גילה קליין מתמודדת בימים אלה לכנסת מטעם מפלגת העבודה


להאזנה לתוכן:

גילה קליין – תושבת הדרום ויו"ר האופוזיציה בהסתדרות המורים, הודיעה השבוע על התמודדותה לכנסת ה- 19 מטעם מפלגת העבודה.
לדברי קליין : "אופק חדש גרם נזק למערכת החינוך, התוכנית גרמה לפגיעה במוטיבציה ולשחיקה של אלפי מורים בישראל, שבמקום להשקיע את זמנם בילדים, הם הפכו למכונות שכל היום מנפיקות דו"חות", כך אומרת גילה קליין יו"ר האופוזיציה בהסתדרות המורים המתמודדת בימים אלה לכנסת, מטעם מפלגת העבודה.

גילה קליין, שייצגה את אזור הדרום כיו"ר הסתדרות המורים באשדוד וכיום כיו"ר האופוזיציה בהסתדרות המורים מתמודדת בימים אלה על משבצת הנשים בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19.

קליין, היא אשת חינוך למעלה מ- 30 שנה ויש לה ניסיון עשיר ופעילות ענפה במגוון תפקידים בהם כיהנה במערכת החינוך.

בראיון איתה, מתחה קליין ביקורת קשה על תפקוד מערכת החינוך בשנים האחרונות ובכלל זה בחינות המיצ"ב ותוכנית "אופק חדש".

גילה איפה את רואה כישלון בתוכנית אופק חדש?
"רפורמת "אופק חדש" בבתי ספר, הייתה אמורה לחולל שינוי אמיתי במערכת החינוך על ידי שינוי בשכר עובדי ההוראה, מתן שעות הוראה רבות לבתי הספר, צמצום תלמידים בכיתות ועוד. אולם למרות הציפייה, הרפורמה עדיין לא הצליחה להתרומם מעל להצהרות והבטחות. היום ניתן לומר בברור כי אופק חדש נכשלה והביאה איתה נזק גדול למערכת החינוך בישראל".

באילו נקודות פגעה התוכנית?
"התוכנית גרמה לפגיעה  במוטיבציה ולשחיקה של אלפי מורים בישראל, שבמקום להשקיע את זמנם בילדים, הם הפכו למכונות שכל היום מנפיקות דו"חות. מערכת החינוך, הפכה את המורים בישראל לפקידים ולעבדים של בירוקרטיה המקשה עליהם את התפקוד היומיומי כמורים ומחנכים - אז פלא שהמוטיבציה שלהם ללמד ושל התלמידים ללמוד, נמוכה כל כך?!"  

מה דעתך על מבחני המיצ"ב, הם משקפים את רמת התלמידים?
 "מבחני המיצ"ב, הם למעשה תעשיית שקר שאין לה שום קשר לחינוך ולהשכלה רחבה ושוויונית. ההוצאות הפרטיות על החינוך עולות והפערים בין בתי הספר ובין ישובים ניכרים. אני מתנגדת בתוקף לתחרותית חסרת הרסן, שמבחני המיצ"ב יוצרים בתוך ובין בתי הספר.

במידה ותבחרי לכנסת איך את מתכוונת לשנות את המצב ?

"לאחר שאבחר לכנסת, אפעל לקידום חקיקה חדשנית, שתאזן בין שקיפות וחופש המידע לבין שוויון הזדמנויות בחינוך ולמידה אפקטיבית".

מה את חושבת על התנהלותה של מערכת החינוך בארבע שנים האחרונות?
"מערכת החינוך של ישראל 2012 נכשלה כמעט בכל פרמטר אפשרי. האלימות גואה בבתי הספר, הישגי התלמידים נמוכים, הצפיפות בכיתות גדולה, התערבות ולא מעורבות של הורים בנעשה בבתי הספר

תתארי לי את החלום שלך, בנוגע למערכת החינוך
מערכת חינוך איכותית, היא כזו הדואגת לאתגר את ילדינו, לעודד אותם לחשיבה יצירתית, לגרום להם ליהנות מהלימודים והכי חשוב, כזו המתייחסת אליהם כבני אדם ולא כאל מכונת ציונים. מערכת שרודפת אחרי ציונים מדכאת יצירתיות.

המימוש
 כחברת כנסת, אני מתכוונת להקדיש את כל העשייה הפרלמנטארית שלי, כדי להציל את עתיד ילדינו ולהבטיח להם מערכת חינוך שפויה יותר, מערכת חינוך שיצאו ממנה בני אדם ולא רק גאונים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה