ה "אשדודים" יוצאים לאור


להאזנה לתוכן:

תנועת ה"אשדודים" הצעירים הפעלתנים מאשדוד, הודיעו רשמית כי הם החליטו להתמודד לבחירות הקרובות למועצת העיר.
מדובר במשב רוח רענן לפוליטיקה המקומית, בקבוצת מנהיגים ומתנדבים איכותית, שבשנים האחרונות פועלת ללא לאות ליצירת שינוי חברתי באשדוד.
בקבוצה אנשים המאמינים כי הדרך ליצירת שינוי חברתי טמונה בעשיית הטוב, באקטיביות קהילתיות ובשותפות הדדית - דבר הנדיר בעולם הפוליטי.
הם מעולם לא הסתפקו באמירת ססמאות – עשייתם בשנים האחרונות למען הקהילה - מעוררת גאווה:
הם נלחמו ברשויות הציבוריות והפרטיות, עודדו התנדבויות של אזרחים, יזמו מיזמים חברתיים מרגשים ועכשיו הם נכנסים בכל הראבאק לפוליטיקה המקומית... האם ה"אשדודים" יצליחו להחזיר את אמון הציבור שאבד עם הזמן?

האשדודים הם קבוצה של צעירים מקומיים שהחליטו לקפוץ למים הסוערים של הפוליטיקה עם 300 שקלים בכיס, בלי תורמים, בעלי הון ו/או מצביעים מסורתיים, ו/או מנגנונים. הם יוצאים מצוידים במעגלים הקהילתיים ובפעילות שלהם בשנים האחרונות (המוכיחה את כנותם ויכולתם לממש חלומות).אשדודים

"האשדודים" הנאיביים יוצאים לסחוף אחריהם לתנועה אלפי אשדודים רדומים כשהם יוצאים למלחמה בידיים חשופות, אל מול צבאות מאורגנים ומשומנים של מפלגות מסורתיות.
הנדוניה שאיתה הם באים לציבור היא ההקרבה של כל אחד מהם למען שינוי חברתי, החלום שלהם לחברה צודקת ותומכת והמוטיבציה האין סופית להגשים את אותו החלום.
האם הנאיביות שלהם תעמוד מול הסקפטיות והציניות של ציבוריים רחבים? האם הברק בעיניים והסכין בין השניים יספיק מול תקציבי ענק של המפלגות שיעמדו מולם? הם מאמינים בתושבי אשדוד ובהתעוררות של הותיקים והצעירים כאחד, הם מאמינים שהגיע הזמן להביא את אשדוד למקום שמגיע לה להיות בו, למימוש הפוטנציאל שלה. הם סומכים עלינו.

האנשים שמאחורי...

את התנועה מוביל יניב קקון, סרן במיל, איש חינוך ופעיל חברתי מרכזי, בשנים האחרונות עמד בראש הפורום לחינוך וקהילה ואסיפת העם אשדוד, ממובילי מחאת האוהלים באשדוד, מזכיר "שולחן עגול" אשדוד וממייסדי  "מועדון הרוטרי" אשדוד יחד עם בני מימון במסגרתם יזם מיזמים חינוכיים וקהילתיים להחזרת אשדוד לימיה היפים ואף ריכז בעבר את תחום תנועות הנוער באשדוד. בנוסף, קקון זוכה פרס אשדוד ופרס רמת גן על ספרו "שכונה".יניב קקון

בין מייסדי הקבוצה ניתן למצוא גם את נאור ביטון, פעיל ציבור שהיה מראשי קבוצת הצעירים המוכרת "אשדוד מתעוררת" וייצג את אשדוד במסגרות שונות בעולם, את אליזבט קדוש, מרפאה אלטרנטיבית, עולה מצרפת, שהובילה את מאבק הגולשים נגד צמצום שטח החוף, את רחל ביטון, בוגרת לימודי תואר שני בעבודה סוציאלית ומנחת חינוך וקבוצות ב"תאיר", מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה והטרדה מינית, בת חן גבריאולוב לוטטי אשת חינוך ואם לארבעה, מאיר אברג'יל, רכז פנאי ותרבות באקי"ם יבנה ואשדוד, את איתמר אסף, ממייסדי ובעלי הפאב החברתי ה"זה", את מקימת תא "מגמה ירוקה" באשדוד לידיה מולדובקין ועוד רבים נוספים מהם תושבים ותיקים, עולים, מבוגרים, צעירים, שומרי מסורת וחילוניים.

אל המפגש הראשון שלהם מול התקשורת הגיעו החבורה בהרכב קרבי - צעירים עם אש בעיניים. הם העבירו את התחושה שהם החליטו ללכת בראבאק ולקחת את האחריות לידיים.

מי אתם "אשדודים"?

"אנחנו אשדודים, שאוהבים את אשדוד וגאים להיות חלק ממנה, קבוצה של מנהיגים, פעילים ומובילים חברתיים אשר חברו יחד סביב יניב קקון אשר גיבש ומנהיג את הקבוצה".
החברים והחברות בקבוצה פועלים ב-5 השנים האחרונות בקרב כלל האוכלוסיות בעיר בתחומים החברתיים/קהילתיים: "אנחנו מחוברים לצרכים של כל האשדודים ומהווים יחד תנועה רחבה שהולכת לקחת את אשדוד אל הפוטנציאל הנמצא בה, לעורר מחדש את התקווה והשייכות".בת חן

ה"אשדודים" מצהירים שהם כור היתוך של החברה, הם בנויים מזוגות צעירים, ותיקים, נערים, חיילים משוחררים, עולים, דתיים, וחילונים. אחד הנושאים עליהם הם רוצים להילחם הוא בהגירה השלילית של צעירים: "אנחנו נבלום בגופנו את עזיבת הצעירים ע"י כך שהאשדודים יוכלו להתפרנס ולהתפתח באשדוד. אנחנו מובילים מהלכים להורדת מחירי הדירות הגבוהים בעיר ובשביל כך אנו מוכנים להקריב ולעשות הכל, להציק, להעלות יוזמות עירוניות ולא להרפות לשנייה עד שיובטח כי כל בן העיר יוכל להישאר ולגור בה. בנוסף, אנו נדאג שבני עיר ייהנו משיפור משמעותי בתרבות חיי הלילה באשדוד. נולדנו היום לעולם הפוליטי למען השקעה ותמיכה בצעירי וילדי אשדוד. זאת המחויבות שלנו, זה לחם חוקנו ומכאן זכות קיומנו".

יש ביניכם אנשים רבים שהובילו את המחאה החברתית, האם אתם תוצר הלוואי של אותה מחאה?

"ערכי המחאה הם חלק ממה שאנחנו היום, גם כי עברנו 'טירונות' משותפת במאבקים חברתיים, וגם כי השטח האשדודי הוכיח שיש צורך בערכים ובעשייה שאנחנו מביאים אל העולם. הצרכים הללו קיימים כבר זמן לא מבוטל ברחוב וההתעלמות של הפוליטיקה הישנה יצרה את המחאה, אשר העלתה את הצרכים לסדר היום הציבורי. הגיע הזמן לפדות את פעילותה של המחאה ולהביא פתרונות ממשיים אל הרחוב האשדודי ואל כל בית ובית".

ולמה שתצליחו היכן שאחרים נכשלו?נאור ביטון

"עוד לפני שהחלטנו לקפוץ למים הסוערים של מקבלי ההחלטות, הצלחנו ליצור מרחבים ציבוריים הפועלים למען תושבי אשדוד, הצלחנו ליצור עשייה משותפת של קהילות שונות אך בעלות אינטרס משותף קהילתי. זה היה בעינינו אתגר שאנחנו מאושרים שעמדנו בו - למרות שכל אחד מחברינו בה מעולם ורקע שונה". אם בפוליטיקה היו יודעים לשים את האגו בצד ולעבוד בערבות הדדית – העולם הפוליטי היה יפה, איכותי יותר וצודק יותר".

יש 25 חברי מועצה, הם לא מייצגים את האשדודים?

"הם מייצגים פלחים מהאשדודים על בסיס של סקטורים, עדות ומפלגות. אנחנו מבקשים לייצג את האשדודים באשר הם תושבי העיר - בלי קשר לשייכותם העדתית/מפלגתית/דתית. אנו מבקשים לייצג את מי שמאמין כמונו שאסור להרים ידיים כאילו מדובר בגזרה משמיים, אנחנו מייצגים את מי שרוצה איכות חיים גבוהה יותר וצדק חברתי, את מי שרוצה שקולו כתושב ישמע היכן שההחלטות מתקבלות".

הציבור שבע מהבטחות ליצור שינוי. למה שיאמינו לכם?ורוניקה

"הדבר היחיד שאנו מבטיחים הוא להשתדל, להלחם, לייצג את האינטרסים של האשדודים באשר הם אשדודים. אנחנו מבטיחים שנהיה שם בשם האשדודים: נהיה שם כדי ליצור באשדוד אפשריות לדיור בר השגה, נהיה שם כדי ליצור באשדוד אפשרויות תעסוקה מגוונות ורבות יותר, נהיה שם כדי ליצור אפשרויות בילוי ותרבות מגוונים יותר, נהיה שם בשביל לרענן ולעדכן את נושא החינוך, נהיה במוקד קבלת ההחלטות בשם האשדודים האמיתיים שהעיר חשובה להם. נהיה שם כדי לייצג נאמנה את הצרכים והמאוויים של כולנו כאשדודים, של צעירי וותיקי העיר שקולם לא נשמע. נהיה שם כי אין נציגות אותנטית אחרת. ההתחייבות שלנו היא שנעשה הכל בשקיפות, בנאמנות, מתוך שליחות, בהתנדבות ושלא נמסחר את תפיסת עולמנו לעולם. אנחנו רצים כי אי אפשר לחכות למשיח, אנחנו רצים כי החלטנו לקחת אחריות לגורלנו ומבקשים מכל האשדודים להיות שותפים לדרך הישרה".

איך אתם מתכוונים להתמודד ולהתנהל במשך שנה ללא תקציב?רחל ביטון

"אנחנו מתחילים משבוע הבא במפקד של חברים ותושבים שיהיו מעוניינים להיות שותפים למהלך. כל שותף יוכל להשקיע 50 שקלים לשנה. אנו מאמינים שאלפי מתפקדים יאפשרו לנו להתמודד בכבוד. ההוצאות שלנו יהיו הרבה יותר נמוכות מהוצאה של כל מפלגה אחרת שכן כולנו ללא יוצא מן הכלל מתנדבים. יש לנו צוות שיתנדב בשיווק באינטרנט ונגיע גם לאלפי אנשים במפגשים פיזית וכך במהלך שנה תמימה אנו מקווים שנבנה משהו יפה בלי צורך בכסף אבל עם הרבה נשמה".

 
ה"אשדודים" קוראים לכולם להצטרף, להיות שותפים לשינוי העתידי – להתפקד לתרום. 

מאחר ואין להם תקציב פרסום, החלטנו לנדב להם את האינפורמציה החשובה כלשונה:
"ניתן להצטרף לפעילות התנועה דרך אתר האינטרנט שלנו www.ashdodim.org ובדף הפייסבוק שלנו תנועת 'אשדודים', בהם ניתן למצוא גם את הרחבת המסרים ותוכניות העבודה של התנועה.

ניתן להצטרף גם בטלפון: 052-2573978.

היות ואנחנו מאמינים בפוליטיקה נקייה מאינטרסים פרטיים ובמצב בו תושבי אשדוד הם 'הבוסים' שלנו את מסע הבחירות שלנו נתחיל בגיוס של שותפים, בעזרת תרומה של 50 ₪ דרך האתר www.ashdodim.org, בעזרת אירוח חוגי בית ופעילות במעגלים קהילתיים, כל אלה יקרבו אותנו אל מטרתנו שינוי אמיתי באשדוד, העיר שאנחנו כל כך אוהבים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה