חג המוסיקה הישראלית ה-17 באשדוד ובחינם


להאזנה לתוכן:

אוהבי המוסיקה הישראלית או מי שמעוניין לגלות מחדש את המוסיקה הישראלית, מוזמנים ליהנות מארבעה ימים של פסטיבל חגיגי שיתקיים בין התאריכים 29.9-2.10 במוקדים שונים בארץ. בפסטיבל יושמעו יצירות ישראליות עם מיטב המלחינים והמבצעים, קונצרטים ואירועים. אשדוד תארח את הפסטיבל ב-29.9, במשכן לאומנויות הבמה. הכניסה חופשית לכל האירועים!

חג המוזיקה הישראלית ה-17 יתקיים בין התאריכים 29 בספטמבר ל-2 באוקטובר ויתקיים במספר מוקדים בארץ: מוזיאון תל אביב, בית האופרה, המרכז למוסיקה בירושלים, תיאטרון ירושלים ובמשכן לאמניות הבמה באשדוד. חג המוזיקה הפך עם השנים לאירוע משמעותי בחיי המוזיקה בישראל והוא פותח חלון לעשייה המוזיקאלית המגוונת בארץ, מימי טרום הקמת המדינה ועד ימינו אנו. ביצועים מחודשים ליצירות מופת לצד יצירות חדישות וביצועי בכורה עולמיים, מוזיקה קאמרית לצד מוזיקה לתזמורת במגוון רחב של סגנונות, החג הינו חגיגה לחובבי המוזיקה הישראלית על כל גווניה. 

מלחין השנה הוא אלכסנדר אוריה בוסקוביץ'. במסגרת אירועי החג השונים יבוצעו מיצירותיו החשובות ביניהן "שרשרת הזהב", "סוויטה שמית" ו"קונצ'רטו לאבוב". בשיתוף עם רעייתו, מציין חג המוסיקה 50 שנה לפטירתו ויקיים פאנל על ביקורת מוזיקלית ישראלית אשר בוסקוביץ תרם לה רבות מבחינה אידיאולוגית. בוסקוביץ' היה דמות מרכזית בהתוויית סגנון ישראלי חדש, אותו כינה "הסגנון ים-תיכוני", ושאת עקרונותיו התווה בשורת יצירות פורצות דרך, ביניהן הקונצ'רטו לאבוב, וסוויטה שמית ואילו במאמריו המפורטים על "בעיית המוזיקה הישראלית" הציב עצמו כאידיאולוג המרכזי של סגנון זה.

חג המוזיקה  מעמיד השנה את המוזיקה הקולית בקדמת הבמה: ההפקה המרכזית של הפסטיבל היא ביצוע בכורה ישראלי, בעברית, לאופרה שתיקתו של ברוך מאת אלה מילך-שריף. לביצוע האופרה חוברים המנצח נעם צור, הבמאי עידו ריקלין, וזמרות וזמרים מהשורה הראשונה בעולם האופרה הישראלי. לקונצרט "קול הקולות", אשר יוקדש לזכרו של המלחין יחזקאל בראון שהלך לעולמו לאחרונה, חברו ארבע מקהלות המציגות מבחר מגוון של המוזיקה המקהלתית הישראלית לדורותיה, ובכך מאפשרות לנו לחוות את מרכזיותה של שירת המקהלה בהוויה התרבותית שלנו. כמו כן מארח חג המוזיקה הישראלית השנה את התזמורת הפילהרמונית הישראלית בקונצרט מחווה לתזמורת הסימפונית הארץ-ישראלית (כפי שכונתה כשנוסדה ב1936) ביצירות אשר השפיעו והושפעו מרוח התקופה מאת יוסף טל, יוסף קמינסקי וא.א בוסקוביץ'.

כמו בכל שנה הפסטיבל יציג מספר ביצועי בכורה עולמיים, ליצירות מאת הילת בן קנז, מנחם צור, אהרון חרל"פ, ערן אשכנזי, שלמה עומר ועוד, כמו גם קונצרט בכורות קאמרי מיוחד בהשתתפות אנסמבל מיתר. קונצרט המנדולינות והחליליות וקונצרט אנסמבל 'מודאליס' נותנים ביטוי למקומם הראוי של כלי נגינה בעלי זהות עממית בעולם המוזיקה הקונצרטית; הביצועים לרביעיית הפסנתר של פאול בן-חיים (בסגנון פוסט רומנטי) ולשישייה של יהושע לקנר (בהשפעת אהרון קופלנד) נותנים ביטוי למוזיקה ישראלית קונצרטית ב"פלטפורמות" של הרכבים קלאסיים מסורתיים.

כנהוג בחג בשנים האחרונות, גם השנה יתקיים במסגרת החג, טקס הענקת פרסי ראש הממשלה לקומפוזיטורים לשנת תשע"ד, במעמד שרת התרבות והספורט, הגב' לימור לבנת. הפרס יוענק השנה למרגרט-ליאת וולף, שרה שהם, ירון גוטפריד, עודד זהבי אהרון חרל"פ ואבישי כהן. חג המוזיקה הישראלית, בניהולו האמנותי של ד"ר בועז בן משה, מופק ע"י המכון למוסיקה ישראלית בתמיכת המועצה הישראלית לתרבות ואמנות, משרד התרבות והספורט, מנהל התרבות, מחלקת המוזיקה ובשיתוף 'קול המוזיקה'. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה