הסרט "שווים" המלווה את חייו של פליט באשדוד - זכה במקום הראשון


להאזנה לתוכן:


"שווים", פרי יצירתם של שני תלמידי כיתה י"ב במקיף ו', הרשימה את חברי ועדת הבחירה והביאה לזכייתם של השניים במקום הראשון, בתחרות סרטי הגמר במחוז דרום. גאווה נוספת למקיף ו', גאווה נוספת למערכת החינוך ולאשדוד

"אחת מהסוגיות התקשורתיות הניצבות על סדר היום הציבורי בישראל, היא סוגיית הפליטים" מסבירים במקיף ו' ומציינים שזהו הנושא שנבחר לשמש כציר המרכזי בעלילת הסרט "שווים", אותו יצרו סיון הללי ועומר ברדה– תלמידי י"ב במגמת התקשורת של מקיף ו'.

במסגרת לימודי התקשורת בחרו השניים לגעת ביחס החברה הישראלית לפליטים מדרפור, ולאור מקרה שבו הוצתה באשדוד דירה של פליטים החליטו השניים למקד את סיפור הסרט באירוע הנ"ל. השניים ביקרו בדירה המוצתת, פגשו את עלי – אחד הפליטים שגר בדירה, ותעדו את חייו באשדוד. בתוך כך הם גם דאגו לו למזון ולבגדים וליוו אותו באופן אישי במהלך חייו בשכונה.

שיאה של ההתקשרות וההזדהות של השניים עם עולמם של הפליטים, היה ביוזמה שלהם לפתוח קבוצת לימוד בשפה העברית עבור הפליטים ולהנחיל להם את ההווי ואורח החיים הישראליים – כפי שאלו משתקפים בעיניהם.

גב' פנינה אלמליח, מנהלת מגמת התקשורת במקיף ו', מציינת שיחסי הרעות שנרקמו בין התלמידים לבין הפליטים הניבה סיפור אותנטי  המתעד את עולמם של הפליטים, על רגעי השמחה והעצב.

הבחירה המיוחדת בנושא העלילה, הטיפול הרגיש בסוגיה חברתית מורכבת ובניית הסיפור בצורה קולנועית הביאה את הועדה לבחור בסרט "שווים" כזוכה במקום הראשון בתחרות סרטי הגמר של מחוז דרום. במעמד הטקס ורגע לפני הענקת הפרס לתלמידי אשדוד, שיבח מר יוסי בר דוד - המפקח על לימודי התקשורת, את הסרט ואת יוצריו וציין במיוחד את הרעיון לפיו התלמידים המתעדים הפכו בעצמם לחלק מהסיפור ומהתיעוד הקולנועי.

גב' שילה כהן, רכזת החינוך החברתי של בית הספר, אמרה בהנאה גלויה כי "זהו עוד רגע של גאווה למקיף ו' ולתלמידי בית הספר ורגע של נחת לעודד קסירר - רכז מגמת התקשורת וברוריה גורן - המורה הנודעת ללימודי הקולנוע".

מקיף ו' בולט בהתייחסותו לנושאי חברה וקהילה וטיפוח החינוך הערכי בקרב תלמידיו. הבחירה של מגמת התקשורת לטפל בנושאים חברתיים, כדוגמת יחסה של החברה הישראלית לפליטים, הינה טבעית ומתאימה לרוח החינוכית של בית הספר. בבית הספר מסבירים שעל אף מורכבות הנושא ועל אף היותו נושא שאמור להיות מטופל ברמה הלאומית ובכפוף לחוק הבינלאומי, בחרו התלמידים לבחון אותו מזווית ראייה אנושית ולהתמודד עם הדילמות והאתגרים שהוא מעמיד לפתחה של החברה הישראלית ולפתחם של הפליטים עצמם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה