16 שנות מאסר ופיצוי כספי של 250,000 ש"ח נגזרו על אנדריי סטרקוב שהרג את ריטה גולדברג


להאזנה לתוכן:

בית המשפט המחוזי בב"ש גזר היום 16 שנות מאסר על אנדריי סטרקוב, שהודה במסגרת הסדר טיעון בהריגת ריטה גולדברג בחוף הים באשדוד. בנוסף קבע בית המשפט כי סטרקוב ייפצה את ילדיה של גולדברג ב- 250 אלף ש"ח

הפרקליטות הגיע עם סטרקוב להסדר טיעון, במהלכו הודה סטרקוב בהריגת ריטה גולדברג ז"ל והביע חרטה על מעשיו. סיפור הריגתה המזעזע של ריטה גולדברג, אם חד הורית בת 28, סוקר בהרחבה באתר אשדוד נט וזכה להדים רבים: שסטרקוב כחייל בן -20, הגיע יחד עם חברו לקיוסק סמוך לחוף באשדוד, שם הם פגשו את ריטה ופתחו בשיחה עמה. בהמשך, הלכו גולברג וריטה לשבת בנפרד על החוף במקום מבודד, והחל ביניהם מגע אינטימי. אולם בשלב כלשהו, החלה ריטה  לצעוק על הנאשם, הטיחה בו כי הוא אנס אותה וכי היא מתכוונת לפנות למשטרה.

שסטרקוב נבהל הכה אותה, אחז בידיו את צווארה של וחנק אותה בשתי ידיו בחוזקה.  לא זו בלבד, הוא המשיך והטיח בראשה אבן משוננת וריסק את גולגולתה. שסטרקוב לא הסתפק בכך, ואף הכה אותה פעם נוספת עם אבן אחרת. זאת, כאשר ריטה מנסה להיאבק בו בכל כוחה.

על פי כתב האישום המתוקן, סטרקוב היכה למוות את גולדברג באמצעות אבן, מספר שעות לאחר שפגש בה לראשונה בקיוסק סמוך לחוף. במהלך משפטו הכחיש שסטרקוב את המיוחס לו, אך לבסוף חזר בו והביע חרטה: "אני מאוד מצטער, כואב לי על המעשה שקרה באותו יום", אמר בדיון בבית המשפט.

"העונש שיש לגזור על הנאשם, צריך שיבטא גינוי חריף לגילויי האלימות ההרסנית שבאו לידי ביטוי במעשיו באותו ערב. הספק באשר לאופן התרחשות ההמתה, הובא לידי ביטוי בשינוי כתב האישום ובעתירה המשותפת להסתפק, חרף חומרת המעשים והתוצאה הקשה מכל, ב 11 שנות מאסר, ולא מצאנו כי יש מקום להתערב בהסכמה זו - של הצדדים, אשר הינה סבירה בנסיבות העניין" כתבו שופטי בית המשפט המחוזי - ס.הנשיא, רויטל יפה כ"ץ, אריאל ואגו ויורם צלקובניקו, בטרם גזרו את עונשו של בגזר הדין על עונש המאסר.

בהתייחס בית המשפט לפיצוי הכספי לילדיה של ריטה גולדברג נכתב כי "אין כל ספק, כי יש לחייב את הנאשם גם בפיצוי משפחת המנוחה, אשר ידעה סבל רב בעקבות מותה. הדברים נכונים במיוחד לגבי ילדיה של המנוחה, אשר נותרו ללא אם וללא אב ויזדקקו לכל עזרה כספית ואחרת, כדי לשקם את חייהם".

בית המשפט גזר על סטרקוב 16 שנות מאסר בפועל וכן פיצוי כספי לילדיה של גולדברג בסך של 250,000 ש"ח.

האזינו לאירועי אותו הלילה, כפי שנקלטו ברשת הקשר של "איחוד הצלה דרום":

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה