מפגשים בחזית המדע – סתיו 2012


להאזנה לתוכן:

מכוון ויצמן מזמין את תושבי השפלה והדרום סדרות של הרצאות פופולריות במיגוון נושאים מדעיים בין-תחומיים
הפעילות תחל ב-26 בנובמבר ותתקיים במכון דוידסון לחינוך מדעי.

סמסטר הסתיו של סדרות המפגשים בנושאים מדעיים פופולריים יפתח בקרוב, במכון דוידסון לחינוך מדעי, המאגד את הפעילות החינוכית של מכון ויצמן למדע. המפגשים, בהנחיית מדענים וחוקרים ממכון ויצמן למדע, מיועדים לציבור הרחב, ומאפשרים לכל אדם ללמוד ולהכיר נושאים מחזית המדע, להשתתף, לשאול שאלות ולהביע דעה.

הפעילות תחל ב-26 בנובמבר ותתקיים במכון דוידסון לחינוך מדעי,
בקמפוס מכון ויצמן למדע, רחובות.

בסמסטר הקרוב יתקיימו שלוש סדרות במקביל:

הסדרה "ניחוח מדע" - הסדרה תחקור את חוש הריח על היבטיו השונים, תסביר את חשיבותו וייחודו, ותסקוראת הפיתוחים החדשים והמחקר העדכני הנעשים במעבדת חוש הריח האנושי במכון.  האף, הנמצא במרכז הפנים, משרת חוש שלעיתים קרובות זוכה לחשיבות משנית בעינינו. כיצורים חזותיים, אנו מסתמכים על חוש הראייה באופן כמעט מוחלט. אך חוש הריח, שהוא חוש כימי וקדום יותר, משפיע על עולמנו במידה שאנו לא תמיד מודעים לעוצמתה. 

הסדרה "אף אחד לא מבין את הקוונטים אבל כולם משתמשים בהם" תתמקד בתחומים השונים בפיסיקה שהכלי המרכזי להבנתם הוא תורת הקוונטים. בזכות פריצות דרך טכנולוגיות בתחומי הלייזרים, מדעי החומרים, וההתקנים התת-מיקרוניים, תופעות קוונטיות ממלאות תפקיד מרכזי בחיי היום יום בתחומי החישה, האנרגיה, המחשוב והתקשורת.

במסגרת הסדרה- "לידתם של רעיונות גדולים במדע" נשאל כיצד נולד רעיון מדעי, האם ההשראה "נופלת משמיים" על ראשו של המדען, והאם רעיון מדעי טוב הוא תמיד מצליח? נבדוק אילו מאבקים מתחוללים סביבו, והאם רעיונות מדעים עשויים להיתפש כמסוכנים על ידי השלטון. האם מתמטיקה יכולה לעסוק ביופי שבטבע?  מהו החוב של המדע למוסיקה? בשאלות אלה ורבות אחרות תעסוק הסדרה.

 

 

הסדרות, הכוללות שמונה מפגשים, יתקיימו במקביל בימי שני, בין השעות 19:15-21:00.

 

 

 

לפרטים והרשמה:
http://davidson.weizmann.ac.il/popular/mifgashim

בטלפון: 08-9378365/4 או 08-9378401 פקס: 08-9378419

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה