הפורום הציבורי לאיכות הסביבה: "עיריית אשדוד ממדרת אותנו"


להאזנה לתוכן:

הירוקים באשדוד, כפי שמוכרים לכולנו כפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, כינסו השבוע מסיבת עיתונאים, וטענו כי כבר תקופה לא קצרה שהם ממודרים ואינם משתתפים בישיבות שעניינם נוגע באיכות הסביבה בעיר. בעיריית אשדוד אומרים מנגד: "הוועדה המקומית ומינהל ההנדסה מצליחים לנווט את המדיניות התכנונית לטובת הציבור כולו והעיר אשדוד באופן המאזן את כל הצדדים"

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד קיים השבוע מסיבת עיתונאים על מה שהם מגדירים כ"אוזלת היד של עיריית אשדוד בנושאי איכות הסביבה".

בפורום הציבורי מציינים כי הם מוצאים לנכון להגיב בחריפות כנגד המגמה של פגיעה באיכות הסביבה המתבצעת על ידי עירית אשדוד בתקופה האחרונה.

בעיריית אשדוד מנגד, מגיבים לטענות הפורום ומציינים כי "לפני כשבועיים נטען בכתבה באחד המקומונים כי הקבלנים והיזמים בעיר קובלים שאינם מקבלים מבוקשם כפי שהיו רגילים בתקופות קודמות. בכתבה זו נטען כי מי שמנהל את העיר הם היזמים והקבלנים המכתיבים את סדר היום. דא עקא, האמת נמצאת לא פה ולא שם ודומה כי התקופה בה אנו נמצאים כעת משמשת קרקע נוחה לטענות שבימים רגילים לא היו זוכות להד תקשורתי. הוועדה המקומית ומינהל ההנדסה מצליחים לנווט את המדיניות התכנונית לטובת הציבור כולו והעיר אשדוד באופן המאזן את כל הצדדים".

אשדוד נט מציג כאן את עיקרי טענות הפורום ואת תשובות עיריית אשדוד לטענות אלה:

טענת הפורום: "למרות הבטחת העירייה לשיתוף פעולה עם הפורום ולשקיפות בפעולותיה למעשה העירייה אינה משתפת את נציגי הפורום בכל ישיבותיה הנוגעות לאיכות הסביבה ולתכנון סביבתי בשטחים הפתוחים ובסמוך להם, אינה מציגה לציבור מהן תכניותיה ומה מדיניותה בנושאי פיתוח העיר. העירייה, למרות הבטחותיה, לא מינתה משקיף לוועדת בנין ערים מבין חברי הפורום כנציג הגופים הירוקים כפי שהיה נהוג לאורך שנים רבות. העירייה אינה מגיבה למכתבי הפורום ומתעלמת מהם".

תגובת העירייה: " הפורום הציבורי אינו גוף סטטוטורי וגם אינו מוסמך מטעם אף אחד מהגופים הרשמיים המופקדים על התכנון באשדוד. למרות זאת, מתוך כבוד ושקיפות, שותפו חברי הפורום בהליכים תכנוניים כאלה ואחרים לבקשתם ודעתם נשמעה בחפץ לב.

טענת הפורום: "העירייה אישרה לבנייה פארק תעשייה חדש באזור השקמים בדרום העיר ליד תחנת הרכבת. למרות ההתראות שאזור זה רגיש מבחינה אקולוגית ובנייה זו תפגע קשות בחי ובצומח באזור, וזאת למרות קיום חלופות מתאימות להפליא באותו אזור. כמו כן היא התעלמה מכל ההמלצות המקצועיות של המומחים המקצועיים שהתנגדו בתוקף לבניה זו. העירייה אילצה את הפורום להגיש התנגדות למועצה הארצית לתכנון ובניה ולהחתים מאות רבות מתושבי העיר על התנגדות לבניה זאת".

תגובת העירייה:" פיתוח א.ת חדש ומודרני הינו מהמטרות החשובות העומדות לפתחה של   העיר אשדוד. האזור כולו נמצא בתחום תכנית המתאר המייעדת את האזור לתעשייה. התנגדות הפורום לתכנית לא.ת נשמעה ונדחתה ע"י הוועדה המחוזית להתנגדויות. התכנית עדיין לא אושרה ועומדת כרגע לפתחה של הוועדה הארצית לערעורים שהינה הפורום הנכון לבירור טענות מקצועיות. כל החלטה של הוועדה הארצית תכובד במלואה ע"י הוועדה המקומית. ביחס לאזור התעשייה, חייבים להזכיר את הפעילות הענפה לקידום תעסוקה באשדוד, בדגש על תעסוקה לצעירי העיר המסיימים לימודים אקדמיים ומחפשים מקום עבודה ראוי בעיר מגוריהם. עם כל הכבוד לפורום הציבורי לאיכות הסביבה, רשות אחראית צריכה לקחת במכלול השיקולים גם נושאים חשובים אחרים ובכללם תעסוקה לבני אשדוד ואת זאת עושה העירייה".

טענת הפורום: "העירייה תכננה ברובע המיוחד, אשר מיועד על פי תכנית המתאר של העיר לבניה לצרכי ציבור בלבד, בנייני מגורים ובנייני מסחר. לשמחתנו תכנית זו לא אושרה בוועדה המחוזית, אך זה לא מונע מהעירייה להמשיך בעקשנות לתכנן שם שימושים נדלנ"ים למגורים ומסחר".

תגובת העירייה: "מינהל ההנדסה מקדם את תכנון הרובע המיוחד, בין השאר לטובת הקמת אוניברסיטה חדשה לעיר. התכנון נמצא בשלב גיבוש חלופות ונערך בתיאום מול לשכת התכנון המחוזית, קק"ל, משרד איכות הסביבה, רשות הטבע והגנים ושמורת הטבע. כאשר תגובש חלופת התכנון היא בוודאי תוצג בפני הוועדה המקומית ולאחריה תהיה פתוחה גם לשאר הציבור הרחב כמו גם הפורום הציבורי. (כפי שנעשה עד כה)"

טענת הפורום: " העירייה לא מעבירה בוועדת בנין ערים את  ההחלטה לביצוע האגם במרינה על ידי חברת המרינה הכחולה. החברה זכתה במכרז בו התחייבה לבצע את פיתוח השטח הכולל בין השאר אגם בן 17.6 דונם, חנייה ציבורית ואזור בילוי ציבורי המהווה חלק מהטיילת. בתכניות שאושרו בזמנו והופצו בציבור, צויין בפירוש האגם ובא גם לביטוי  בכל ההדמיות. למרות שהאגם אמור להבנות על חשבון החברה שזכתה במכרז, העירייה אינה אוכפת עליה את קיום החוזה והקמת האגם".

תגובת העירייה: " תכנון אגם במתחם המרינה נבדק במסגרת התכנון הכולל המפורט של השצ"פ העירוני הקבוע למקום. החלופה הנבחרת מבין החלופות שנבדקות כיום תקבע בהתאם לתוצאות המיטביות המצופות ממקום מרכזי זה. בכל מקרה, התכנון יהיה תואם להליכים שנקבעו בתב"ע שבתוקף. לעניין זה נוסיף שראש העיר הודיע כי ביחס לחלופות במרינה, אלו יוצגו בפני התושבים בהליך שיתוף ציבור שקוף ומלא והחלופה שתיבחר תהיה זו שתקבל את תמיכת התושבים. אמירה זו נאמרה הן בישיבות הפנימיות והן במכתב שראש העיר הוציא לאחרונה ליו"ר הפורום".

טענת הפורום: " העירייה הגישה לוועדה המחוזית לתכנון ובניה תכנית לבניית שני מגדלים בעלי 40 קומות במגרש צמוד לכיכר היובל (השמש). משני המגדלים - אחד מיועד למלון והשני למגורים וזאת למרות שהמגרש מיועד למלונאות בלבד. יש לציין שבניית מגדלים כאלו באזור המגורים הנמוך שמול הים, תהווה מטרד ענק לתושבי הסביבה. במגרש הנוסף הצמוד לכיכר השמש, אישרה העירייה תכנית של היזם לבנות עוד שני מגדלים בני כ- 40 קומות: האחד למלון והשני למגורים. התכנית עברה לדיון במליאת ועדת בניין עיר. רובע ט"ו יהפוך לגיהינום עבור המתגוררים בסמוך. תכניות אלו לא הובאו בפני התושבים ונראה כאילו הוכנו במחשכים".

תגובת העירייה: "הליך התכנון מאפשר עפ"י חוק התכנון והבניה ליזמים להגיש שינויי תב"ע למצב קיים. התנגדויות חייבות שיהיו גם הן במסגרת ההליך שקבע חוק התכנון והבניה. כל התנגדות, כולל התנגדות ציבורית שתוגש כדין, תידון בכובד ראש ובחפץ לב, הן ע"י הוועדה המקומית והן ע"י הוועדה המחוזית שהתכנית בסמכותה".

 

בעיריית אשדוד מוסיפים בתגובת את נושא הקיימות ומציינים כי " הפורום הציבורי צריך לברך את עיריית אשדוד על כל מה שהיא עשתה ועושה בתחום הקיימות ואיכות הסביבה בעיר. בראייה אסטרטגית ובתכנון קפדני צועדת אשדוד אל עידן חדש שבו נושאים אלה מקבלים משמעות חדשה, הבאה לידי ביטוי בכל פעולות העירייה. אשדוד היא העיר הגדולה בישראל במיזם הפרדה במקור. גרף המיחזור נמצא בסימן עלייה מתמיד. אשדוד הפכה להיות העיר המארחת לכנס הקיימות הארצי. אשדוד חתומה על אמנות בענייני סביבה, שימור על איכות האוויר ופליטת גאז. אשדוד נמנית על הערים המחויבות לאיכות סביבה."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה