נלכדה משאית משליכה פסולת בשטח ציבורי


להאזנה לתוכן:

היחידה לאכיפת חוקי איכות הסביבה של עיריית אשדוד, לכדה השבוע משאית שהשליכה פסולת באתר פיראטי סמוך לנחל לכיש. המשאית והנהג נלקחו לתחנת המשטרה לחקירה

בעקבות הסיורים שעורכים אנשי היחידה כאמור, הם זיהו אתר למיון פסולת שפועל ללא היתר ובניגוד לחוק. באתר, הממוקם בסמוך לנחל לכיש, נמצאו ערימות פסולת המונחות במתחם כשהן מופרדות זו מזו – פסולת בניין, חלקי מתכת כבדים, שקיות, ניירות וכיו"ב, בכמויות גדולות. אנשי היחידה דיווחו מיד למנהל רישוי העסקים מר יעקב פלאצ'י ובעצה אחת הוחלט לקיים תצפית על האתר על מנת ללכוד את משליכי הפסולת במקום.

שלשום, יום א' ה-26/12/10, לאחר פעילות משולבת של אנשי היחידה שנעזרה באנשי השיטור המשולב ולאחר תיאום בין כל הגופים העירוניים העוסקים בנושאי סביבה, נעצרה משאית וולוו שבאה לפרוק פסולת נוספת באתר. בעוד אנשי השיטור המשולב מתחקרים את הנהג, הוזעקה ניידת של המשטרה הירוקה אשר עצרה את הנהג וגררה את המשאית אל תחנת המשטרה.

נושאי סביבה ושמירה על משאבי הטבע שלנו הפכו זה מכבר לאחד הנושאים הקבועים על סדר היום הציבורי. המודעות של תושבי העיר לערכי סביבה ומדיניות האכיפה כנגד עברייני סביבה מעלים אותנו על מסלול חדש שיקבע את איכות החיים שלנו ויאפשר לנו לקיים עולם נקי יותר ונעים יותר. להמחשת המדיניות החדשה שמוביל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נזכיר את התוכנית האסטרטגית לשימור נחל לכיש וסביבתו, הקצאת המשאבים למעקב ואיתור עברייני סביבה והקמת היחידה החדשה לאכיפה סביבתית שרק לאחרונה החלה לפעול ברחבי העיר.

במסגרת הארגון מחדש של כל מערך האכיפה בנושאי איכות הסביבה, הוקמה כאמור יחידה לאכיפה סביבתית, האחראית בין יתר פעולותיה לאכוף את חוקי הסביבה בתחום העיר אשדוד, תוך דגש על ערכי הטבע והגנים. אנשי היחידה, מנהל וחמישה פקחי סביבה, עברו לא מזמן קורס אינטנסיבי בן 18 מפגשים, בו למדו על סוגי מפגעים ומטרדי סביבה, חוקי סביבה וחוקי עזר עירוניים, סמכויות האכיפה, טכניקות באיתור וזיהוי גורמי סיכון... וכו'. היחידה, הכפופה לרישוי העסקים במינהל התפעול, החלה את פעילותה בסיורים ובהסברה ברחבי העיר להעמקת המודעות לשמירה על ערכי הסביבה בקרב הציבור.

יעקב פלאצ'י מסביר שתפקידיה של יחידת האכיפה הסביבתית כוללת פעילות הסברתית בקרב הציבור לשמירה על ערכי סביבה, פעולות מניעה של גורמי סיכון ואכיפה כנגד עבריינים, עם דגש מיוחד על נחל לכיש וסביבתו, שעומדים במרכזה של תוכנית אסטרטגית לשימור הנחל והכשרתו לקראת פעילות שייט וקיט. מר פלאצ'י משבח את הפעילות הראשונה של היחידה בלכידת עברייני סביבה ומציין שהתוצאה מלמדת על המהלך הנכון בהקמת היחידה ועל עבודת תיאום בין כל גורמי הסביבה – איגוד ערים לאיכות הסביבה חבל אשדוד-יבנה, המשטרה הירוקה, אנשי השיטור המשולב באגף הביטחון העירוני והיחידה שלנו.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה