הזמר והיוצר אריק איינשטיין נפטר ביום שלישי האחרון בגיל 74. איינשטיין סבל בביתו מקוצר נשימה חריף, עבר החייאה על-ידי פרמדיקים של מגן דוד אדום ופונה במצב קשה לבית-החולים איכילוב. מאוחר יותר הידרדר מצבו והוגדר קריטי, והוא הועבר לחדר ניתוח, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. השבוע פורסם, כי איינשטיין יכתוב טור אישי קבוע בעיתון "מעריב" החל מיום שישי הקרוב. "אני מקווה שאהנה מזה ושיהיה לי מה להגיד", מסר איינשטיין עם ההכרזה, "לא ממקום של הטפה או התרסה, כי זה לא מעניין אותי. ושלא נשתעמם". אריק איינשטיין, שהיה אמור לחגוג בעוד כחודש את יום הולדתו ה-75, נולד כאריה איינשטיין, גדל והתחנך בתל-אביב. את שירותו הצבאי העביר בלהקת הנח"ל, ובין להיטיו הגדולים שביצע במסגרת הלהקה נמצאים "יא ירח" ו"רוח סתיו".אריק איינשטיין 2013-1939 מדינה שלמה כואבת

בשנת 1959 השתחרר איינשטיין מצה"ל והצטרף לתיאטרון הסאטירי "הסמבטיון" וללהקת "בצל ירוק", שבה היו שותפים גם אורי זוהר, חיים טופול, אילנה רובינא, יהורם גאון, זהרירה חריפאי ואחרים. בשנות ה-60 המוקדמות איינשטיין היה חבר בלהקת "שלישיית גשר הירקון" לצד בני אמדורסקי ויהורם גאון, שהתחלף לאחר מכן בישראל גוריון. ב-1966 חבר לשמוליק קראוס ולג'וזי כץ להקמת שלישיית "החלונות הגבוהים". בשנות ה-60 החל להוציא גם אלבומי סולו שנחלו הצלחה. בסוף שנות ה-60 ובשנות ה-70 המוקדמות חבר לשלום חנוך, ויחד הם הוציאו מספר אלבומים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית, כגון "פוזי", "שבלול" ו"פלסטלינה". בנוסף השתתף איינשטיין בסרטים ומערכונים של חבורת "לול" יחד עם אורי זוהר, צבי שיסל, יהונתן גפן ואחרים.

בשנות ה-70 הוציא איינשטיין מספר אלבומים עם שירי "ארץ ישראל הישנה" אשר נחלו הצלחה רבה, ומאז ועד היום המשיך לשתף פעולה עם מוזיקאים רבים, בהם מיקי גבריאלוב, שם טוב לוי, יהודית רביץ, יוני רכטר, יצחק קלפטר ועוד. בשנת 1963 נישא איינשטיין לאלונה שוחט, נכדתם של ישראל ומניה שוחט. במהלך נישואים אלה נולדה לשניים בתם הבכורה שירי. ב-1967 התגרשו בני הזוג. בשנת 1968 שבו השניים ונישאו זה לזו בשנית. במהלך נישואים אלה, בשנת 1971, נולדה בתם השנייה יסמין, שעל שמה נקרא אלבומו של איינשטיין משנת 1972. נישואים אלה הגיעו גם הם לסיומם עם גירושיהם שנים ספורות לאחר מכן. בשנת 2006 נפטרה אלונה איינשטיין מסרטן. שתי בנותיהם של אלונה ואריק איינשטיין, שחזרו בתשובה יחד עם אימן, נישאו לשני בניו של אורי זוהר, שאף הם חזרו בתשובה. בת זוגו השנייה של איינשטיין היא סימה אליהו, אותה הכיר מעט לפני צילומי הסרט "מציצים", ונולדו להם שני ילדים: אמיר ודינה.

ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס למותו של איינשטיין, ואמר כי "אריק איינשטיין היה הגדול מכולם, כולם גדלנו על השירים שלנו. כשאמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל". נתניהו הוסיף כי "אריק היה זמר נפלא ואדם נפלא. השירים שהוא חיבר ושר הם פס הקול של מדינת ישראל. אהבתי אותו מאוד, מדינת ישראל נפרדת בעצב רב מענק התרבות שייחסר מאוד. המוני ישראל כואבים את לכתו". נשיא המדינה, שמעון פרס, ספד  לאריק איינשטיין ואמר כי "מהיום הראשון שעלה על הבמה, העם חש שנולד כאן כשרון של שירה עם איכויות יוצאות דופן. שיריו הם פס הקול של אומה שלמה. קולו ליטף את העם וחיזק את הארץ. אהבנו אותו בגלל צניעותו קורעת הלב".