הצעה לסדר במועצת העיר בנושא המסתננים


להאזנה לתוכן:

בעיית המסתננים באשדוד אמורה לעלות לדיון במועצת העיר אשדוד, זאת בעקבות הצעה לסדר של חברת המועצה הלן גלבר. "מי שמשלם את המחיר בפועל הם השכבות החלשות" , אומרת גלבר

תושבים רבים פונים ומתלוננים על השתלטות מסתננים על חלקים נרחבים של העיר בכלל וברובעים הותיקים בפרט, מסתננים אלה מצאו לעצמם קרקע פורייה ונוחה ומקום של קבע בעיר, פותחים לעצמם עסקים כמו - בתי קפה, פאבים, מספרות, מכירת משקאות חריפים, מועדוני סנוקר /ביליארד ועוד.

רבים מתושבי הרובעים הותיקים, במיוחד באזור ב', מדירים את רגליהם מהמרכזים המסחריים עליהם שפליטים ומסתננים פתחו בהם עסקים רבים. חלק מהתושבים מתלוננים על פחד וחשש להסתובב ברחובות באזורים בהם מתגוררים ושוהים המסתננים. "לאט לאט אותם מסתננים לא חוקיים דוחקים החוצה את בעלי העסקים והתושבים ומשתלטים על אזורים שלמים בעיר", אומרת חברת המועצה הלן גלבר.

לדברי גלבר, בעבר עלה הנושא לסדר היום הציבורי באשדוד והוקמה ועדה שמטרתה הייתה לטפל בנושא זה. אך לדברי גלבר, בפועל לא חל שיפור ואף חלה התדרדרות. "מי שמשלם את המחיר  בפועל הם השכבות החלשות ומה שאפשר לעשות כרגע זה להגביר ולאכוף יותר את החוק כדי שהילדים והתושבים ירגישו יותר בטחון" אומרת גלבר.

בהצעתה לסדר יום למועצת העיר אשדוד, מציעה גלבר כי "בדירות בהם מתגוררים עשרות מסתננים בדירה יש למנוע זאת, כיוון שהדבר  מעמיס על התשתיות ויוצר מפגע תברואתי לסביבה, הביובים והתשתיות קורסות והדבר קורה דווקא באזורים שהאוכלוסייה בהם חלשה ומעוטת יכולת". עוד מציעה גלבר: "לאכוף את החוקים והתקנות הקיימות ברשות בכדי למגר את התופעה ולמנוע פגיעה באיכות החיים. יש לאסור על המסתננים בפתיחת עסקים ולקנוס אותם, יש להגביר את נוכחות הפקחים במקומות אלה בכדי שהתושבים בכלל והילדים בפרט יוכלו להסתובב באזור בחופשיות ובבטחה" .
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה