההיגיון העומד מאחוריו, בעיות סכנות ופתרונות להצלחת המשימה.

הפרק החמישי "לדעת יותר ולנהוג" מקנה ערך מעשי יותר, הוא מתאר אופן החלפת צמיג, כוחות הפועלים על הרכב, מערכות בטיחות ברכב, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, גרור ונגרר, נהיגת קיץ ונהיגת חורף, ומצבי חירום (כשלים מרכזיים) בנהיגה.

כל פרק מסתיים בשאלות רלוונטיות, לחומר שנלמד, מתוך מבחן התיאוריה של רשות הרישוי. דגשים מרכזיים הראויים לבולטות מיוחדת מופיעים לכל אורך הספר כשהם ממוסגרים תחת הכותרת " ציון דרך" ו"חשוב לדעת". 

 

לינק להורדת הספר:

http://rsa.digitaler.co.il/rsa1/

לדברי יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גיורא רום:  הספר כתוב ע"י מיטב המומחים בתחום ומושתת על חומר הלימוד המעודכן בבתי הספר. בכדי להנגיש את אופן הלימוד, הוצאנו את הספר דיגיטלית וכל אחד יוכל ללמוד דרך אתר הרשות או דרך הסלולר.  בנוסף, אנו עובדים כרגע על גרסת הספר בשפה הערבית, הספר יעלה באותה המתכונת בחודש הקרוב.

 אנו, ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מאמינים כי ספר זה יעשיר את "ארגז הכלים" של הנוהג ברכב, במיוחד הנהג החדש, ויתרום לשיפור איכות קבלת ההחלטות שלו ולנהיגה בטוחה ואחראית."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה