גלבר: עיריית אשדוד גובה כסף מהורים לילדים בגנים מעבר להנחיות משרד החינוך


להאזנה לתוכן:

האם עיריית אשדוד גובה תשלומים מהורים לילדים בגנים העירוניים בניגוד להנחיות משרד החינוך? כך טוענת חברת מועצת העיר אשדוד. בעיריית אשדוד מגיבים ואומרים כי חברת המועצה גלבר, עוד כשהייתה בועד ההורים העירוני, אישרה את הסכום שישלמו הורי הילדים בגנים

חברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, שיגרה השבוע מכתב אל ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בו היא טוענת כי עיריית אשדוד גובה תשלומים מההורים בגני הילדים, הרבה מעבר להנחיות משרד החינוך.

"מבדיקה שערכתי בעירייה, הסתבר לי שכיום גובים מההורים סל של  900  ש"ח הכולל: ביטוח,  3 שעות תל"ן , (2 שעות מוסיקה, 1 ספורט) הצגות  וטיולים,  ובנוסף  גובה העירייה בגני ילדים   250 ש"ח  נוספות עבור  מסיבות, דמי שכלול...   משמע העירייה גובה  עבור אותו סל  שירותים המפורט בחוזר מנכ"ל כמתואר לעיל,  סך של: 1,150 ש"ח... כלומר העירייה גובה 420  ₪ יותר מהמופיע בחוזר מנכ"ל לאותו סל שירותים... זהו סכום לא מבוטל כלל ועיקר, שמכביד מאוד  מאוד על הזוגות הצעירים בכלל ועל אלה שידם לא משגת בפרט", כותבת גלבר במכתבה.

לדבריה, הפעילות בגני הילדים מבורכת, אך אין להטיל נטל כבד על ההורים. ", אבקש להציע לך , יש להשתדל ולעשות ככל יכולתך, ולתור תמיד אחר כל דרך , להקלת הנטל הכספי הכבד , הרובץ על כתפי ההורים הצעירים.  אנא  בדוק את הנושא ובדוק בכל הרצינות אפשרות להשיב להם  את  מה שגבו מהם ביתר מהמופיע בחוזר מנכ"ל , זה מקבל משנה תוקף כשכולנו יודעים, שהזוגות הצעירים ממש קורסים תחת הנטל", כותבת גלבר.

במכתבה ללסרי מזכירה גלבר גם את סבסוד הצהרונים, כפי שהציעה בעבר ומבקשת לערוך מכרזים לסלי הפעילות בגני הילדים, פירוט להורים על מהות התשלומים וכן הנחה לזוגות עובדים בצהרונים.

בעיריית אשדוד הופתעו לקבל את מכתבה של גלבר ועל הטענות בו, ולדבריהם, מי שהייתה שותפה מלאה לקביעת הסכום שישלמו הורים לילדים בגני הילדים באשדוד, הייתה זו גלבר בעצמה, עוד בטרם נבחרה למועצת העיר אשדוד והייתה חברת ועד ההורים העירוני.

"גב' הלן גלבר שכחה לציין במכתבה, שבתפקידה הקודם כחברה בוועד ההורים וכיו"ר הוועד העירוני, אישרה בעצמה את הסכום לתשלום של ההורים ואת היקף הפעילות.הבחירה שלה לתקוף ללא ביסוס תוך התעלמות מהעובדות שכיום ילדי אשדוד זוכים לפעילות תרבות בהיקף גדול ומגוון יותר מתקופתה, ובאותו מחיר, אינה הוגנת", אומרים בעירייה.

עוד מציינים בעירייה כי באותן העלויות (כמו בעבר) וללא תוספת כספית, מקבלים ילדי הגנים סל פעילות הרבה יותר גדול – להנאת הילדים וההורים, למרות הגידול בעלויות התפעול. 

"
הדוגמא המייצגת לחידלון מתקופת היותה יו"ר הוא פרויקט השאלת הספרים. בתקופתה, הפרויקט נוהל על ידי חברה פרטית, שגבתה 280 ש"ח מההורים, תוך גזירת רווח על גבם. לעומת זאת, בקדנציה הנוכחית הסכום הוזל ל-230 ש"ח, והספרים נשארו ברשות ההורים ובית הספר. כיום הפרויקט עבר לניהול משרד החינוך" אומרים בעיריית אשדוד.

חברת המועצה הלן הגיבה לטענות העירייה על שהיא הייתה שותפה להחלטה על סכום השתתפות ההורים בפעילויות בגני הילדים: "חבל מאוד שרשות מקומית מעבירה תגובה ללא בדיקת הדברים לאשורן. שימשתי בעבר כחברת ועד הורים עירוני ולא כיו״ר. ועדת החינוך בכנסת הוא הגוף הבלעדי המאשר את גובה הגביה מההורים והפעילות ואין בילתה. לכן, לא מתפקידו של ועד ההורים לאשר כל תוספת. אילו קיים אישור כזה בכתב אשמח שתציגו אותו וכך נגלה מי חתום עליו אם בכלל". 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה