השרה לנדבר במכתב חריג ללסרי: "קצרת את הפרי שאחרים השקיעו בו"


להאזנה לתוכן:

שרת הקליטה והעלייה, סופה לנדבר, לא הוזמנה לטקס הנעת הפרויקט להקמת בית חולים באשדוד. במכתב חריג בחריפותו, היא מטיחה ביקורת נוקבת בראש העיר. במכתב תגובה של לסרי לנדבר, הוא כותב: "קיבלתי ללשכתי מכתב מנותק מן המציאות, הכולל שיכתוב היסטורי של העובדות בליווי אמירות אישיות פוגעניות ובלתי ראויות"

אמש (ב') נערך באשדוד טקס הנעת פרויקט הקמת בית החולים באשדוד, שאחרי עשרות שנים של ציפייה, החלום הולך ומתממש. מי שנעדרה מהטקס הייתה שרת הקליטה והעליה, סופה לנדבר (ישראל ביתינו) שיזמה את החוק להקמת בית חולים באשדוד. השרה לנדבר, תושבת העיר אשדוד, כשהייתה ח"כ קיימה ישיבות רבות במסגרת הועדה לפניות הציבור שבראשה עמדה, ועקבה מקרוב אחרי התקדמות הפרויקט.

כעת מתברר שהשרה לנדבר כלל לא הוזמנה לטקס התנעת הפרויקט, כך לדבריה. במכתב חריף מאוד, תוקפת השרה לנדבר את התנהלותו של ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. במכתבה ללסרי כותבת לנדבר בציניות: "יכולה אני לשער שסדר יומך כראש עיר עמוס לעייפה, אתה בוודאי חונך בתי חולים, גוזר סרטים, בפתיחת אוניברסיטאות, מניח אבני פינה לשכונות חונך את היכל התרבות או קולט עולים חדשים הכל לרווחת תושבי העיר אשדוד".
 

בהמשך מכתבה ללסרי, לנדבר מותחת ביקורת על כך שלסרי לא מצא את הזמן לבקש מהסובבים אותו להזמין את לנדבר לטקס: "כלום לא מצאת זמן להנחות את הסובבים אותך להזמין אותי כיוזמת החוק ואת אלה שנתנו יד ולחמו למען פרויקט זה, כאשר אתה אומר ואני מצטטת מדבריך "המאבק שלנו היה ארוך ומתיש.." למי אתה מתכוון במושג "המאבק שלנו"... לא זכרת את ראש העיר אינג' צבי צילקר, את סגני ראש העיר וחברי מועצת העיר, את מר אבי הלוי, ח"כ אילן גילאון, מר סנייה כצנלסון, מ"מ ראש העיר, ולודיה אדלשטיין – יו"ר הפדרציה לדוברי רוסית, הגברת שושנה אלון, מתנדבי ארגוני עולים, כתבי עיתונות ורדיו מקומיים, ח"כ ליצמן – יו"ר ועדת כספים דאז וסגן שר הבריאות העכשווי ועוד רבים וטובים. כל אלה השקיעו את  מירב זמנם ומרצם  לקדום פרויקט זה והיכן היית אתה..."
 

לנדבר מציינת במכתבה שאין בכוונתה לציין את כל שעשתה למען הקמת בית חולים באשדוד, אך שוב מטיחה בלסרי שאותו לא ראתה ממובילי המאבק. "רק כאשר התמודדת לראשות העיר הבנת שבית החולים הוא קלף מנצח וטיפסת על העגלה הדוהרת, אתה בסך הכל קצרת את הפרי שאחרים השקיעו בו את נשמתם", היא כותבת ללסרי.

לנדבר מסיימת את מכתבה ללסרי ומציינת: "עבורי בית החולים מהווה גם אנדרטה לבעלי ז"ל ועבור תושבי העיר אשדוד ותושבי הדרום, בניית בית החולים היא שרות חיוני . אני רואה בכך, התנהגות שאינה הולמת  איש ציבור ובוודאי  ראש עיר במדינת ישראל".

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, השיב למכתבה של לנדבר. במכתב התגובה לשרה לנדבר מביע ראש העיר פליאה על תוכן מכתבה של לנדבר נוכח העובדה שנפגש עימה מיד לאחר הטקס בכנסת והסביר לה על מה מדובר.

"אני מתפלא על תוכן מכתבך ובעיקר על סגנונו, וזאת נוכח שיחתנו בכנסת מיום 2 לינואר, בה הסברתי כי הטקס לציון התנעת הפרויקט היה טקס פנימי וצנוע של גורמי עירייה ואסותא בלבד, ללא מוזמנים נוספים. בשיחה זו קיבלת את ההסבר וסיכמנו ברוח טובה, כי בטקס להנחת אבן הפינה שיערך ברוב עם, בודאי יינתן מקום של כבוד לנשיא המדינה, ראש הממשלה, שר האוצר, ס/שר הבריאות וגם לך ולאישים נוספים שתרמו להקמת בית החולים", כותב לסרי ללנדבר.

לסרי ממשיך וכותב לשרה לנדבר: "קיבלתי ללשכתי מכתב מנותק מן המציאות, הכולל שיכתוב היסטורי של העובדות בליווי אמירות אישיות פוגעניות ובלתי ראויות. לפיכך אבקש להזכירך כי לחוק בית החולים היו שותפים 61 חברי כנסת נוספים ובכללם אנוכי בתפקידי דאז כחבר כנסת וכן ח"כ אילן גילאון".

הוא ממשיך ומציין בתגובתו כי החוק להקמת בית חולים באשדוד, שכב כאבן שאין לה הופכין במשך שנים ללא שגרם להתקדמות משמעותית להקמת בית החולים, זאת לדבריו עד להקמת מטה המאבק הציבורי בראשותו שחולל את המהפך האמיתי, ולאחר שורה של צעדים בשיתוף נרחב של כלל תושבי העיר ומנהיגות מקומית. לסרי אף מציין את הירתמותם של שר האוצר וסגן שר הבריאות, שבסופו של דבר הובילו להכרזה על הקמת בית חולים באשדוד.

בהקשר זה מציין לסרי: "אלא שבניגוד אלייך אינם מנסים לנכס לעצמם את ההצלחה בלבד, וכאמור יזכו לכבוד וההוקרה הראויים בטקס הנחת אבן הפינה בבוא העת". 

בסיום מכתבו בוחר לסרי לציין כי "להצלחה אבות רבים, ואני שמח שכעת משעלינו על הקרקע ימצאו גורמים נוספים שירצו לנכס לעצמם את ההצלחה, ואין בליבי עליהם ובלבד שירתמו להקמת מפעל חשוב זה לטובת כלל תושבי אשדוד בפרט ומדינת ישראל בכלל". 

  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה