מתגבשת תכנית מתאר חדשה לאשדוד ואתם מוזמנים להשפיע


להאזנה לתוכן:

עיריית אשדוד החלה בעבודה להכנת תכנית מתאר עירונית חדשה שתתאים ל-20-30 השנים הבאות, ושתכליתה שיפור איכות החיים לתושב. התכנית, בשיתוף משרד הפנים, מציעה לתושבי העיר ליטול חלק פעיל במפגשי הדיון ולנסות ולהשפיע על ניסוחה הסופי של התכנית. אשדוד בין הערים הראשונות שמשתפת את הציבור בקביעת עתידה של העיר. ד"ר לסרי: "הזדמנות נהדרת ליצירת מכנה משותף מקסימלי של התושבים וגיבושה של תכנית שתשקף את דעת הרוב".

אל המפגש הראשון "מבט למחר" שהתקיים באודיטוריום במרכז פסגה, הגיעו רבים מתושבי העיר המבקשים לקחת חלק בתהליך הציבורי ולהגדיר מחדש את תוכנית המתאר של אשדוד, ל-20-30 השנים הבאות.

בין המשתתפים היו דמויות ציבוריות מן השורה הראשונה, פוליטיקאים בעבר ובהווה, מעצבי דעת קהל, בעלי תפקידים בכירים בעירייה, יועצים ותושבים מכל קצות העיר.

המפגש כלל התכנסות במליאה בה נשמעה סקירה מקפת על התוכנית ועל התהליך, הצגת החזון העירוני ומיזמים שכבר נמצאים על סדר יומה של העיר או בתהליכי ביצוע מתקדמים, הציפייה מקהל המשתתפים ומתרומתם להליך ולאחר מכן התכנסויות מצומצמות יותר לדיון בקבוצות.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי:

"שיתוף ציבור הוא נושא מורכב ולא פשוט. כיצד אנחנו מצליחים להביא את המכנה המשותף המכסימלי של ציבור התושבים לידי אמירה אחת מגובשת המשקפת את דעת הרוב".

ראש העיר אתגר את המאזינים בשאלה המורכבת מה מהותה ולאן מכוונת ההתכנסות הזאת. ד"ר לסרי ציין כי "אין עוד הרבה ערים גדולות בישראל שהרימו את הכפפה כמונו" והזמין את הנוכחים להתחיל "במסע המשותף לקראת תוכנית המתאר החדשה של אשדוד".  

תהליכי העבודה לקביעת תוכנית המתאר של אשדוד מתחלקים לשלושה שלבים -

בשלב הראשון יוצג המיפוי העכשווי של אשדוד – מה המצאי בפועל, מהן הבעיות המרכזיות איתן יש להתמודד ומאידך מה הפוטנציאל העירוני אותו יש לנצל וכיצד.

בשלב השני - חזון העיר. כאן תעלנה שאלות כיצד אנחנו רוצים לראות את העיר בעתיד, בכל היבטיה ותוך התחשבות בכל הפרמטרים המרכיבים עיר גדלה ומתפתחת כמו אשדוד.

בעניין זה אמר ראש העיר כי "התוכנית צריכה להיות מוסכמת על כולנו כמסגרת כללית, אבל תהיה בה גם הגמישות הנדרשת על מנת שיהיה מקום להתאימה לדורות הבאים".  ב

שלב השלישי נצטרך לעבור לביצוע ולקביעת תוכנית ארוכת טווח עם לוח זמנים ותהליכי שינוי בקרב הציבור.

המפגשים עם הציבור נועדו בעיקרן ליצור את הדיאלוגים המתאימים עם התושבים כאשר על הנחיית המפגשים, ניהול התהליכים של שיתוף הציבור וכתיבת התוכנית המסכמת מופקדים יועצים ואנשי מקצוע מחברת "מודוס – הנחיית תהליכים שיתופיים".

במפגש הראשון היה אפשר לשמוע רעיונות והצעות מקוריות שהציגו המשתתפים. חלק מההצעות מופו בתוכנית הבסיסית ובעבודה המקדימה שעשתה החברה, וחלק אחר נרשם וייבחן בקבוצות הדיון. כבר עתה ברור שבכל תוכנית שתתגבש יינתן מקום מרכזי לפוטנציאל הימי של אשדוד. -

כמו כן הודגשו תחומי עניין ומגמות  עיקריים בעתידה של העיר, כפי שהוצגו ע"י המתכנן הראשי, אשר מקיפים היבטים שונים בטווח הנראה לעין כדוגמת: פיתוח קריית הבריאות והמוסדות הציבוריים, מוקדי תיירות לאורך החוף והחיבור אל מרחב המגורים, דגשים על תחומי האקדמיה ותעשיות היי-טק ובכלל זה פיתוח אזורי התעשייה ומקורות התעסוקה, הרחבת תשתיות בתחומי התרבות והספורט ועוד.

בהקשר זה ציין דר לסרי את קריית הספורט החדשה אשר תצא בקרוב אל הדרך, בכניסה הצפונית החדשה בשד' הרצל, וכן את שינוי חזותו של רחוב זה אשר יהיה חלק מפניה החדשות של אשדוד. עוד צוינו: בנייתו המתקדמת של בית החולים, סיומו של השלב הראשון בטיילת הים, חנוכתו הקרובה של מרכז המבקרים ובית האומנים, הקמפוס האקדמי החדש המתוכנן, פארק המים באזור החוף הדרומי וההשקעות בנחל לכיש.

בהמשך למפגש הראשון, יתקיימו מפגשים נוספים עם ציבור התושבים וזאת במסגרת מינהלות הרבעים והקשר עם הקהילה.

אסתי פילוס, מנהלת היחידה לתכנון אסטרטגי המופקדת על השמת התוכניות לשיתוף הציבור במגוון תחומי עניין, מציינת כי למפגשים הללו יש משמעות מכרעת על גיבושה של תוכנית המתאר, כך שלמשתתפים בתהליכים אלה יש אפשרות להשפיע כיצד תיראה אשדוד בשנים הקרובות. בהזדמנות זו היא קוראת לכל מי שאשדוד יקרה לו להגיע ולקחת חלק בתהליכים אלה.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה