עיריית אשדוד הרביעית בדירוג הרשויות החזקות פיננסית בסקר BDI


להאזנה לתוכן:

המחקר של BDI בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל והתבסס על שימוש ב-3 מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דוחות כספיים של העיריות והמועצות. עיריית אשדוד דורגה השנה במקום הרביעי, ירידה של שלב אחד לעומת השנה הקודמת, אך עם שיעורי גביית מיסים הגבוה ביותר, ועם שכר בכירים נמוך ביחס להכנסות

ממחקר שערכה חברת המידע העסקי BDI במסגרת BDI-CODE הבוחן את היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות בישראל עולה תמונה מדאיגה של הוצאות הרשויות על שכר הנבחרים, כשיעור מהכנסות העירייה; זאת בצד הצלחה של כמה מהרשויות שמצבם הסוציו-אקונומי של תושביהן אינו גבוה, לככב בראש טבלת היציבות הפיננסית של הרשויות. נציין שיציבות פיננסית של רשות מקומית הינה תוצאה, בין השאר, של הכנסות הרשות, של המצב הסוציו אקונומי של התושבים והיכולת לגבות מהם את מסי העירייה אך גם מהתנהלות יעילה של העירייה גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה פיננסית.

עיריית אשדוד דורגה במקום הרביעי בחוזק הפיננסי אחרי ראשון לציון, הרצליה ורמת גן. מדובר אומנם בירידה של שלב אחד בדירוג, אך בהישג גדול לעירייה, שהדירוג הסוציואקונומי של תושביה הוא 5 (מתוך 10 כאשר 10 הוא הגבוה ביותר). לשם השוואה, בראשון לציון הדירוג הסוציואקונומי הוא 7 , בהרצליה 8 וברמת גן 8 גם כן.

מהנתונים בדוח של חברת BDI עולה עוד כי שיעור גביית מיסים עמד על 92% ושכר הנבחרים באשדוד מהווה רק 0.31% מסה"כ ההכנסות של העירייה.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בחברת המידע העסקי BDI "ערים ומועצות מקומיות אשר למרות מצב סוציו-אקונומי בינוני של תושביהן מדורגות גבוה במדד היציבות הפיננסית הן דוגמה ומופת להתנהלות נכונה של העומדים בראשן".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה