כך תיראה טיילת הים שתיבנה באשדוד בהשקעה של 400 מיליון ש"ח


להאזנה לתוכן:

מעיר ליד הים לעיר ים - קבוצת משרדי האדריכלים
מוריה-סקלי, סטודיו פלטר וישי שכטר תכנון אסטרטגי,
נבחרו לתכנן את טיילת החוף באשדוד שתוקם בהשקעה של 400 מיליון ₪. מדובר בפרויקט התיירותי הגדול ביותר בארץ

טיילת החוף היא הפיתוח התיירותי הכי גדול בעיר - מטרתו - להפוך את העיר מעיר ליד הים לעיר ים. מתוך חמישה משרדים שהגישו הצעה לתכנון הטיילת, עלו לשלב הגמר שני מתמודדים, האדריכל דוד קנפו וקבוצת שלושת המשרדים הכוללת את מוריה-סקלי אדריכלות נוף בע"מ, סטודיו פלטר אדריכלים וישי שכטר תכנון אסטרטגי. ועדת ההיגוי של הפרויקט, בראשות ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, הזמינה את שני המתמודדים להצגת תוכניתם פעם נוספת בפני הועדה שבחרה פה אחד בקבוצת המשרדים מוריה-סקלי, סטודיו פלטר וישי שכטר. חברי הועדה הסכימו שהתכנון האדריכלי שהוצע מתאים לצרכיה העירוניים של אשדוד ולחזות הטיילת העתידית.

הפרויקט, בהשקעה חסרת תקדים של 400 מיליון ₪ ינוהל על ידי חברת חופית, החברה לפיתוח תיירות אשדוד בניהולו של אדי בן ליש. רצועת החוף של העיר אשדוד הכוללת 7 חופי רחצה, מנותקת מהעיר בעונת החורף וטיילת החוף תביא לפיתוח ולהנגשת הרצועה שאורכה 6 ק"מ. התכנון מציע חמישה מתחמים בעלי אופי וטופוגרפיה שונים: מתחם רחצה, חוף ים אקסקלוסיבי, מסעדות, בריכה על שפת הים ובריכה בתוך הים עצמו, בולוורדים בעיצובים שונים עם מסעדות ופאבים על החוף, מתחם ספורט חוף וספורט ימי, מרכז קונגרסים משוכלל, שוק מקורה ועוד... העבודה על טיילת החוף מתוכננת להסתיים בעוד כ 4-5 שנים.


כאמור, מטרת הפרויקט להפוך את רצועת החוף מהנמל ועד לקצה הדרומי לטיילת תיירותית שמרחקה מהים יהיה בין 100 ל300 מ'. התכנון לא ישנה את אופי העיר אלא ישתלב בה כך שטיילת החוף תיצור רצף מחוף לידו, אזור השוק, ועד המרינה אשר בשטחה תוקם בריכה בתוך הים. בחלק הדרומי של הטיילת יישאר תווי החוף הטבעי ובו פארק חולות עם הכשרה ובאותו המתחם יתבצעו עבודות פיתוח בשפך נחל לכיש. לאורכה של הטיילת יוקם בולוורד ובו יוצעו למבלים בחוף מסעדות ופאבים מחוף לידו עד המרינה וחוף הקשתות. סופה של הטיילת יתחבר לפארק אשדוד ים שהקמתו תושלם בסוף 2012. עוד בתכנון, שוק מקורה ובו מתחם קונגרסים ויצירת מזחים לתוך הים שישמשו כטיילת למבקרים.

 


אדי בן ליש, מנכ"ל חברת חופית המנהלת את הפרויקט מספר "הפרויקט בהיקף של כ400 מיליון ₪ הוא פרויקט תיירותי לאומי ממדרגה ראשונה שיוביל את רצועת החוף לאורך הים התיכון לאזור שוקק חיים כמו הריביירה הצרפתית ומונקו. פיתוח טיילת החוף במקביל לפיתוח תשתיות ובתי מלון בעיר, יביא את העיר למימוש חזון ראש העיר להיות עיר החוף המובילה בישראל, הפרויקט הוא אתגר ברמה המקומית והאישית".

 

ההדמיות באדיבות: מוריה סקלי - סטודיו פלטר וישי שכטר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה