חברי ועד נמל אשדוד התפטרו


להאזנה לתוכן:

שמונה חברי ועדים שונים בנמל אשדוד, אשר מאגדים כשמונה מאות עובדים, התפטרו היום (א') בטענה כי ההסתדרות הכללית, הארגון היציג שמטעמו הם פועלים, לא שומרת על זכויותיהם

שמונה חברי ועדים שונים מנמל אשדוד הגישו את התפטרותם מהוועדים על רקע טענות נגד ההסתדרות הכללית. 

הרוב המוחלט של 1,350 העובדים המועסקים בנמל אשדוד מאוגדים במספר ועדים מטעם ההסתדרות הכללית, על פי תפקידם המקצועי.

שמונת חברי הועד שהתפטרו הגיעו משלושה ועדים שונים: בוועד ציוד מכני התפטרו מתפקידם בוועד ארבעה מתוך חמישה, בועד בתי המלאכה התפטרו שלושה מתוך שלושה ובועד עובדי התפעול בנמל התפטר אחד מתוך שלושה.

אחד מהמתפטרים, רונן אלפסי, מפעיל ציוד מכני בנמל וחבר ועד ציוד מכני במשך שמונה חודשים, הסביר: "זה לא קרה פתאום, מהרגע הראשון שנכנסתי ראיתי כיצד ההסתדרות מצרה את צעדינו, ובדברים מסויימים תופסת את צד ההנהלה.

בהסכמים קודמים עם ההנהלה הוחלט על 'מודל ברצלונה' – תוכנית להפרטה מלאה של נמל אשדוד (בנייה של נמל שני, כאשר העובדים ישובצו פעם בנמל אחד ופעם באחר – נ"י) העובדים תמכו בזה, היה חשוב לנו לעבוד, אבל זה התפוצץ ולהסתדרות לא אכפת שיוקם נמל מתחרה, זה הארגון היציג שלנו, האבא והאמא שלנו, ואנחנו מרגישים יתומים". 

אלפסי ממשיך: "ההנהלה מפרה איתנו הסכמים על בסיס יומי, משבצים עובדים אחרים לעבודה לא מהמחלקה שלי, לא מחזיקים צוות כדי שלא תישאר סחורה על הרציף, זה פוגע ברצף של העבודה.

לקח ארבעה חודשים וחצי עד שישבתי עם הממונה החטיבתי (מטעם ההסתדרות הכללית – נ"י) ועכשיו חודשיים אני מחכה להכרזה על סכסוך עבודה, ושום דבר".

במכתב ששלחו לעובדים נציגי הועד לציוד מכני שהתפטרו, נאמר כי "במצב הקיים מקשים עלינו ליישם את שחרטנו על דגלנו וחוסר הביטחון התעסוקתי מורגש אצל כל אחד מאיתנו". 

אלפסי טוען כי המהלך זוכה לתמיכה גם בקרב ועדים אחרים, מהם לא התפטרו חברי ועד והביע חשש מהמשך תפקוד הנמל: ברמת הכלל אמור להמשיך כרגיל, אבל ברמת הפרט ברור שלא.

ברגע שאין ועד, ההנהלה תעלה להתקפה, זו לא תהיה הוראה שלנו להפסיק את העבודה אבל זה תלוי בהנהלה, אם היא תנסה לנצל את החלל שנותר – תהיה תגובה מצד העובדים".

מההסתדרות נמסר: "דווקא בתקופה הכי קשה לעובדי הנמל בחרה קבוצה שהיא מיעוט להפנות גב לעובדים ולברוח מאחריות. ההסתדרות עומדת מאחורי עובדי הנמל וביטחונם התעסוקתי, אבל בשום פנים ואופן ובשום מחיר לא תסכים לחזור לימי אלון חסן החשוכים".

צילום: ארכיון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה