"חפש את האישה" נהוג לומר. באשדגוד נראה שמחפשים את ההתקפה. או שמא דווקא את בעל הבית. 12 שערים כבשה אשדוד ב- 11 משחקים מאזן די עגום מבחינה התקפית, בטח עבור קבוצה שרוצה פלייאוף עליון.  אשדוד תצטרך שחקן התקפה, זה בטוח, אלא שאולי כדאי כמו תמיד לנסות לחשוב מחוץ לקופסא, טימור אביטן וירו בלו הם החלוצים הטבעיים על הנייר, שגם ניב זריהן ובנצי מושל באים בחשבון כשחקני התקפה, לא מפסיק זה ללא ספק.

אבל אולי הפתרון יכול להגיע דווקא מבחוץ, דויד סולארי במקום "להתבזבז" באגף, יעבור לשחק מתחת לחלוץ, שם הוא אפקטיבי יותר, טכני יותר ובעיקר יוכל להבקיע יותר. אלא שאז אשדוד תצטרך בעל בית במרכז המגרש. גיא צרפתי שהגיע בקיץ אמור להיות בעל הבית, כרגע זה רחוק מלהיות ככה. צרפתי הגיע עם קלינגר בקיץ, קלינגר סומך עליו ובונה עליו, אבל צרפתי פשוט אנמי, ולא ממש מורגש, בטח רחוק מלהיות בעל בית. סוג שחקן כמו פדרו גלבאן היה יכול השחקן המושלם, החבילה השלמה, גם בעל בית, גם מנהיג במרכז המגרש. 

בינואר תחפש אשדוד שחקן התקפה, מדברים על עמאשה, חן עזריאל ואחרים, אבל אולי אשדוד תצטרך גם שחקן נוסף במרכז המגרש. לאשדוד יש חוליית קישור טובה מאד וגם מגוונת, אבל אף אחד לא פליימייקר מובהק ומנהיג, סוג של דוד רביבו כזה, משה אוחיון, שלא לדבר על אלון חזן. 

לחפש בחוץ, או לגדל מבית?

נלך על התזה שרבים מאוהדי אשדוד לא אוהבים, אבל זו המציאות. אשדוד כנראה לא תיקח אליפות גם העונה, לכן, אולי אשדוד תצטרך להמר בחלק מהעמדות, אם באשדוד יחליטו להביא חלוץ ולא להביא קשר, או שלא ימצאו, יש את האופציה של לקדם שחקן נוער מוכשר מאד כמו מיכאל אוחנה. נכון שאוחנה עוד צעיר ומכאן ועד להיות בעל בית המרחק עצום. אבל אולי אוחנה יוכל להתחיל לצבור קילומטארז' דווקא בקבוצה הבוגרת. אבל שלא תהיה טעות אשדוד תצטרך לפחות שחקן אחד או שניים בינואר הקרוב. אחרת הדיבורים על הפלייאוף העליון ישארו רק דיבורים. גם המחשבה על אוחנה מהנוער, כמו על דגו בעבר זה נחמד אבל בטח לא יעשה את ההבדל בטווח המיידי. צריך לקחת בחשבון שקבוצת הנוער נמצאת בעונה רעה מאד והיא בתחתית, שחקן כמו אוחנה שהוא בריא וחוזר לכושר, יהיה חשוב מאד למערך של איציק עובדיה. לכן לא סביר שאשדוד תהמר בשתי חזיתות, גם בקבוצה הבוגרת וגם בקבוצת הנוער.

קישור איטי, לא נייד ובעיקר חסר ברק

לאשדוד יש את רועי בקל, אלכסנדר דוידוב ודיויד סולארי שליישיה שכל קבוצה הייתה רוצה. אליהם מצטרפים, שניים מהשלושה, גדי קינדה, אל חמיד ומיקי סירושטיין שגם אמיר בן שמעון שיחק קיבל העונה כמה דקות. בכל סוללת הקישור שמנינו כאן, חסר השחקן של הברק, הטכני שיביא את הערך המוסף. מה שקרוי בעגה המקצועית, "שובר שיוויון". בקל ודוידוב הם שחקנים שלא היו בעבר באשדוד, אבל לא משנה איזו עונה תהיה לבקל ובאיזה כושר הבקעה הוא נמצא, אשדוד חייבת עוד שחקן בקישור שיכול לשנות משחק. שהכול זורם אשדוד רוקדת, הבעיה שברוב המשחקים אשדוד נתקעת ואז החיחסרון באותו שחקן זועק לשמיים. 

המערך של קלינגר

בעיה נוספת היא המערך של ניר קלינגר, קלינגר משחק ב- 4-5-1 טיפוסי, בלו הוא החלוץ היחיד הטבעי בסגל. טימור אביטן נכנס במשחקים האחרונים לאט לאט אבל אשדוד חייבת לשנות משהו, הצורה בה היא משחקת תבטיח לה עונה נוספת בליגת העל, אבל לא מעבר לזה. כרגע אשדוד מצטיירת כקבוצה "מעצבנת", סוג של קבוצה שקשה מולה וקשה לראות אותה. אז לשאלה האם צריך חלוץ או קשר? זה נראה פחות חשוב, אשדוד צריכה גם וגם, אבל אם באשדוד יבינו שגיא צרפתי הוא לא בעל הבית, זה יתחיל את השינוי. אם נשים לב כל הקבוצות הגדולות באירופה ובארץ הם קבוצות עם מנהיג מובהק, ערן זהבי במכבי ת"א, יניב קטן במכבי חיפה, צ'אבי בברצלונה וכדומה.