הגיעה לבדיקה הריון שגרתית, ובתוך 40 דקות ילדה במרפאה בת בריאה


להאזנה לתוכן:

צעירה בת 27 בהריון מתקדם, הגיעה לבדיקה שגרתית בסניף מכבי בעיר. מספר דקות לאחר מכן החלה לחוש בצירים, ובתוך פחות משעה, ילדה בעזרת צוות הסניף בת בריאה

צוות סניף מכבי ברובע ו' בעיר טיפל השבוע באירוע מפתיע במיוחד, כשבאחד הבקרים, צעירה בת 27 שהגיעה לבדיקת מעקב הריון שגרתית, החלה לחוש בצירים וילדה בתוך דקות.
 

הצעירה הגיעה לסניף כשהיא מלווה בבעלה, ותחילה לא דיווחה על תחושות מיוחדות. לאחר כחצי שעה החלה לחוש כאבים עזים. צוות הסניף איבחן שמדובר בתחילת הלידה, והחל לתת לצעירה טיפול מתאים.

 

מנהלת מרפאת האחיות בסניף, טניה אוניצ'ק: "האחיות וצוות הסניף התגייסו מיד לטפל באירוע. השכבנו את היולדת על מיטה במרפאת האחיות, והזעקנו את ד"ר גרגורי רוזנפלד,רופא משפחה שנכח באותה שעה בסניף. הזעקנו גם ניידת מד"א, אך הלידה התקדמה ולא ניתן היה לפנות את האישה לבית החולים. חיברנו את האישה לעירוי נוזלים ולמוניטור, והקפדנו לתמוך בה, לאחוז בידה ולסייע לה בנשימות. בתוך כארבעים דקות הלידה הושלמה באופן תקין, והאם חבקה בת בריאה".

 

נוסף על נכונות אנשי הצוות, הסניף היה ערוך ומצויד בהתאם לאירוע מפתיע מסוג זה. אוניצ'ק: "היתה בסניף ערכת לידה שמכילה את הציוד הרפואי הדרוש ללידה בלתי צפויה. ניקינו את התינוקת ועטפנו אותה, והיא פונתה עם אמה לבית החולים קפלן, כששתיהן במצב טוב, ובליווי האב הטרי".

 

מנהל הסניף דני ברק: "הצוות ניהל את האירוע בצורה מקצועית ובקור רוח, אף שמעולם לא התרחשה לפני כן לידה בסניף. אנו שמחים שיכולנו להגיש טיפול טוב ושהלידה הסתיימה בבריאות טובה לאם ולתינוקת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה