שוב מסתבכים בחינוך?


להאזנה לתוכן:

בעיריית אשדוד בחרו ברשת אמי"ת לניהול שני מקיפים בעיר ללא מכרז בטענה ל"ספק יחיד". אלה שבדיקת חברת המועצה, הלן גלבר, העלתה שיש עוד 3 ספקים ראויים ומוכרים בתחום. כעת דורשת גלבר לבטל את ההתקשרות ולצאת במכרז לפי חוק. בעירייה מציינים כי משרד החינוך פנה למשרד הפנים לקבל פטור ממכרז לשנת הלימודים הקרובה, אך אישור כזה טרם התקבל. גלבר: "אם תוך 7 ימים לא יתקבלו טענותיי, אעתור לבית המשפט"

רשת אמי"ת נבחרה בחודש מאי האחרון לניהול בתי הספר הממלכתי דתי בעיר. מדובר בניהול שני המקיפים ב' ו-י'. הרשת נבחרה כ"ספק יחיד", הווה אומר שהיא הרשת היחידה שמספקת את השירות ועל כן היא יש פטור מביצוע מכרז. כאן המקום לציין שראש מינהל החינוך, אריה מימון, עבד בעברו ברשת.

הרשת כבר החלה למעשה לעבוד בבתי הספר באשדוד, ומנהלים מטעמה כבר החלו בחפיפה, כל זאת עוד בטרם בוצעה העברת הבעלות המלאה על ידי משרד החינוך.

חברת מועצת העיר הלן גלבר, טוענת כעת כי ההתקשרות שנעשתה עם רשת אמי"ת לא תקינה והרשת נבחרה לא על פי מכרז כמתחייב בחוק. גלבר פנתה בעניין זה אל ראש העיר, אל משרד החינוך ומשרד הפנים, בבקשה שלא לאשר את ההתקשרות ולצאת למכרז בצורה מסודרת.|

"בועדת המכרזים בחודש מאי נאמר לנו שרשת אמי"ת היא היחידה בארץ ואין עוד ספקים אחרים. בדיקה שערכתי אחרי הבחירה ברשת אמי"ת, העלתה שיש עוד 3 רשתות שמוכרות על ידי משרד החינוך. בעירייה הפרו את כל הכללים כדי להכניס את הרשת לבתי הספר באשדוד" , אומרת גלבר.

עוד מציינת גלבר כי היה על העירייה קודם כל לצאת בקריאה לכל הספקים בארץ (RFI) כדי לבדוק אלו רשתות קיימות. "בעירייה עשו הכל כדי לבחור ברשת אמי"ת.  מדובר בבחירה שהייתה תפורה מראש".

כדי לחזק את עמדתה מציינת גלבר שבידיה תיעוד למודעת דרושים שפירסמה רשת אמי"ת בחודש מרץ, חודשים ספורים לפני שנבחרה לספק יחיד, בו היא מחפשת מנהלים לניהול בתי ספר באשדוד. "לא רק שהרשת נבחרה בחטא, אלה שגם אחד המנהלים שהביאו לניהול, לא עומד בתנאי הסף של משרד החינוך", אומרת גלבר.

השבוע שיגרה גלבר מכתב התראה לעיריית אשדוד, בו היא דורשת לבטל את ההתקשרות עם רשת אמי"ת ולצאת במכרז מסודר. "במידה ובעירייה ימשיכו להתעלם מהפניות שלי בעניין זה, תוך 7 ימים אעתור לבית המשפט. לא ייתכן שבחינוך ילדנו יתנהלו בצורה לא תקינה מינהלית".

מעיריית אשדוד מסרו בתגובה: " מכתבה של גב' הלן גלבר רק הגיע ליעדו. לאחר שנלמד את פרטיו נשיב במכתב תגובה אל השולח. יחד עם זאת, העירייה מוצאת להדגיש כי משרד החינוך פנה למשרד הפנים בבקשה לפטור במכרז להתקשרות עם רשתות חינוך לשנת תשע״ג. עם התקבל אישור זה פנייתה של גב׳ הלן גלבר תתייתר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה