להאזנה לתוכן:

בעיריית אשדוד, בצורה צינית וקרה, שלחו מכתב פיטורין למנהל מקיף ב' באשדוד, שלום סואן. ההסבר הרשמי של מינהל החינוך לפיטורין, היה שמצבו של בית הספר איננו משביע רצון. גם כאן אפשר לבוא ולשאול, מי באמת אחראי לכך

כתבתו של דור גפני - "העיר כאן דרום"


שלום סואן, מנהל מקיף ב' באשדוד, פוטר במפתיע מתפקידו. ההחלטה על פיטוריו התקבלה עוד בטרם סיימו התלמידים את שנת הלימודים, והדבר הפך לשיחת היום בבית הספר וכן בקרב גורמי החינוך בעיר. סואן בן ה-61 נכנס לתפקידו כמנהל מקיף ב' באשדוד לפני חמש שנים כשמאחוריו קריירה ארוכה ומצליחה במערכת החינוך בשלל תפקידי הוראה וניהול בארץ ובחו"ל. התיכון הגיע להישגים משמעותיים ובחודשים האחרונים הוא נערך לפתיחת מגמת לימודי רפואה בשנה הבאה - מסלול חדשני וייחודי הכולל הגשה לבגרות.


בעירייה לא רק שהחליטו להודיע למנהל בית ספר על פיטוריו דרך הדואר, ולא למשל בשיחה מכובדת פנים אל פנים. הם גם עשו את זה בצורה מכוערת במיוחד, בזמן שסואן נפל למשכב והיה מאושפז לפרקים בבתי חולים. סואן אושפז לראשונה לפני מספר שבועות ועדיין עובר סדרה של בדיקות. וכך, כשהוא בחופשת מחלה, נאלץ לקבל את ההודעה על פיטוריו שהגיע לביתו במכתב.


בימים האחרונים הייתה חרושת של שמועות סביב המתרחש בבית הספר ועתידו של המנהל ואולי גם של כמה מחברי הצוות הניהולי האחרים. כשנשאל השבוע הממונה על החינוך, יהודה פרנקל, בעניין המשך עבודתו של סואן, הוא השיב שאיננו מוכן להתייחס לנושא. למרות העובדה שמכתב הפיטורין נשלח לסואן כבר לפני כמה ימים, בכירים במינהל החינוך אמרו לנו שהם שוקלים את עתידו של המנהל וניסו לשמור בסוד את הודעת הפיטורין בצורה שבה היא הועברה.


לפני כמה שבועות פורסם ב'העיר כאן דרום' ראיון בלעדי נרחב עם סואן שבו התברר שארז אמר בכמה הזדמנויות שמנהל בית הספר צריך ללכת הביתה. זאת בעקבות מתיחות קשה בין השניים שנמשכת זמן רב. בעקבות העיצומים האחרונים שהפעיל ארגון המורים בבית הספר, פנתה עיריית אשדוד להתערבותו של בית הדין לעבודה בבאר שבע. העירייה ומשרד החינוך טענו שהצעדים שהארגון נקט בהם אינם חוקיים. בית הדין הורה לארגון להפסיק את השיבושים, ובינתיים המשפט ממשיך להתנהל.


"אני כרגע בחופשת מחלה ואינני נמצא במצב שאני יכול להתייחס לזה", אמר סואן. מורים בבית הספר קיבלו את פיטוריו של סואן בתדהמה ואמרו שלא האמינו שהעירייה תתכופף בפני מי שדרש את פיטוריו של סואן. גורם בבית הספר גילה שכמה מהמורים פנו למינהל החינוך וביקשו לשוחח עם האחראים בעניין אך לא הסכימו לקבלם. גורמים בבית הספר העריכו שהמנהל לא יוותר כל כך מהר וכי זה איננו סוף פסוק. אם פיטוריו של סואן אכן יתממשו בסופו של דבר, המהלך עלול לגרום לפגיעה במעמדם של בעלי תפקידים בבית הספר שנחשבו מקורבים אליו, דוגמת סגניתו, רותי חזקיה.


בראיון שערכנו עם סואן בחודש מרץ, הוא נשאל האם המשרה שלו בסכנה. זאת הייתה תשובתו: "אני לא יכול לענות על השאלה הזאת. אני רוצה להאמין שהאנשים הממונים עליי לא פועלים כדי להשיג שקט תעשייתי בכל מחיר". ועוד הוסיף שם: "אני תמיד שואף לשלום, אבל שיהיה ברור, אין לי שום כוונות לפנות את המקום. התקבלתי לתפקיד בזכות ולא בחסד".


גורמים במינהל החינוך אמרו שההחלטה להדיח את סואן מתפקידו איננה קשורה כלל לבעיה עם ארגון המורים ורן ארז. לדבריהם, שלום סואן נכשל בתפקידו ובית הספר סובל מבעיות קשות כולל בתחום הניהול הכספי. הם הוסיפו שלסואן הוצע תפקיד אחר אך הוא סירב. מעיריית אשדוד נמסר: "אין תגובה".


הכתבה פורסמה לראשונה בעיתון "העיר כאן דרום".

תמונה שלום סואן: פבל טולצ'ינסקי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה