השליך פסולת בנייה ונקנס!


להאזנה לתוכן:

תושב ראשון לציון נתפס משליך פסולת בניה לתוך מכולת אשפה. האיש טען כי לא ידע שאסור להשליך פסולת בנייה לפח האשפה. מפקח היחידה לאכיפה סביבתית הסביר לו את חומרת המעשה וקנס אותו ב-730 ₪

שוב הוכח כי ערנות תושבים ודיווח בזמן אמת למוקד העירוני מניבה תוצאות מיידיות, ומסייעת בהתמודדות עם עברייני סביבה. על פי הגידול בכמות הפניות למוקד בנושאי סביבה, ניתן גם ללמוד שרמת המודעות בקרב הציבור לנושאי סביבה ואיכות החיים נמצאת בסימן עלייה מתמדת.

גם בסיפור שלפנינו מעורבים תושבים, מוקד עירוני וגורמי האכיפה, ותלונה שנרשמה במוקד העירוני הביאה לכך שתושב מחוץ לעיר נתפס ונקנס על השלכת פסולת בנייה במקום אסור. "בעקבות תלונת מוקד שהתקבלה בשעה 15:25, על השלכת פסולת בניין ברחוב העמל 1, יצאתי למקום האירוע ומצאתי אדם הפורק פסולת בנייה מרכב מסוג מיצובישי, העומד בצמוד למכולת האשפה העירונית, ומשליכה אל תוך המכולה" מציין מר ירון זוהר בדו"ח הפעולה.

מר זוהר מיהר כמובן לתעד את המקרה ולצלם את הרכב ואת משליך הפסולת על מנת לגבות את הדו"ח בתיעוד משפטי. בשלב זה הוא פנה אל האיש, הציג עצמו כמפקח ביחידת האכיפה ושאל אותו אם הוא מודע לחומרת העבירה והאם הוא מבין שאין להשליך פסולת בנייה לתוך מכולת אשפה רגילה. בתחילה הסביר האיש כי לא מצא מקום אחר באזור בו ניתן להשליך פסולת בניין ובהמשך ציין לא היה מודע כי הדבר אסור. בנוסף הוא ציין שבסך הכול השליך 4 שקים קטנים של שאריות אספלט אל המכולה.

לאחר שהוסברה לו מהות העבירה והשלכותיה הסביבתיות, נרשם לו דו"ח על סך 730 ₪ - בהתאם לחוק העזר העירוני. כן הוסבר לו כי עליו לפנות כל סוג של פסולת בנייה דרך חברה מורשת, ולא באופן עצמאי כפי שביצע.

ביחידת האכיפה מסבירים שחוק העזר העירוני קובע כי אדם המבצע עבודות בנייה או שיפוץ, צריך להתקשר עם חברה מורשת היודעת לטפל בפסולת זו ולפנותה אל האתרים המתאימים לכך. כן צריך הוא להצטייד באישור מתאים מאותה חברה, המעיד על ביצוע ההליך הנ"ל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה