מדהים: בת 10 יילדה את אימה בבית


להאזנה לתוכן:

שירן בת ה-10 מאשדוד, לא תיארה לעצמה שהיא תהיה זו אשר תיילד את אימה ותחזיק את אחיה ברגעיו הראשונים בעולם. אך המציאות עולה על כל דמיון, והילדה האמיצה הזו, בפעולות שעשתה בהכוונת סבתה ומוקדנית מד"א, הצילה את חיי אחיה

הבוקר, קצת לפני השעה 5:00, אילנית, תושבת אשדוד בחודש ה- 9 להריונה, חשה בצירי לידה. היא העירה את ביתה שירן, ואמרה לה שיש לה צירים. "אמא נכנסה לשירותים ופתאום היא הרגישה שהיא צריכה ללדת. התקשרתי לסבתה שלי וסיפרתי שאמא צריכה ללדת. היא אמרה שנלך אליה במונית ספיישל וניסע לבית החולים. אחרי כמה דקות ראיתי את הראש בחוץ, ומיד התקשרתי לסבתה שלי ואמרתי שצריך אמבולנס", מספרת שירן על האירוע.

הסבתה חנה ממהרת להזעיק את מד"א, תוך שהיא מדווחת שהלידה החלה. בקו השני היא מדברת עם נכדתה שירן, מסבירה לה כיצד לתמוך בתינוק כדי שלא ייפול ויקבל מכה. אך עוד בטרם מגיע צוות הנט"ן, התינוק יוצא לאוויר העולם. שירן מספרת: "התינוק נפל והרמתי אותו עם כל הדם. הלכתי איתו לסלון, ואז הגיע האמבולנס ולקח אותנו לבית החולים".


חנה, הסבתה, מספרת ששירן הקטנה נבהלה תחילה ממראה התינוק מכוסה הדם, "היא חשבה שקרה משהו", אומרת חנה. "היא פתאום אומרת לי שיש לתינוק איזה חבל קשור אליו (חבל הטבור – ע.א.), ואמרתי לה לא לגעת בו, תיכף יגיעו מד"א ויטפלו בהכל".

שי אלזמי, פארמדיק במד"א לכיש, הגיע למקום בניידת טיפול נמרץ ביחד עם החובש זהר אלי. הם מגיעים לבית המשפחה תוך זמן קצר מרגע הקריאה. "בדרך מעדכנים אותנו שהלידה בעיצומה. המוקדנית נתנה הנחיות לילדה וניסתה לשמוע את בכי התינוק, אך לא הצליחה. אבל איך שהגענו למדרגות הבניין, פתאום שמענו את בכי התינוק וידענו שהלידה הצליחה", מספר אלזמי. אלה שההפתעה הגדולה של אלזמי הייתה עוד לפניו. כאשר נכנסו לבית הם נדהמו לראות את התינוק שרק נולד בזרועות שירן בת ה- 10 כשהוא עטוף בשמיכה. לידה עמדה האמא, כאשר חבל הטבור עוד מחובר אליה ולתינוק. "חתכנו את חבל הטבור, והילדה הקטנה הזאת הדהימה אותנו איך היא שמרה על קור רוח, עטפה את אחיה בחום ושמרה עליו. עם כל הניסיון שלי בלידות, אמרתי לילדה הקטנה שאני מוריד בפניה את הכובע".

לאחר שאלזמי וזהר בדקו את התינוק פונתה כל המשפחה לבית החולים באמבולנס. "בבית החולים האחיות אמרו לי כל הכבוד על התפקוד וגם הסבירו לי על חבל הטבור. הרופאים אמרו שאחי יהיה בסדר גמור. הוא מאושפז בפגיה, אבל הוא ואמא מתאוששים עכשיו בבית החולים", אומרת שירן עם חיוך גדול על פניה. 

צפו בשירן מספרת על האירוע:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה