במסלול התנגשות: האם בקרוב יוכרז סכסוך עבודה בעיריית אשדוד?


להאזנה לתוכן:

סיכוי גבוה שבזמן הקרוב יוכרז סכסוך עבודה בעיריית אשדוד, המשמעות היא שאחרי פרק זמן של הידברות בין הצדדים, יוכלו עובדי העירייה לצאת לשביתה. העילה לסכסוך בין ועד העובדים להנהלה היא דרישה מעובדי העירייה למלא טופס דיווח חודשי, בו יפרט העובד להיכן נסע עם רכבו לצרכי העבודה. יו"ר ועד העובדים, מאיר בן גוזי לעובדי העירייה: "לא לשתף פעולה עם משאבי אנוש והגזברות בעירייה בנוגע למילוי הטפסים"

 נגמרה האידיליה ביחסים בין יו"ר ועד העובדים, מאיר בן גוזי לבן מנכ"ל עיריית אשדוד - אילן בן עדי. החלטה חדשה של עיריית אשדוד, כך לדברי יו"ר ועד העובדים, עלולה להוביל להכרזת סכסוך עבודה בעירייה. 

במכתב ששיגר בן גוזי לעובדים, הוא קורה להם שלא לשתף פעולה עם ההוראה שניתנה לבעלי אחזקת הרכב, לדווח בכל חודש מספר הקילומטרים והנסיעות שביצעו לצורך עבודתם. "בישיבה שהתקיימה אתמול הוחלט שכל עובדי העירייה שנקלטו אחרי שנת  1999 , יצטרכו למלא כל חודש טופס דיווח נסיעות ברכבם הפרטי שבו יצוין לאן נסעו ברכבם העובדים לצרכי עבודה ועובד שלא ימלא טופס דיווח , הטבת רכיב אחזקת הרכב תנוכה לו", כתב בן גוזי לעובדים והוסיף: "כמו שידוע לכם עובדים יקרים, רכיב אחזקת הרכב הנה הטבת שכר שניתנת לעובד ולא כל העובדים נוסעים ברכבם בתפקיד מה גם שעיריית אשדוד מודעת לכך ושותפה לכך. 33 שנים אני בוועד העובדים , לעולם נושא דיווח ורישום של אחזקות רכב לא היה חלק מהאופי הארגוני. העירייה מתרצת את מהלך הגזירה שגם בעיריות אחרות מגישים דיווחים, אותנו לא מעניינת ההתנהלות ברשויות אחרות, אותנו מעניינת ההתנהלות כלפי העובדים בעיריית אשדוד. הגזירה החדשה תביא מצב שבו עובדים יצטרכו לשקר ולמלא דיווחים כוזבים על נסיעות שלא ביצעו ויהיו נתונים למעקב ואיום יומיומי בו העירייה תוכל לנהוג בהם כרצונה לרבות להעמידכם לבירור משמעתי על דיווח כוזב באופן במיידי. לאור כך עובדים יקרים, אני פונה אליכם בבקשה, לא לשתף פעולה עם משאבי אנוש והגזברות בעירייה בנוגע למילוי הטפסים".

בהמשך מכתבו לעובדים מציין בן גוזי כי החלטה זו מגיעה לאחר ההחלטה לקיצוץ בשעות הנוספות וכן לדבריו ניסיון שנעשה לקצץ בשעות העבודה של אבות הבית.

בן גוזי חותם את מכתבו לעובדים וכותב: "עובדים יקרים התנהלות כוחנית ובריונית זו נמאסת מצד עיריית אשדוד. אני פונה בבקשה, עזבו את העובדים בשקט ותתעסקו בעשייה למען העיר. אני מאוד מקווה שבע"ה, ב- 1/1/2015, תבוא לסיום שנת הגזירות שאופייה בא לידי ביטוי בפגיעה בעובדים מצד העירייה ונחדש ימנו כקדם".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה