קונגרס ציוני לנוער.


להאזנה לתוכן:

ארגון הנוער "צמרת" ערך השבוע (יום שני , 12\12\11 ) את הקונגרס הציוני העירוני לנוער באשדוד בסימן "צדק חברתי בין מרכז לפריפריה"

 

הקונגרס הציוני לנוער הינו כנס ערכי- חינוכי לבני הנוער המופק ע"י בני הנוער של ארגון "צמרת"- ארגון הנוער של המועצה הציונית בישראל נוסד בשנת 2005.האותיות מהן מורכב שם הארגון מייצגות את נושאי התוכן המרכזיים בהם הוא עוסק: ציונות, מנהיגות, רעות ותרומה לחברה. הארגון עוסק בפיתוח תודעה ציונית בקרב בני נוער ומעודד אותם לעשייה חברתית תוך נטיעת האמונה כי לבני הנוער ישנו הכוח החזק ביותר לשנות את פני החברה, כבר בהווה. הקונגרס הציוני של הנוער שנערך השבוע במרכז העירוני לנוער באשדוד הוא מפעל חינוכי שנועד להגביר את מעורבותם של בני נוער בחיי החברה והציונות באמצעות כינוס בני נוער מכל המסגרות החינוכיות בעיר.  מטרתו של הקונגרס להביא למעורבות של בני נוער, לחיי החברה, המדינה והעם היהודי לטפח את עידוד ההתנדבות והעשייה הציונית בתחומים חברתיים מגוונים ולהעלאת מודעות הנוער בנוגע לסוגיות בוערות בחברה הישראלית.הקונגרס מקיים דיונים רעיוניים וחשיבה חברתית של בנו נוער מקצוות שונים כדי לגבש חזון חברתי ציוני לדור הבא.המסגרות שלקחו חלק בקונגרס היו  כ-200 בני נוער תלמידים מכלל המקיפים באשדוד מכיתות ז' ועד י"ב. בקונגרס דאשתקד אמר ד"ר יחיאל לסרי,ראש עיריית אשדוד-" בני נוער הלוקחים אחריות ויוצרים הווה אחר, הם בני נוער שינהיגו עתיד אחר ".ואכן בני הנוער הוכיחו בגרות ומנהיגות כאשר בחרו לעסוק בנושא "צדק חברתי בין מרכז לפריפריה" ועסק בנושאים על רצף זה: כיצד אנו מגדירים מרכז ופריפריה, מה מקומנו בעיר אשדוד, האם אלו הגדרות גיאוגרפיות בלבד ומה בכוחו כנוער לעשות? . בקונגרס נכחו יעקב חוגאל –  ההסתדרות הציונית העולמית, יגאל ברנד – מנהל המועצה הציונית בישראל, מוריה עזרא – מנהלת ארגון צמרת, מזל שאלתיאל – ראש תחום ילדים ונוער ויגאל גמליאל, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי אמר למשתתפי הקונגרס

" לכם יש את הכלים להפוך את החברה לחברה שטוב וראוי יותר לחיות בתוכה כל שעליכם לעשות הוא להיות מעורבים,  אכפתיים, יוזמים ונוקטים עמדה". היום כלל הפנינג פתיחה אטרקטיבי: ציור קיר אשר הנוער לקח חלק בצביעתו, תערוכת תמונות בנושא "מרכז ופריפריה בשבילי" (תמונות אשר צולמו ע"י בני הנוער הפעילים בסניף), הרצאה בנושא "מרכז ופרפריה" מפי מר זוהר אביטן, ועברו סדנא ע"י מדריכי האירגון בנושא "מה בכוח הנוער לעשות?".

מזל שאלתיאל, ראש תחום ילדים ונוער סיכמה באומרה כי: "אין ספק כי כנס זה הינו כנס חינוכי וערכי המעלה על סדר היום נושאים ערכיים ואקטואליים ומותיר לנו המבוגרים להעריך זאת, אני פונה אליכם בני הנוער שעדיין לא הצטרפו לארגוני הנוער קומו ועשו מעשה, קחו אחריות והצטרפו למאות בני הנוער שאכפת להם".בני הנוער הצטרפו  בקריאה לכל המשתתפים להצטרף לארגון ולקחת חלק בעשייה חינוכית וקהילתית.מארגני הקונגרס מבקשים להודות לשוש בן הרוש- חברת הועד המנהל של התנועה הציונית, לשוש גלילי- יו"ר התנועה הציונית סניף אשדוד למתנדבים שהגיעו לסייע ולצוות המסור של תחום ילדים ונוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה