להאזנה לתוכן:

בעקבות עתירת גלבר - בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר-שבע פסק כי ההתקשרות עם רשת אמי"ת אינה חוקית והעירייה פעלה שלא כדין ועל העירייה לערוך מכרז חדש. השופטת ציינה בפסק הדין: "העותרת בהגינותה (הלן גלבר -ע.א.) הסכימה כי לנוכח מהות השירות שאמי"ת על פי התקשורתה בהסכם עם העירייה, לא ניתן לקיים מכרז לאלתר". רשת אמי"ת תמשיך לנהל את שני המקיפים הדתיים בעיר בשנתיים הקרובות, אך אחרי זה ייצא מכרז כחוק

העתירה שהגישה חברת מועצת העיר הלן גלבר, נגד עיריית אשדוד ורשת אמי"ת, התקבלה ע"י בית המשפט. עם זאת, גלבר הסכימה כי הליך פרסום המכרז החדש יתבצע באופן הדרגתי, בעוד כשנה, זאת בכדי למנוע פגיעה בתוכניות הלימוד שכבר התגבשו בחודשים האחרונים וחלקם יצאו לפועל בשנת הלימודים הנוכחית.

כזכור, גלבר הגישה את העתירה לאחר ששיגרה מכתבים בטענה כי יש לפסול את ההסכם שנחתם בין העירייה לרשת אמי"ת, לניהול שני בתי הספר התיכונים-דתיים בעיר, מקיף ב' ומקיף י'. לאחר שלא נענתה, היא הגישה עתירה לבית המשפט. 

גלבר טענה בעתירתה כי התקשרותה של העירייה, ללא מכרז, עם רשת אמי"ת למתן שרותי ניהול של שני בתי הספר מן הזרם הממלכתי דתי באשדוד והקמת ישיבה תיכונית, הינה פסולה ומבוטלת, כן עתרה לקביעה כי על העירייה לערוך מכרז פומבי לשם קבלת השירותים הנידונים בעתירה.
בית המשפט כאמור פסק כי התקשרותן של העירייה ואמי"ת ללא מכרז הייתה שלא כדין ולא היה מקום להתקשרות בהסכם בין העירייה לאמי"ת ללא מכרז.

השופטת אבידע קבעה בפסק הדין כי "דין העתירה להתקבל והנני קובעת כמבוקש בעתירה כי התקשרותן של העירייה ואמי"ת ללא מכרז הייתה שלא כדין, שכן נעשתה ללא קיום מכרז כנדרש על פי החוק, ולכן כפועל יוצא מן האמור על העירייה לערוך מכרז לשם קבלת השירות נשוא העתירה.

על העירייה להוציא מכרז לא יאוחר מיום 31.12.13. על הליכי המכרז להסתיים לכל המאוחר ב-1.3.14.

השופטת עוד קובעת כי העירייה תשלם לגלבר הוצאות משפט בסך של 10,000 שקל ואת אמי"ת לשלם לעותרת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד כולל בסכום של 5,000 שקל.

תגובת הלן גלבר: "אני שמחה שהעתירה שלי התקבלה במלואה ע"י בית המשפט הנכבד. חבל מאוד שכמעט בכל פעם שהעירייה נתבעת בבתי המשפט – העירייה מובסת וההתנהלות הציבורית הקלוקלת צפה , מצער אותי מאוד שראש העיר לסרי אינו מוכן להקשיב ,אינו מתייחס ואינו פועל בהתאם להתראותיי ובכך מתנהל בהתנהלות ציבורית פסולה וקלוקלת שלא עפ"י דין ובניגוד לחוק".

תגובת עיריית אשדוד: "חברת המועצה גב' הלן גלבר פנתה בעתירה שעניינה ביטול לאלתר של ההתקשרות בין העירייה ורשת אמי"ת, תוך שהיא מנסה לרמוס ברגל גסה את מאמצי העירייה לשפר את מערכת החינוך הדתי בעיר אך ללא הצלחה. בית המשפט קיבל את עמדת העירייה לפיה "מדובר בתהליכים חינוכיים ובמסגרות חינוכיות ולא במסירת עבודה לפינוי אשפה או לביצוע עבודת גבייה ברשות מקומית. בית המשפט אישר את המשך הניהול של רשת אמי"ת  לשנים תשע"ג ותשע"ד. כמו כן אישר בית המשפט כי אם בתקופה זו יתקבלו במשרד החינוך  החלטות המסדירות את המשך ההתקשרות עם רשתות חינוך ללא מכרז, יוכל ההסכם שנחתם בין העירייה לרשת אמי"ת להמשיך במלואו ."

תזכורת  

ההחלטה להוציא למכרז את ניהול בתי הספר הממלכתיים דתיים באשדוד נעשתה לאחר שנים רבות שבתיכוניים אלו השתרכו הרחק מאחורי שאר התיכוניים בעיר וממוצע ציוני הבגרות שלהם היה נמוך משמעותית משאר התיכוניים באשדוד ואף מהממוצע הארצי.

בחודש מאי השנה החליטה ועדת המכרזים של עיריית אשדוד למנות מומחה שיבחן איזה רשת לניהול בתי ספר מתאימה לשמש הנהלה חדשה לשני בתי ספר בעיר: מקיף ב' ומקיף י'. דני קליין, מנהל מערכת החינוך העל יסודי בעיר, מונה לתפקיד המומחה, ויצא לבדוק את השטח.

קליין  הוציא מכתב המסביר מדוע רשת אמי"ת הינה היחידה שתוכל לנהל את בתי הספר וטען:  "בדקתי עם משרד החינוך אילו רשתות יכולות לעמוד בקריטריונים שנקבעו על ידינו, ומבדיקתי עולה כי לא קיימת רשת העומדת בקריטריונים הללו פרט לרשת אמי"ת. אני מבקש להמליץ בפני חברי הוועדה לפטור את הרשת ממכרז ולאפשר למנהל החינוך התקשרות חוקית עם הרשת לטובת מערכת החינוך העירונית ולטובת תושבי העיר הזקוקים לשירות זה". מועצת העיר אשרה וזה נתן את האות להגשת העתירה לבית המשפט.

ברשת אמי"ת טוענים כי הישיבה מתאימה להורים המבקשים עבור ילדיהם חינוך למצוינות דתית ולימודית, ולימודים באווירה חינוכית חמה ותומכת המושתתת על יסודות החינוך הדתי.  

מאחר ומעולות תגובות לא ראויות בנושאים הפוליטיים - אשדוד נט מאפשר תגובות מזוהות בלבד (באמצעות הפייס בוק) 

לפסק הדין המלא לחצו כאן  

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה