בלאגן בחופי אשדוד: הדגלים לא מונפים ועיריית אשדוד סגרה את חוף אורנים


להאזנה לתוכן:

מתרחצים בחופי אשדוד גילו הבוקר שהמצילים אינם מניפים את הדגלים שמבשרים על מצב הים, זאת ככול הנראה במסגרת "שביתה איטלקית" שנוקטים המצילים. בנוסף מתברר כי עיריית אשדוד סגרה לרחצה את חוף אורנים. עיריית אשדוד: "לא ניתן לאינטרסים צרים לסכן את חיי המתרחצים"

חופי הזהב של אשדוד שוב מתלכלכים במאבק בין מצילי הים לבין העירייה. מפניות שהגיעו מהבוקר לאשדוד נט עולה כי המצילים נוקטים בשביתה איטלקית, ואינם מניפים את הדגלים בסוכות ההצלה. מברור שעשה אשדוד נט עולה כי הרקע הוא סכסוך מתמשך עם מנכ"ל העירייה, שיש הטוענים כי הוא מתנכל למצילים.

בנוסף נודע לאשדוד נט כי חוף אורנים, הסמוך לחוף לידו, נסגר למתרחצים. לפי שעה לא ברור מאיזו סיבה נסגר החוף המוכרז והאם יש אישור של משרד הפנים לסגירת החוף.

נראה שאנו שוב בתחילתו של סכסוך מתמשך בין מצילי הים לבין העירייה, שנמשך משנה לשנה ואינו מגיע לפתרון.
 

עיריית אשדוד: "לא ניתן לאינטרסים צרים לסכן את חיי המתרחצים"
 
בהודעה שהוציאה עיריית אשדוד לתקשורת היא אומרת כי "שלושה מצילים הרואים עצמם כנציגי המצילים, בהחלטה חד צדדית וללא כל התרעה מראש, כפו על ציבור המצילים להוריד את הדגלים מתחנות ההצלה. בהחלטתם האומללה מסכנים הם את שלום הציבור, פוגעים בשמם של המצילים ובעבודתם החשובה והכי חמור מפקירים את חיי המתרחצים. האם כתרגיל שיווקי מותר לסכן חיי אדם?"

בעירייה מציינים בהודעתם כי ביום העצמאות נקטו המצילים בשביתה חד צדדית, מבלי שהתריעו על כך, לא פנו בבקשה להסתדרות ולעיריית אשדוד ובודאי לא קבלו אישור לשביתה. "כבר אז, מתוך דאגה לביטחון התושבים והמתרחצים זימן מנכ"ל העירייה באופן חריג את שלושת הנציגים וביקש ללמוד מהם את מהות התנהגותם הכוחנית. מיד בתחילת המפגש הורה המנכ"ל להשיב את הדגלים ולאפשר לציבור שירותי חוף, ובמקביל לקיים דיאלוג להבנת מהות הבעיה הפתאומית".
 
בעיריית אשדוד מציינים כי לאחר שני מפגשים וללא כל סיבה הנראית לעין, ביום שבת האחרון, בשעה שמספר המתרחצים בחופים נמצא בשיאו, החליטו הנציגים להוריד את הדגלים ולכפות על המצילים שביתה איטלקית, תוך שהם מסכנים את המתרחצים ובהם ילדים ופעוטות. לדברי העירייה, קדמה לכך החלטה שרירותית של המצילים שלא להוציא את סירות ההצלה.

מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי מצהיר כי עיריית אשדוד לא תיתן ידה לפגיעה בביטחון התושבים ובאיום על האינטרסים הציבוריים, ולכן תפעל בכל דרך על מנת להפחית את הפגיעה בציבור ובמתרחצים.  לדברי המנכ"ל, הוא קיבל פניות ממצילים שמביעים תרעומת על מהלכי נציגיהם.

בסיום הודעתם לתקשורת אומרים בעירייה: "
העירייה שוקלת כעת באילו צעדים חוקיים לנקוט לאור השביתה האיטלקית החד צדדית של המצילים, על מנת להגיע לסיומה המהיר בהקדם האפשרי, ולמנוע סיכון מיותר לחיי המתרחצים. בתוך כך פונה העירייה לציבור המתרחצים בבקשה לברר בכל יום את מצב מסוכנות הים בחוף טרם הרחצה".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה