ראיון חגיגי עם ראש העיר שמסכם 4 שנים ומצהיר: "אשדוד לובשת פנים חדשות"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0923b633-633b-40d9-abf3-617803a04633','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0923b633-633b-40d9-abf3-617803a04633','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0923b633-633b-40d9-abf3-617803a04633','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0923b633-633b-40d9-abf3-617803a04633','/dyncontent/2024/4/1/36c4c515-e187-40ba-a907-b78c74a83078.gif',17682,'תור הזהב אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

כמדי ראש השנה המגזין אשדוד עורך ראיון חגיגי עם ראש העיר. הפעם הראיון הופך למעשה לסיכום 4 שנות פעילות ועשייה מאז שהוא זכה לראשונה באמון התושבים.
ד"ר יחיאל לסרי מצהיר כי הוא קיים את רוב רובם של הבטחותיו לבוחר, ויותר מכך – לטענתו קמפיין הבחירות שלו הפך לתוכנית עבודה. בשעת שיחה ומספר עמודים מצומצם, מנסה ראש העיר להציג 4 שנות ביצועים ונראה כי הוא מאוד מרוצה מהתוצאה. המגזין נותן לראש העיר את הבמה – לא נגענו...

מאת: ענתי כהן

 כל תפיסת הניהול של העיר אשדוד השתנתה 

"מהיום הראשון שהתמניתי לתפקיד, המסר שחלחל שוב ושוב היה - התושב במרכז העשייה. הייתי צריך להזכיר למערכת את מה שנדמה כמובן מאליו – התפקיד שלנו הוא לשרת את התושבים ולא להפך. דאגתי להזריק מוטיבציה חדשה לכל מי שבא במגע עם הציבור, להזרים דם חדש למערכת כדי למנף אותם קדימה".

 להצטיין בכל

"המסר של ההנהגה החדשה הוא מצוינות, אשדוד חייבת ותמיד צריכה לשאוף להצטיין, להוביל וחלילה לא להשתרך או להתבטל בפני ערים אחרות. כדי להצטיין בכל היה צריך להחליף את הDNA- של העיר, לשנות דפוסי חשיבה ישנים לטובת הפנמה שאנחנו עיר גדולה, מובילה ומנצחת - מנצחת בכל. אני לא מאמין בפשרות, פשרות מובילות לבינוניות.
אשדוד כיום מובילה בתחומי הניקיון, האחזקה, התרבות ועוד. הפכנו למושא חיקוי של ערים בישראל וכדוגמה למופת בנושא המחזור ואיכות הסביבה.
הילדים שלנו זוכים בפרסי חינוך בינלאומיים וארציים כולל מדליות באולימפיאדות מדע, כימיה, פיזיקה ורובוטיקה, וכן אפילו באוסקר לילדים.
כשהחלטנו להקים את האמפיתיאטרון, החלטנו ללכת על הכי גדול בארץ! הכי מרשים והכי טוב, כי בתפיסה שלנו אשדוד צריכה לחשוב תמיד כיצד להיות הכי, כיצד להוביל ולא להיות מובלת.

גם בספורט, בנות הכדורסל הדהימו כשלקחו את אליפות המדינה וגם את הגביע וזאת בדחיפה אקטיבית של העירייה. הבנים הדהימו כשעלו לגמר ולמשחק האליפות מול מכבי תל אביב, שלחנו נציג לאולימפיאדה שעשה את ההישג הגדול ביותר של שחיין ישראלי וכך העיר זוכה להישגים ספורטיביים במגוון רחב של ענפים.

הפכנו להיות מודל לחיקוי ודוגמה למופת בנושא עיר בריאה: העיר חושבת ומקדמת את נושא הבריאות של התושבים – זה מתחיל בשבילי אופניים ועידוד להליכה, זה ממשיך במתקני כושר הפזורים ברחבי העיר לשרות התושבים. אנחנו מטמיעים את נושא הבריאות והאוכל הבריא בכל בתי הספר ואף משתפים את ההורים, אנו מחלקים חומרי הסברה לתושבים בנושא שמירת משקל ותזונה נכונה. כל אנשי המקצוע מציינים את העיר אשדוד כמובילה בפרויקט עיר בריאה.

כחלק משינוי החשיבה של העיר, גייסנו כוח אדם משמעותי לתפקידים הניהוליים. כוח האדם שהיה קפוא על שמריו במשך שנים רבות, התרענן - גייסנו מנהלי אגפים ומנכ"לים חדשים שיוציאו לפועל את כל התוכניות, כפי שהבטחתי לציבור.
העבודה הייתה רבה מאוד. עכשיו לאחר 4 שנים, אני יכול לומר לך בפה מלא כי עמדנו ברוב היעדים שהצבנו לעצמנו ותוך כדי תנועה אנחנו ממשיכים להציב לעצמנו יעדים נוספים".

 

שינוי פני העיר - אשדוד לובשת פנים חדשות
ראש העיר סוקר את השינויים שקורמים עור וגידים ואשר עשויים לשנות את פני העיר לחלוטין. הוא מוסיף ומצהיר כי, "אשדוד בירת הריביירה הצרפתית של ישראל. מה שפעם הוגדר כחלום – מתממש לנגד עיננו בימים אלו באשדוד".

 

בית חולים: "בית החולים שיוקם ויפעל 5 שנים מהיום יתרום משמעותית לאיכות החיים של התושב, למעמדה של העיר וליצירת מקומות תעסוקה רבים. זאת הייתה התחייבות בחירות ולמרות אין ספור מכשולים שעמדו בדרך והכוחות שפעלו להפיל את המיזם, בית החולים קום יקום והוא כבר כאן. עד להקמתו יפעל חדר המיון הקדמי כמיני בית חולים ויעניק שרות חשוב לציבור".

מרכז כיוונים לצעירים: "בעוד שנה בערך תושלם בנייתו של מרכז כיוונים ברובע הסיטי, המרכז יכלול שלושה אגפים וישתרע על שטח של 1,800 מ"ר, באזור תוקם חנייה ציבורית - מאחורי מרכז צימר".

כיכרות: "הקמנו כיכרות חדשים ומרשימים כדוגמת כיכר 'עין השמש' שנותן ציווין ייחודי לעיר".עין השמש אשדוד

חניון המשאיות: הקמנו את חניון המשאיות הגדול ביותר בישראל כדי לשחרר את רחובות העיר מהמשאיות ולשפר את איכות חיי התושבים".

אמפיתיאטרון: "האמפיתיאטרון שמוקם ויפתח בחודש הבא הוא הגדול, המשכלל והמרשים ביותר בישראל. האמפיתיאטרון צופה אל הים התיכון ויהווה נדבך חשוב לפעילות האומנותית-המוסיקלית של העיר אשדוד. האמפיתיאטרון מעוצב בצורת קונכייה הבנויה עם עלי כותרת הנפתחים אל השמיים כמעיין מפרשים. האמפיתיאטרון מיועד למופעים המוניים, כ-4,700 מקומות ישיבה קבועים ועודאמפיתאטרון החדש באשדוד מתחם דשא אשר יכיל כ-5000 איש".

פארק הענק, "אשדוד ים": "האמפיתיאטרון (להלן) יושב בפארק 'אשדוד ים' בן ה-200 דונם! (מהגדולים בישראל) במרכזו של הפארק יהיה אגם בשטח של 11 דונם המציע שיט בסירות ומזרקה צבעונית בהשראת המזרקה בברצלונה. עוד בתכנון: מיני גולף בשילוב מפלי מים הראשון בארץ, מגרשי ספורט ובהם מיני כדורגל, כדורסל, הוקי, מגרשי משחקים לילדים – אזורים מוצללים בהם מתקני שעשועים, פארק רולר בליידס ומסעדה על האגם. בשטח הפארק ימוקם גן פסלים במוטיבים תנ"כיים, כ-10 פסלים מהטובים בעולם ייצרו את הפסלים ולצד הגן תוקם גלריה לאומנות ובה תערוכות מתחלפות. עד סוף השנה, הפארק יהיה פתוח לציבור".

המשכן לאמנויות הבמה: "המשכן שהיה בדרכו להפוך לפיל לבן פועל במלוא הדרו ובמלוא הקיטור עם אקוסטיקה שאין כדוגמתה ושרות ברמה גבוהה לאומנים. ההיכל מאפשר לתושבי אשדוד והסביבה ליהנות מתרבות ברמה הגבוהה ביותר 'בבית'. כל המתחם שעוצב מסביבו של ההיכל נותן ניחוחות של תרבות אירופאית, קומפלקס תרבותי כמו בערי הבירה המובילות באירופה. מי שבא לטייל במתחם החדש שחיברנו להיכל, בוודאי חש גאווה!"

הטיילת: "הקמת טיילת חדשה ומרהיבה המשתרעת לאורך שישה קילומטר וכוללת שבעה חופי רחצה. התוכנית כוללת יצירת רצף מחוף לידו ועד למרינה וחוף הקשתות, לאורכו יוקמו בתי עסק, מסעדות ופאבים, וכן חניון מוצל חלקית שיוכל להכיל שוק מקורה או כנסים. הטיילת תכלול גם מתחמים נוספים, ביניהם מתחם ספורט, בריכה על שפת הים ובריכת שחייה נוספת שתוקם בתוך הים עצמו בסמוך למרינה של אשדוד ותחובר לחוף באמצעות מזח. בחלק הדרומי של הטיילת יישאר תוואי החוף הטבעי שיכלול פארק חולות, ובאותו מתחם יתבצעו עבודות פיתוח בשפך נחל לכיש. סופה של הטיילת יתחבר ל'פארק אשדוד ים'".

טיילת הספורט והנופש: "פעילה לרווחת תושבי אשדוד ובה מסלול הליכה ולאורכו ריהוט מתקדם מבטון, שרפרפי ישיבה, שולחנות וכיסאות פיקניק, פרגולות דקורטיביות, שזלונגים מפנקים. לצועדים מוצעים מתקני ספורט ופינוק מהחדישים שיש, מתקני אימון, מתקנים לעיסוי ולמתיחות לאחר אימון ומתקני קיקבוקס. נקודת ההתחלה של הטיילת היא באזור השוק סיומה בקצה העיר בכיכר השמש בריביירה הדרומית. בטיילת נוצרו שילוב של מתקנים מיוחדים, אשר עונים על צרכי כל האוכלוסיות ובכל הגילאים".

היכל בית המשפט: "אשדוד זוכה סוף סוף להיכל בית משפט כראוי ומכובד לעיר גדולה. בית המשפט באשדוד יכפיל את עצמו וישפר משמעותית את השרות לתושב, לשם כך העירייה השתתפה במימון הפרויקט".

בתי מלון 5 כוכבים: "בחודשים הקרובים יתחילו לפעול באשדוד 2 בתי מלון ברמת 5 כוכבים ותוך 3 שנים יפעלו עוד בתי מלון נוספים. בעבר זה היה חזון, עשרות שנים דברנו על מלונות ראויים ועכשיו זה קרם עור וגידים והפך למציאות, המלון הראשון שיפתח הוא מלון WEST, הנמצא למרגלות גן אלישבע אל מול הים".

 

תרבות

ראש העיר, מצהיר: "אשדוד הופכת למעצמת תרבות פופולארית עולמית. מגוון האפשרויות ליצור תרבות בעיר עלה פלאים עקב פתיחתו של משכן האומנויות בן ה-930 מקומות והבמה מהמקצועיות ביותר בישראל. כמו כן, פתיחתו של האמפיתיאטרון ולהבדיל, האולמות הקטנים הפרושים בעיר, מאפשרים מגוון רחב מאוד של אפשרויות, ואכן אפשרויות אלו מנוצלות עד תום. אומנים מהשורה הראשונה החלו להגיע לעיר (וכך שלמה ארצי לראשונה באוקטובר ורבים אחרים). מוזיאון מונארט הפך להיות מהמוזיאונים החשובים ביותר בישראל".

בית האומנים החדש יפתח בקרוב למרגלות גבעת יונה וראש העיר, רואה בתרבות באשדוד כמשימה חשובה – תרבות ללא הפסקה, אין סוף אפשרויות לחוגים, ללהקות ייצוג, תזמורות וכו'.

פסטיבל מדיטרנה: "בשנה הבאה עתיד להתקיים, פסטיבל 'מדיטרנה' הצפוי להתפרש על פני ארבעה ימים ססגוניים. כמו כן יתקיימו אירועי חוצות בכיכר העיר, בסמוך למשכן לאומניות הבמה והאולמות של הפסטיבל. הפסטיבל יעלה הפקות מחו"ל ומישראל בתחומי המוסיקה, המחול, התיאטרון והקולנוע. הנושא המרכזי יהיה פסטיבל ים תיכוני, אשדוד הולכת לעלות על מפת התרבות העולמית".

 

עיר ידידותית לנשים: "הפרויקט 'עיר ידידותית לנשים' פועל מזה שנתיים ברחבי העיר בהנחייתה של בגב' אתי אטיאס שהיא יועצת לקידום מעמד האישה. יש ביכולתנו כעיר להביא לצמצום פערים חברתיים ולהגברת החוסן הקהילתי. נשים מהוות מעל ל-51% מאזרחי המדינה, עלינו כחברה לשלב את הנשים במעגלי ההשכלה, התעסוקה, הפוליטיקה, החינוך, התרבות והספורט. אנחנו כעיר הצלחנו להכניס באופן מנוהל ומסודר את הנשים למעגלים אלו וכך הענקנו פריחה לאותם התחומים תוך חיזוק משמעותי לכלכלת העיר ורמת החיים של תושביה".

 

תעסוקה

"מפת התעסוקה של אשדוד עומדת להשתנות ב-5 שנים הקרובות, אנו עושים את מיטב מאמצינו כדי להגדיל את מספר מקומות העבודה בעיר, על סדר היום שלנו עומדות תוכניות אסטרטגיות לשיפור ועיול  העיר".

אגף תעסוקה: "עד כמה הנושא חשוב לי, יעיד כי הקמתי אגף מיוחד לנושא תעסוקה.
יהודה פרנקל (מנכ"ל אלתא לשעבר) הוא הממונה, סמדר איצקוביץ המנהלת, וגייסנו חברת ייעוץ אסטרטגית שנותנת לנו תמיכה והכוונה. נכון להיום אשדוד הולכת להגדיל את מקומות התעסוקה ב-1500 מקומות עבודה חדשים".

פארק הייטק: "אנו בהליך של אישורים סופיים להקמת פארק הייטק ברובע המיוחד, מה שיאפשר למשוך אלינו מפעלים עתירי ידע כדוגמת אלתא ואחרים".

בית החולים: "בית החולים ייתן לנו עוד 1200 מקומות עבודה לא כולל את נותני השירותים מחוץ לבית החולים. אני מעריך שבית החולים יצור עוד אלפי מקומות עבודה לנותני השירותים באשדוד והסביבה".

בתי מלון: "בתי המלון יקנו לעיר מקומות תעסוקה לצעירי העיר וגם לאוכלוסייה הבוגרת יותר, מדובר ב-500 מקומות עבודה פלוס מינוס שיפתחו במהלך ה-5 שנים הקרובות רק מעובדי המלון בלבד ועוד מאות מקומות תעסוקה יוצרו מסביבו".

הנמל עשוי להתפתח משמעותית: "אנחנו מתמודדים מול נמל חיפה על קבלת אישור, בהקמת רציף חדש לנמל, יש לנו את רוב הסיכויים לנצח! לדעתי השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן תומך בעיר אשדוד וכך כל בר דעת מבין שרזרוות הקרקעות של אשדוד באזור הנמל, לעומת הצפיפות החנוקה באזור נמל חיפה, יוצרים מצב שכדאי להקים את הרציף הענק החדש באשדוד מה שיעניק לעיר אלפי מקומות תעסוקה באופן ישיר ועקיף".

 

חינוך

"בשנים האחרונות אשדוד הפכה לעיר של מצוינות. תוצאות הבגרויות מצטרפות לשורה של הצלחות ארציות ובינלאומיות של מערכת החינוך באשדוד כדוגמת זכייה בפרסים יקרתיים בארץ ובחו"ל, כפי שציינתי קודם. אני גאה בעשייה החינוכית אשר שמה לה למטרה להוביל ולהיות פורצת דרך, לא רק בהישגי הבגרויות אלא גם בקידום המדעים, הקניית למידה משמעותית והחינוך לערכים. להישג שותפים כל העוסקים במלאכת החינוך בעיר, ההורים והתלמידים".

זכאות לבגרות: "היעד שהצבנו לעצמנו בתחילת הקדנציה היה להעלות את הזכאות ב-10% תוך 5 שנים, אבל הקדמנו בשנה וכבר עכשיו קפצנו ב-10% זכאי בגרות לעומת תחילת הקדנציה והנתונים עוד ישתפרו בשנה הקרובה".
העשרה וערכים: "בנינו תוכניות עתידיות שישנו את פני החברה שלנו בטווח של 10 שנים, פרויקט מוזיקלי, לימודי שירה עברית, זהות יהודית כחלק מפרויקט 'קרן מורשת מנחם' הפועלת בגני הילדים בעיר והפרויקט 'מבראשית' המופץ בביתי הספר".  

מוזיקה: "בבתי הספר היסודיים הקמנו פרויקט מוזיקלי לכיתות ד'-ה', לתלמידים יוענק כלי מוזיקלי לבחירתם ובנוסף יוענק להם שיעור פרטים פעם בשבוע למשך שעתיים. כך אנו מעניקים לילדי אשדוד חשיפה לעולם המוזיקלי. כחלק מתוכנית הלימודים, תלמד שירה עברית בבתי הספר, בכדי לחבר את ילדינו למולדת, למורשת ולאדמה – שירה עברית היא כלי מצוין, העולה בקנה אחד עם התכנים הבידוריים בטלוויזיה".

פרויקט השחמט: "שיעור שחמט הפך להיות חלק אינטגראלי ממערך הלימוד בבתי הספר היסודיים. מועדון השחמט הוקם לפני שמונה שנים וזכה מאז בחמש אליפויות, המועדון חובק יותר מ-4,000 ילדים שלומדים שחמט בבתי הספר".

 

עיר ידידותית לסביבה

"אחד המיזמים החשובים ביותר באשדוד כיום הוא המיזם 'הפרדת פסולת במקור' שיצא לדרך בחודש יולי האחרון. החלטנו שהאזורים  טו' ו-יז', כפיילוט ראשוני, יפרידו את הפסולת בבתיהם ולאחר מכן יתרחב לכל העיר. המשרד להגנת הסביבה ובראשם השר גלעד ארדן שבחר באשדוד כעיר הגדולה ביותר ברשימת היישובים הנכללים במיזם, תולה תקוות רבות בפיילוט המקומי".
המחזור מתחיל מהבית: "אני נפעם מכמות האנשים שנרתמו למיזם, הם משתפים עמנו פעולה ומגלים ערנות והתעניינות במיזם, מאמין שהפרויקט הזה יוכיח שתושבי אשדוד שהם ראויים לאמון והערכה. אשדוד הפכה למופת ודוגמה בכל הארץ בנושא עיר ירוקה וידידותית לסביבה".

מנהלי רבעים: "כחלק מהתפיסה של שיפור השרות לאזרח ובהמשך להבטחת הבחירות, מנינו מנהלים לכל רובע שיוכלו להיות נגישים לציבור ולשפר את השרות לתושב ואת רמת התברואה והניקיון. המודל הזה מצליח מאוד".

 

בכל זאת היכן נכשלת?
"קשה לי להצביע על כישלונות, כי אני מטבעי נוהג לטפל בכל נושא עד הסוף, לכן ניתן להגדיר מספר מטרות כעיכובים עד למימוש מלא. השאיפה שלי הייתה ליצר אלפי יחידות דיור לזוגות צעירים אולם נבלמתי במשרדים הממשלתיים מסיבות חופש העיסוק וכו', אבל לא הרמתי ידיים והנושא יבוצע אם לא השנה בשנה הבאה. בקרוב יצאו כ-400 יחידות דיור לזוגות צעירים, זה יפה מבחינתי אבל לא מספיק. בעולם הבירוקראטי של העשייה הציבורית, לא כל מה שאתה רוצה צועד בקצב שלך. אבל זה לא תירוץ לאי עשייה, מבחינתי זה רק עיכוב זמני, אני לא ינוח לרגע עד שנושא זה ירקום עור וגידים ויפה שעה אחת קודם".

 

מהו המשך החזון?
"אשדוד תלבש פנים חדשות – המבנים הישנים ברבעים הוותיקים יהרסו ובמקומם יוקמו בניינים מודרניים חדשים שימשכו אליהם גם זוגות צעירים ויפיחו חיים בכל קצוות העיר. אני דוחף את נושא ה'פינוי בינוי' ואף מקדים את היזמים בתוכניות יזומות של העירייה לשינוי פני אזורים שלמים. מבחינה תכנונית העיר תתחבר לאזרח ותהיה פחות מנותקת כמו היום כאשר כל רובע מנותק מהעיר עצמה. אני מאמין בהרמוניה תכנונית.  אני מאמין שאשדוד תמשיך בתנופה ותהפוך למעצמה בתחום החינוך והתרבות, עיר שתושביה יהיו גאים בה ויוכלו ליהנות ולהתפרנס  ממנה".

 

מה את מאחל לתושבי העיר לשנה החדשה?
"בראש ובראשונה שנה טובה ומתוקה, שנה של ביטחון וחופש, שנה בה נמשיך בעשייה רוויה ועשירה, נמשיך ללמוד ולהתפתח ולהשכיל וללמוד.
אני מאחל לעצמנו שנלמד לפרגן יותר האחד לשני, נהיה ערבים זה לזה והרבה יותר מאוחדים. נגשים את חלומותינו וניצור חלומות חדשים, שנת בריאות ופריון שנה של חסד ונתינה, שנה בה כל בית יתמלא באושר, בריאות, אהבה והצלחה בכל התחומים... וכל שתבקשו לו יהי".

 

 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d9ed0310-2d63-48bd-804c-56b5c46c989c','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d9ed0310-2d63-48bd-804c-56b5c46c989c','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d9ed0310-2d63-48bd-804c-56b5c46c989c','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('893fc350-6784-423b-981b-178189d1fefc','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה