"צונאמי של זבל" - 5,600 טון אשפה פונתה בעשרה ימים!


להאזנה לתוכן:

נתוני פינוי האשפה במהלך הפסח מתפרסמים. באשדוד לא זוכרים כמויות כאלה אדירות של אשפה. קבלני פינוי האשפה ועובדיהם, עמלו יום ולילה כדי לנקות לנו את העיר. למרות רוחות השרב שהקשו על המלאכה, העיר הייתה נקיה

בקרב קבלני פינוי האשפה, ועובדי מינהל התפעול באשדוד לא זוכרים כמויות כל כך אדירות של אשפה, שתושבי העיר הוציאו לפני חג הפסח. למרות היערכות מוקדמת וכוננות זבל, אליה נכנסו במינהל התפעול עשרה ימים לפני החג, גם הם מודים שהפעם היה קשה מאוד.


שלמה רוטנברג, ראש מינהל התפעול, שהתרוצץ ברחבי העיר סרק שוב ושוב בשכונות העיר. כך גם מנהלי הרובעים והמנהלים של קבלני פינוי האשפה בעיר. כולם עבדו עד קרוב מאוד לכניסת החג כדי להתמודד עם האשפה.


כדי לסדר את האוזן לגבי כמויות האשפה שנאספה בעיר במהלך הימים שלפני החג ובמהלכו באשדוד, אין כמו השוואה לכמויות אשפה במקומות אחרים. בקרן קיימת לישראל, מיד לאחר הפסח, דיווחו על מיליון וחצי מטיילים ביערות קק"ל, שהותירו אחריהם כ- 600 טון אשפה. באשדוד פונו במהלך 10 ימים בלבד, כ- 5,600 טון אשפה! כמות אדירה לכל הדעות, כ- 700 טון אשפה ביום בממוצע. בימים רגילים, ביום הכי קשה בשבוע של פינוי האשפה (ראשון), מוציאים כ- 350 טון אשפה בלבד. כל מילה מיותרת.


"יש מקומות שניקינו אותם 3 פעמים ביום. המנוף נכנס, ניקה, שעה אחרי זה שוב הוציאו גזם וריהוט ישן וערימות אשפה, ושוב נכנסנו לנקות", מספר שלמה רוטנברג. עוד מציין רוטנברג שעל כל מנוף ומשאית אשפה היה מפקח של העירייה.


רוטנברג: "מדובר בצונאמי של זבל. עיקר האשפה יצאה בארבעת הימים שלפני ליל הסדר, כשבאמצע יש לנו את שבת, בו לא עבדנו. ברובעים י"א וי"ב היינו צריכים מנוף שיעבוד קבוע ברובעים אלה, שבדרך כלל נמצאים תחת שליטה".


למרות המאמצים האדירים שהושקעו, הגיעו למוקד העירוני מספר תלונות על אשפה שלא מפונה. כך לדוגמא הייתה פנייתו של תושב ברחוב העצמאות, שהתלונן: "שבוע לא מנקים אשפה אצלנו". בתמונה ששלח אלינו, נראית היטב ערימת פסולת, בעיקר ארגזים ומזוודות שלא נכנסות למוטמן. הפח המוטמן אגב, ריק.


רוטנברג: "היו תלונות וכולם קיבלו מענה. נעשה מכל האירוע הפקת לקחים, כדי לראות איפה אנו צריכים להשתפר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה