דוח המבקר - נמל אשדוד


להאזנה לתוכן:

דו"ח מבקר המדינה חשף כי בנהלי קבלת עובדים בכירים, נרשמו אי-סדרים רבים, לא נשמר תיעוד חיוני, ולא נשמרו תנאי סף ראויים.
הנהלת נמל אשדוד: "מדובר בתקופת-מעבר שחלפה. יו"ר הוועדה רוני בר – און: נעשתה עבודה מאומצת לתיקון

הועדה לביקורת המדינה בכנסת שמעה היום (רביעי) את נציגי נמל אשדוד, לאור דו"ח מבקר המדינה.
בדו"ח חשף המבקר, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, כי בנהלי קבלת עובדים בכירים, נרשמו אי-סדרים רבים, לא נשמר תיעוד חיוני, ולא נשמרו תנאי סף ראויים.

יו"ר הוועדה ח"כ רוני בר – און (קדימה) הדגיש כי לאור הישיבה, נראה כי חברת נמל אשדוד הפיקה לקחים מהביקורת, הפנימה ויישמה אותה, עשתה עבודה מאומצת והציגה דו"ח מפורט על תיקון הליקויים שפורטו בביקורת. מבקר המדינה יעיין בדו"ח ויבדוק שאכן כל הליקויים תוקנו. הוא ציין כי "הנהלת הנמל גילתה התנהלות חיובית, ראויה לשבח ולציון, כשמסרה לוועדה מבעוד-מועד, עבודה מסודרת על כל תיקון הליקויים. זהו מודל שגם אחרים צריכים לנקוט בו". היו"ר בר – און התריע כי בניגוד למועמדים לדירקטורים בחברות-ממשלתיות, הרי שכיום אין יכולת בשלב המיון והאיתור של מועמדים לניהול חברות כאלו, לדרוש מידע על חקירות בעברם. לדבריו, מה שנכון לגבי דירקטורים מן הראוי שיהיה גם לגבי מנהלים בכירים, והוא קרא ליועץ המשפטי לממשלה ולרשות החברות הממשלתיות לתקן זאת.

בישיבה היום בכנסת הדגישו נציגי הנמל ובראשם סמנכ"ל משאבי אנוש עובדיה כהן, כי כל הליקויים עליהם הצביע המבקר תוקנו. כך הבהיר כהן כי הדו"ח מתייחס לתקופה מעבר של הנמל בה כל שדרת הניהול לא הייתה קיימת, ונדרש להקים במהירות מערך ארגוני שלם, לנסח נהלים.

יצוין כי עד פברואר 2005 הייתה רשות הנמלים והרכבות אחראית לתפעול נמלי אשדוד, חיפה ואילת. ב-17.2.05 היא פורקה, ובמקומה החלו לפעול ארבע חברות ממשלתיות חדשות וביניהן "חברת נמל אשדוד בע"מ". הדו"ח מתייחס לחודשים הראשונים של תפעול הנמל במתכונתו החדשה.

כהן הדגיש כי מאז התגבשה החברה היא מנוהלת בצורה מוקפדת, וכל המינויים החדשים מתבצעים ע"פ הנהלים. לדבריו, אין כיום שום התערבות בבחירת עובדים ע"י הדירקטוריון. רק בסוף התהליך, לאחר שנבררו המועמדים הראויים ביותר, הם מתראיינים בפני הדירקטוריון.


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה