חיזוק להלן גלבר מהממונה על המחוז במשרד הפנים


להאזנה לתוכן:

מכתב ששיגר מר אבי הלר, הממונה על מחוז הדרום מטעם משרד הפנים, מורה למנכ"ל עיריית אשדוד להעביר מסמכים ותשובות לחברת מועצת העיר ויו"ר ועדת הביקורת של העירייה ללא דיחוי נוסף וזאת לאחר פניות חוזרות ונשנות מצידה הן כסדר יום במועצת העיר והן במכתבים ששוגרו גם לראש העיר

חברת מועצת העיר הלן גלבר, במסגרת היותה חברת מועצת העיר , דרשה עשרות פעמים לקבל לידיה מסמכים מהתאגידים עירוניים ומעיריית אשדוד. לטענתה, המסמכים סופקו לה באופן סלקטיבי ובכוונה ברורה להקשות על עבודתה הציבורית, ולדבריה פעמים רבות היא נענתה בהתחמקויות חוזרות ונשנות .

 
"בקשות של חברי מועצה ברשויות המקומיות הינן מאושיות הדמוקרטיה ומהוות בסיס יסודי לקיומה. זכות התושבים לדעת מה עושים בכספו, חבר מועצת העיר ובמיוחד חבר האופוזיציה תפקידו לבחון ולבקר את פעולות השלטון המקומי ועצם ההתחמקות למסור מסמכים ותשובות הינה תמוהה ועומדת בניגוד לחוק , מעניין מה קורה בחברות העירוניות שכל כך מנסים להסתיר מעיני הציבור ?" אומרת גלבר.

 

גלבר מציינת מספר דוגמאות בהם מתחמקים בעירייה ובחברות העירוניות ממסירת מסמכים אותם ביקשה. "החברה העירונית לתרבות פרסמה דו"חות כספיים לשנת 2010 עם סעיף "מקורי ויחודי" שכונה –"פרויקטים שונים" , עלותו של סעיף זה בלבד למשלמי הארנונה עומד על  23 מיליון ₪" ,אומרת גלבר.

 

גלבר פנתה ובקשה ממנכ"ל החברה העירונית לתרבות, מר יגאל גמליאל, לקבל פירוט של סעיף זה. לדברי גלבר, מנכ"ל החברה העירונית לא היה מוכן להעביר לה את הפירוט ואת הנתונים. "נראה שיש מה להסתיר מאחורי סעיף אחד "השווה" 23 מיליון ₪" אומרת גלבר.

 

גלבר מציינת שגם בקשתה לקבל פירוט על העסקת יועצים משפטיים בעירייה ובחברות העירוניות, נתקלה בחומה בצורה והמידע לא ניתן לה.


גלבר: "בימים אלו, התכנסו בכירי העיתונאים בישראל לדיון חרום המצר את צעדיהם בביצוע תחקירי אמת וחשיפת ממצאים , בדומה להם, עיריית אשדוד והעומד בראשה מתהדרים כביכול בשקיפות ציבורית , אומרים משהו ועושים בדיוק להיפך. האם זו השקיפות שהבטיח ראש העיר לתושבים ? האם הדבר מתיישר עם חזונו ? לצערי, החברות העירוניות משמשות כחצר האחורית של העירייה , כוח האדם גדל  בעשרות משרות בשנה ועושה רושם שאין דין ואין דיין,השלטון חסר הרסן מנסה לסתום את הפה לקולות שאינם מוצאים חן בעיניו ומישהו בין כותלי העירייה כנראה פוחד ( כנראה שיש לו ממה לחשוש) מביקורת חופשית ונושכת" .

 

עוד מציינת גלבר כי  מכתבו של מר אבי הלר שנשלח בשנית לגורמי העירייה לפני שבוע ימים הינו הוראה חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים ומדברת בעד עצמה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה