מועצת העיר אשדוד העניקה אזרחות של כבוד לשר האוצר יובל שטייניץ, האם זה ראוי?


להאזנה לתוכן:

שר האוצר זוכה לכבוד הנדיר יחסית, עבור הסיוע של שר האוצר בקידום הקמת בית חולים באשדוד. תושבי העיר ניהלו במשך שנים מאבק ציבורי להקמת בית חולים בעיר ומאבקים נוספים. רבים הם אלה שראויים להערכה, הרבה יותר משר האוצר... לא ברור כיצד הם יזכו להכרה על פועלם והאין זנה מתפקידו של השר לקדם נושא ראוי זה?

האם צריך להעניק לדר' יובל שטייניץ, שר האוצר במדינת ישראל, אזרחות של כבוד מתושבי העיר אשדוד? חברי מועצת העיר אשדוד אישרו היום הענקת אזרחות של כבוד לשטייניץ, זאת על פועלו וסיוע להקמת בית חולים באשדוד.

אלה שהשר שטייניץ נכנס לתפקידו כשר אוצר כאשר המכרז להקמת בית חולים באשדוד היה כבר בשלב מתקדם, זאת לאחר דיונים רבים שנערכו בועדות שונות בכנסת וחוקק חוק על ידי שרת הקליטה כיום, סופה לנדבר, שהיא בעצמה תושבת העיר.

במשך שנים ניהלו תושבי העיר מאבק להקמת בית חולים בעיר, לאחר שהבטחות חוזרות ונישנות לא העלו פרי, יזמה סופה לנדבר חוק שיכריח את המדינה להקים בית חולים באשדוד. אחד מעמודי התווך במאבק היה פעיל הציבור אבי הלוי, שהצליח לעורר את הועדים הגדולים בעיר, את חברי המועצה ותושבים מהשורה, שנרתמו למאבק ציבורי להקמת בית חולים באשדוד. בעיריית אשדוד הצטרפו למאבק הציבורי והקימו מטה מאבק עירוני, שתוקצב מכספי משלם המיסים, ויצאו בקמפיין תקשורתי ולהפגנות בירושלים, בדרישה להקים בית חולים באשדוד. בראש המטה העירוני עמד ד"ר יחיאל לסרי, מי שמשמש היום כראש העיר.

בסופו של דבר המאבק הצליח ובחודש אוגוסט 2009 פורסם המכרז להקמת בית חולים באשדוד, זאת לאחר שפורסם מכרז היתכנות לפני כן. באותה העת הודיע שר האוצר יובל שטייניץ על הגדלת המענק שיינתן למי שיקים את בית החולים בכ-130 מיליון ש"ח, זאת כדי לעודד את היזמים להתמודד במכרז, שכן החוק להקמת בית החולים קבע כי במידה ולא יימצא זוכה להקמת בית חולים, על המדינה יהיה לבנות את בית החולים ולהפעילו. יישום החוק היה תחת מעקב של בית המשפט העליון, זאת בעקבות בג"צ שהוגש במהלך המאבק הציבורי להקמת בית החולים, ולמדינה היה קשה מאוד להתחמק שוב מיישום החוק.

בסופו של דבר, לאחר הליך מכרז ממושך, זכתה אסותא במכרז ולפני חודשים ספורים החלו העבודות הראשונות בשטח. מחר צפויה להתקיים הנחת אבן הפינה לבית החולים באשדוד, ונראה שלאחר אישור הענקת אזרחות הכבוד לשטייניץ, הוא צפוי לקבלה בטקס מחר.

מה עם שאר החברים שתרמו למאבק? לפי שעה לא ברור לאיזו הכרה הם יזכו.

תמונה מאתר כנסת ישראל.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה