אם שותים - לא נוהגים בסילבסטר


להאזנה לתוכן:

מהפך בעיר: בעלי הפאבים מצטרפים למטה העירוני לבטיחות בדרכים, במאבק למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול. המטה, בשיתוף פעולה עם סוואט סטאר והפאבים - מדאו, פאזל, פיגל, פרנדס, לורנס ואדריאנה, יצא בקריאה לקהל הלקוחות שלא לנהוג תחת השפעת אלכוהול. הסלוגן שמוביל את המבצע: "אם שתית אל תנהג"


סוף השבוע הקרב ובא אינו שבוע רגיל. רבים יצאו לחגוג את סוף השנה האזרחית במקומות הבילוי של אשדוד ומן הסתם ישתתפו בחגיגת אלכוהול. עיריית אשדוד באמצעות מטה המאבק העירוני לבטיחות בדרכים, בניהולה של גב' אילנית אלימלך, נערכה לקראת הבאות והכריזה על הבשורה הבאה: בעלי המועדונים והפאבים המובילים בעיר, יצטרפו אל המטה העירוני ויפעלו במשותף על מנת להגביר את התודעה לנהיגה בטוחה. הפאבים שהצטרפו למבצע יקבלו ערכה של אביזרי פרסום ובהם: מפיות ותחתיות שתייה ממטה הבטיחות, עם מסרים להימנעות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול, בתקווה שאל הכבישים לא ייצאו נהגים שיכורים העלולים לסכן חיים.

חזונו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי להפוך את אשדוד לעיר הבטוחה בישראל, מקבל הפעם חיזוק נוסף כאשר בעלי עסקי הבילוי יירתמו אף הם לקמפיין וידאגו להסביר לצעירים הבליינים שיש לקבוע את אחד מהחבר'ה כנהג תורן, אשר יימנע משתייה ויוכל להשיב את הבליינים לביתם בבטחה.

מהמטה העירוני נמסר ש"נהיגה בשכרות מוגדרת כנהיגה תחת השפעת אלכוהול בריכוז של מעל 0.05% לכל 1 ליטר דם (50 מ"ג), או לחילופין מעל 240 מיקרוגרם אלכוהול בכל ליטר אוויר נשוף. היה ובגופו של נהג נתפס ריכוז אלכוהול גבוה מהערכים הקבועים בחוק הרי שהוא נוהג בשכרות".

בפעילויות הנעשות בבתי הספר התיכוניים ובאירועי קהילה נערכת גם הסברה של המטה העירוני, המבקשת לעורר מודעות בקרב בני הנוער ולהביאם לידי זהירות  בצריכת אלכוהול.

אנשי המטה אומרים שבערב הסילבסטר צפויים בני נוער ומבוגרים לפקוד את מרכזי הבילוי בעיר. מטה הבטיחות בדרכים בשיתוף עם משטרת התנועה, השיטור המשולב, סיירת הורים של הרשות למאבק בהתמכרויות, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והמשא"ז, ייצאו לאכיפה מוגברת. קבוצות קבוצות יסיירו במקומות הבילוי, יגלו נוכחות מתמדת ויעסקו בהסברה ובמניעה. באחת הקבוצות יבלוט ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שכבר הבטיח לעמוד בראש אחד הסיורים.

עוד מבטיחים במטה שבאמצעות שלטי חוצות ודוכנים, שיוצבו מטעם מטה הבטיחות, יופצו חומרי הסברה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. סיירת ההורים תקבל תדרוך במטה הבטיחות והם יחלקו נשיפונים, חומרי הסברה וסטיקרים לצעירים במרכזי הבילוי. המסר העיקרי הוא "אל תיתן לאלכוהול לנהוג במקומך".

הם גם קבעו כללי זהב, אותם יש להפנים לפני היציאה לבילוי:
אם שתית אלכוהול - תן את המפתחות למי שלא שתה או קח מונית! כך מבלים בכיף וחוזרים הביתה בשלום. כדאי לקבוע מראש מי יהיה "נהג תורן", שאינו שותה אלכוהול באותו ערב – והוא מי שאחראי לנהיגה ומבטיח חזרה הביתה בשלום.    עשה טובה לחבר ששתה אלכוהול:שכנע אותו לא לנהוג! קפה, שטיפת פנים ואפילו מקלחת קרה אינם עוזרים. אם הוא שיכור, דאג שלא ינהג, קח את מפתחותיו.      אל תיסע עם נהג ששתה אלכוהול. עדיף לנסוע במונית או באוטובוס. צרף אליך בנסיעה את הנהג ששתה, או נהג במכוניתו במקומו. בשום אופן אל תיסע ברכב שבו נוהג נהג שיכור.

קיצורו של דבר, יש לבלות בחוכמה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה