חם בבועה הפוליטית המקומית


להאזנה לתוכן:

גלבר ללסרי: חצית קווים אדומים. ראש העיר לא נותר חייב והשיב לגלבר: "גברת גלבר צריכה להתבייש. מי שגר בבית של זכוכית עדיף שלא יזרוק אבנים". הדברים נאמרו בעקבות זכיית משרד ארד תקשורת במכרז של עיריית אשדוד ליועצי תקשורת

מינוי יועצי תקשורת התקשורת באשדוד גרמה לחברת מועצת העיר, הלן גלבר, לפנות במכתב חריף לראש העיר. במכתבה של גלבר ללסרי, היא כותבת: "ריח הבחירות באוויר ועיריית אשדוד שוכרת את אייל ארד וליאור חורב בלי לפרט לתושבים מה הם הולכים לעשות, בלי שהוגשה תכנית מסודרת, בלי שאושרו יעדים תדמיתיים לעיר, בלי לבדוק אם הצוות המקצועי הקיים יכול לבצע את המשימה, בלי לתת הסברים מדוע לסרי נכנס לכיסי התושבים כאילו היו כיסו הפרטי?"

לדברי גלבר, מינוי ארד תקשורת התבצע בהחבא, בלי שהוגדרו יעדים תדמיתיים ל 2012 במועצת העיר, בלי שנקבע תקציב לפעולות מיתוג העיר, ובלי שנקבע צוות מקצועי אשר יבחן אם תכניות המשרד תואמות יעדים אלו. "נראה שלמישהו בעירייה אצה הדרך לסגור מהר מהר משרד לניהול קמפיינים על חשבון כיסי התושבים ומבלי לעשות חשבון למצוקתם של אלפי תושבי העיר המשלמים ארנונה כדי לקבל שירותי ניקיון, חינוך, ותעסוקה טובים יותר ובמקום זה מקבלים עוד יועץ ועוד יועץ ועוד יועץ – אשדוד הפכה לגן עדן עבור יועצים חיצוניים הנהנים כל אחד בתורו מאלפי שקלים הבאים מכספי משכורתם של תושבי העיר אשר אינם מוכנים לממן את הדרישות המגלומניות של העירייה", אומרת גלבר.

גלבר אף מזהירה את ראש העיר ואומרת: "אני מזהירה את לסרי: הפעם לא אאפשר לך לעשות שוב את תרגיל הבחירות הקודמות. עדיף שתבטל את המכרז המוזר בטרם אדרוש פתיחה בחקירה בנוגע למניעים העומדים אחריו, ואחשוף מידע אשר ידהים את תושבי העיר בנוגע לבזבזו הכספים. כספי הציבור אינם כספיך האישיים ויש גבול למה שתוכל לעשות בכספים אלו".

כאן המקום לציין שמשרד ארד תקשורת ואייל חורב, היו אלה שניהלו בבחירות האחרונות את הקמפיין של צילקר ומפלגתו, שגלבר היא אחת מחברי המועצה שלהם. אותו המשרד הוביל קמפיין חריף מאוד כנגד לסרי, אשר הוביל לכך שראש העיר אף איים בתביעת דיבה אישית נגד ליאור חורב. כל זה כאמור לא מנע את בחירת משרדו של חורב.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, לא נותר חייב להאשמותיה של גלבר. "אין ספק שגברת גלבר מגלה סימני מצוקה נוכח הצלחת העירייה לקדם בקדנציה הנוכחית את תכניותיה בפיתוח העיר ובגישור על פערים של עשרות שנים בקידום פרויקטים חברתיים וחינוכיים", אומר לסרי. לדבריו, פרסום העשייה נועד לתת לתושבים את המידע לו הם זכאים מתוקף היותם תושבי העיר, מתוך שותפות מלאה בהתפתחות ובעשייה. לצורך כך פורסמה חוברת סיכום חצי קדנציה והתגובות הנלהבות של התושבים אכן מעידות כי מדובר בהצלחה לכל דבר ועניין.

לסרי גם מציין כי "תהליך הבחירה של משרד הייעוץ התקשורתי היה תהליך מסודר ומקצועי. אני גאה כי שלושה מן המשרדים המובילים במדינה לקחו חלק בתהליך שבסופו נבחר משרד ארד תקשורת שאין ספק באשר ליכולתו לספק את השירות המבוקש ברמה הגבוהה ביותר". לדבריו, עיריית אשדוד פרסמה פעמיים מכרז למנהל אגף דוברות ויחסי ציבור.

"גברת גלבר צריכה להתבייש. מי שגר בבית של זכוכית עדיף שלא יזרוק אבנים. מזה שלוש שנים שהלן גלבר רואה את תפקידה הציבורי לא בשירות התושבים, אלא ברדיפה אישית של ראש העיר ולמגינת ליבה, בכישלון חרוץ. מה שהוועדה לניגוד עניינים כתבה עליה בנושא השאלת ספרים, היה  צריך לגרום לה להתפטר מחברותה במועצה במקרה הטוב  ולכל הפחות, למלא פיה מים. אני סמוך ובטוח שתושבי אשדוד יודעים לעשות את ההפרדה בין פופוליזם זול וריק מעשייה לבין מנהיגות המכוונת לעשייה למען רווחתם ולמען פיתוחה של העיר", אמר לסרי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה