דבר הדובר: אוהד צויק מסכם את העונה של מ.ס אשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2c102968-bb3c-4760-bf0f-259c78b3d8f7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2c102968-bb3c-4760-bf0f-259c78b3d8f7','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2c102968-bb3c-4760-bf0f-259c78b3d8f7','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אחרי עונה לא פשוטה, מ.ס אשדוד הבטיחה עונה נוספת בליגת העל. אחרי עונה שהיה בה כמעט הכל, זה זמן טוב לסיכומים. לקחנו את הדובר המסור ואוהד הקבוצה, אוהד צויק לראיון סיכום עונה מרתק

ליגת העל תמה לה. להתראות עונת 2017-18, שלום עונת 2018-19. מ.ס אשדוד נשארה בליגת העל בשורה התחתונה, אבל אין ספק שמדובר בעונה לא רגילה, שהיה בה הכל, בעלים שישב בכלא, מאמנים שפוטרו, שחקנים שנפצעו ומאמן אחד מיתולוגי שנקרא לדגל להציל את הקבוצה.

מי שמלווה את הקבוצה מקרוב ולאורך שנים הוא אוהד צויק, מאוהדי הקבוצה הוותיקים ביותר (מיום האיחוד), שב-6 השנים האחרונות מכהן גם כדובר הקבוצה ואחראי במידה רבה למה שאתם קוראים, רואים או שומעים על הקבוצה באמצצעי התקשורת השונים.

צויק מכיר את הקבוצה מקרוב, את המערכת, השחקנים ויודע מה היה בעבר ובעיקר מה התוכניות לעתיד. בראיון סוף עונה מרתק הוא מתפנה לסכם את מה שהיה תוך מבט ורוד לעתיד.

צילום: טל אקוקה

איך אתה מסכם את העונה? ההישארות בסוף? מה היו הציפיות בהתחלה?

"היה סיום מתוק לעונה חמוצה. זו הייתה עונה חריגה באופן קיצוני למועדון שלנו, עונה בה הכל הלך עקום. כולם מסתכלים על הסוף, אבל אסור לשכוח שהכל היה הפוך מההתחלה.

רן בן שמעון שהחל בבניית הקבוצה עזב כמה ימים לפני היציאה למחנה האימונים, יואב ג'רפי שעשה עונה מצוינת שנה שעברה שבר את היד ביום האחרון של המחנה, הבלם פבריסיו ברח לקפריסין, חאתם הלך לב"ש... וכל זה עוד לפני מחזור הליגה הראשון.

אח"כ הגיע ראובן עטר, שנכנס לתוך סיטואציה קשה ולא הצליח להרים את הקבוצה... וכל זה כשג'קי לא נמצא".

ואז ג'קי החליט להחליף את ראובן ולהביא את עמיר תורג'מן, שאח"כ הוחלף בעצמו על ידי יוסי מזרחי.

"כן בסוף, בניגוד להתנהלות ה'רגילה' של ג'קי, שלא מפטר מאמנים, ולמרות שראובן עטר כן פוטר והוחלף בעמיר תורג'מן, לא היה מנוס מלזעזע פעם נוספת את המערכת ולקרוא ליוסי מזרחי להשלים את המשימה ולהישאר בליגה. אני בטוח שבעונה הקרובה זה ייראה הרבה יותר טוב".

אולי היה עדיף להשאיר את עמיר ולתת לו לבנות את הקבוצה לעונה הבאה?

"זה נכון שעמיר ייצב את הקבוצה ולפרקים היא הציגה כדורגל יפה וחיובי, אבל במבחן התוצאה היינו בסכנת ירידה כל הזמן, ורק החולשה של עכו ואשקלון השאירה אותנו במרווח ביטחון מהקו האדום.

באיזשהו מקום הייתה ציפייה מעמיר שייעשה מה שקורצקי עשה ברעננה, או אפילו טל בנין בסכנין.

תראה איזה סיום יפה הם עשו והבטיחו את ההישארות שלהם כבר בשלב מוקדם מאד של הפלייאוף התחתון. יכול להיות שחוסר הניסיון של עמיר בליגת העל היה בעוכריו ויכול גם להיות שהיינו מנצחים את אשקלון גם עם עמיר היה נשאר. אני בטוח שנכונה לו קריירת אימון מבטיחה".

היה לו הרבה חוסר מזל וגם הפציעות לא עזרו.

"אי אפשר להתעלם מהפציעות הרבות שהשפיעו על הקבוצה, בעיקר בקרב שחקני הקישור היצירתיים. גדי קינדה נתן את העונה הכי טובה שלו ונפצע, דן ביטון היה מצוין ונפצע.

תוסיף אליהם את רועי בקל ומשה אוחיון שהיו פצועים רוב העונה, תום מונד שהיה חסר כמה שבועות, יובל יעקובוביץ', חן עזריאל ובסוף גם בלסינג אלקה וויקטור גאנב. זה פשוט לא הגיוני לשחק עם כל החיסורים האלה וכמובן שזה השפיע על היכולת ועל התוצאות".

ובכל זאת עשיתם את זה.

"תסתכל על שני המשחקים הקריטיים שהיו לנו, מול רעננה ואח"כ אשקלון - נעדרו בשל הפציעות והרחקות שחקנים שהיו אחראים לכיבוש 21 מתוך 26 שערים שכבשה הקבוצה (נכון לאותו רגע). ואני לא סופר את הבישולים שלהם לשחקנים אחרים. זה היה באמת כנגד כל הסיכויים, כמו הגול של וובה".

האם שחרור רן בן שמעון לא היה טעות?

"קשה לאמר גם בדיעבד. מבחינת הקבוצה ודאי שזה פגע, בעיקר בגלל העיתוי וההכנה הלקויה שנגרמה בשל כך, אך אנחנו לא יכולים לדעת מה היה קורה אם היינו מחזיקים את רן בכח. הרי אף אחד לא אוהב להיות ולעבוד במקום שהוא לא רוצה או שהוא מרגיש ש'תקע' אותו".

אימון נבחרת קפריסין באמת מהווה שדרוג לעומת מ.ס אשדוד? ומה זה משדר החוצה?

"מבחינתו זה נחשב שדרוג וברגע שהוא הביע את רצונו למהלך, זה כבר הפך לבלתי נמנע מהשיקולים שפרטתי. מה שזה משדר זה, שאנחנו לא מחזיקים אף אחד בכח, ולכל אחד יש מחליף. גם אם משלמים מחיר כבד כדי למצוא את המחליף הנכון.

צילום: טל אקוקה

שתף קצת את הקוראים איך הולך כל הליך הצד המקצועי בקבוצה. מי מביא זרים? מי בוחר שחקנים?

"מי שמביא שחקנים ישראלים או זרים זה מאמן הקבוצה. עד לפני כחצי שנה היה סקאוט (עידן בן אבו) שהיה שותף להמלצות ולקבלת ההחלטות וגם להנהלת הקבוצה יש משקל בקבלת ההחלטה, אך בשורה התחתונה המאמן הוא זה שמחליט אם הוא רוצה שחקן או לא. אחר כך זה כבר עובר לשלב של תנאים כספיים, מו"מ וכו' וזה כבר מול רפי נידם וג'קי בן זקן".

לאורך השנים אשדוד לא דגלה בהבאת שחקנים מושאלים והעונה זה השתנה? האם זה אומר שינוי לעתיד?

"אשדוד לא דגלה בהבאת מושאלים משום שהם באים לתקופה מוגבלת וידועה מראש, לא באמת מחויבים ב-100% כי לא יעזור כלום, שחקן שיודע שלא משנה מה יקרה, בשנה הבאה הוא חוזר לקבוצת האם שלו... אז בתת מודע פחות משנה לו אם הקבוצה תצליח יותר או פחות, אלא יותר משנה לו איך הוא ייראה, ואיך המספרים שלו בסוף העונה יהיו.

"המועדון שלנו תמיד מעדיף לקדם את שחקני הבית על פני הבאת מושאלים, משום שהם מחוייבים, הם רעבים ויש להם הרבה יותר מה להוכיח.

תראה איזה יופי השתלבו טל שטרית, גל אביב וגיל כהן במשחק מול קרית שמונה. ללא ספק הם ואחרים ישולבו יותר בעונה הבאה.

מושאלים זה טוב למצבי חירום, לסתימת חורים, או אם מדובר על השאלה עם אופציה לרכישה כפי שהיה עם דן ביטון, שהאופציה עליו מומשה וכיום הוא שחקן שלנו לכל דבר".

צוייק עם יוסי מזרחי

עד כמה ג'קי באמת מעורב בהגעה של שחקנים?

"ג'קי כמובן שמעורב, בעיקר כמי שצריך לשלם עבורם, ואין מה לעשות בעל המאה הוא בעל הדעה. אך כפי שאמרתי, גם כשסוכנים מציעים לג'קי שחקנים מסוימים, זה תמיד נעשה בתיאום ועל דעתו של המאמן, וזו גם הסיבה שהמאמן החדש מילבסקי, הוחתם כבר בשלב כל כך מוקדם, על מנת שיבנה את הקבוצה בצלמו ועל פי האידיאולוגיה שלו".

לא סוד שלמ.ס אשדוד אין קהל רב, אני מניח שיש לזה קשר להרבה סיבות, בינהן גם כניסתן של קבוצות חדשות לעיר.

"אני לא מסכים עם האמירה שלמ.ס. אשדוד אין קהל רב. אני כן מסכים עם זה שהקהל לא מגיע לאצטדיון, כי זו עובדה.

נכון, יש לזה הרבה סיבות שאפשר לעשות כתבה שלמה רק עליהן, ואני גם לא מסכים עם זה שהקבוצות ה'חדשות' גרמו לכך.

הסיבה העיקרית לדעתי טמונה בחוסר ההצלחה של הקבוצה בשנים האחרונות, ולאנשים פשוט נמאס להגיע ולהתאכזב כל פעם מחדש ואני יכול להבין אותם, שהם מעדיפים לשבת ולצפות במשחקים מהבית.

לראיה, במשחק לפני שבועיים כשהיינו זקוקים לניצחון ניתן היה לראות את היציע מתמלא בלמעלה מ-2000 אשדודים שהגיעו לתמוך בקבוצה ברגע בו הייתה זקוקה לקהל. זה רק מראה שכן האוהדים צמאים להצלחה ולסיבה הטובה שתגרום להם לצאת מהבית ולהגיע.

"אם נסכם את זה בקצרה, הקהל אוהב הצלחות, וזה נכון לגבי כל הקבוצות הישראליות. תראה את מכבי ת"א בעונה מאכזבת הביאה 4000-5000 אוהדים למשחקי הבית, ואפילו למשחק האחרון של בית"ר ירושלים שבמקום השני, הגיעו רק כמה מאות אוהדים.

ההבדל העיקרי הוא שבסיס האוהדים של מכבי ובית"ר גדול הרבה יותר משלנו, אז כשהם מאוכזבים הם מגיעים 5000 וככשלנו מאוכזבים מגיעים 1000.

מה מ.ס מתכננת לעשות בנידון?

"מה שיש לעשות זה קודם כל לבנות קבוצה טובה, שתציג כדורגל חיובי ושמח, שיהיה כיף לאוהדים להגיע לראות. בשלב הבא זה כבר לשנות את התפיסה מקבוצה שהמטרה שלה להישאר בליגה, לקבוצה שמסמנת מטרות ויעדים.

מקבוצה שנתפסת כנאיבית ורכה, לקבוצה של לוחמים מחוייבים ונחושים. ככה גם יגדלו הסיכויים לזכות בתואר המיוחל שכולם מחכים לו כבר 19 שנים.

"מעבר לכך נמשיך לעשות פעילויות בקהילה, אם זה בבתי הספר בעיר ואם זה בשיתוף עם עמותות שונות וארגונים העובדים עם בני נוער בכל המגזרים והרבדים.

בשורה התחתונה אנחנו בליגת העל, השחקנים שלנו הם מודל לחיקוי והערצה, ואנו מודעים לכוחו של הכדורגל כדי לעשות טוב, לעזור ולהשפיע. כך גם אנו מחברים אלינו עוד ועוד אוהדים".

אולי חלק מהתהליך של הבאת הקהל זה זהות עם הקבוצה. חלק משחקני עבר כבר השתלבו במערכת, כמו אדיר טובול או החזרה של משה אוחיון לקבוצה, אפילו מינוי של אחד כמו מילבסקי שהיה שחקן עבר בקבוצה אמנם זר, אבל שחקן עבר, האם נמשיך לראות יותר שחקני עבר משתלבים במערכת? בעבר זה היה עקב אכילס של המערכת.

"אין ספק ששילובם של שחקני עבר במערכת תורם לכולם וגם לתחושת השייכות והזהות. זה גם מעיד על מידת ההערכה שיש למועדון כלפי שחקנים שנתנו את רוב שנותיהם למועדון וכעת יכולים לתרום לו ממקום אחר.

מצד שני אנו מדברים על מועדון בגודל בינוני, שלא משופע בתפקידים מנהלתיים ולכן השילוב ייעשה במידה הנכונה. אך אין ספק שתמיד יהיה יתרון לשחקן בית, המכיר את המערכת ומביא מהניסיון שלו. החכמה היא ללמוד מהעבר כדי שהעתיד יהיה טוב יותר".

ויש גם את סוגיית האצטדיון שיכולה לעזור.

"אין ספק שגורם נוסף המשפיע על כמות הקהל זה האצטדיון, ואנחנו 'נהנים' מאחד המתקנים הוותיקים והמיושנים ביותר בליגה, ולמעשה הדבר היחיד שטוב בו, זה שרואים מצוין כמעט מכל מקום ביציע.

הרבה אוהדים שנסעו לאצטדיונים אחרים, המושבה, טרנר, נתניה, טדי או סמי עופר, חוו משהו אחר ברמה אירופית וקשה להם לחזור לאצטדיון באשדוד, שבאמת אינו מזמין ואינו מעניק חווית צפייה מהנה, זה גם גורם לירידה בכמות הצופים.

יחד עם זאת אני רוצה להודות לרשות הספורט ועיריית אשדוד שעושות הכל כדי לשפץ ולתת לנו את התנאים המקסימלים עד להשלמת בניית האצטדיון החדש".

בכל זאת יקח זמן עד שייבנה האצטדיון החדש.

"אני שמח שהאצטדיון החדש נמצא כבר בשלבי תכנון מתקדמים, ואני יודע שמתקיימות ישיבות בנושא על בסיס קבוע וכי הדבר מתקדם בקצב המצופה.

נכון שעד לרגע בו נוכל לשחק שם יעברו עוד 4 שנים, אבל עצם זה שאחרי שנים רבות של דיבורים התחילו בתהליך, זה כבר מעודד, ואני מקווה שבשנים אלו נעשה התקדמות משמעותית, כדי שנגיע לאצטדיון החדש כקבוצה חזקה ואטרקטיבית שתוכל למלא אותו".

צילום: טל אקוקה, מ.ס אשדוד

העונה האחרונה הייתה עונת "רכבת הרים", עד כמה זה קשור לעובדה שבן זקן לא היה נוכח בחלק מהעונה?

"אין ספק שההיעדרות של ג'קי הייתה משמעותית. הרי זה מובן מאליו ולא רק לגבי ג'קי, שטוב מראה עיניים ממשמע אוזניים, לכן כשהוא נמצא, רואה ומרגיש בעצמו, זה שונה לאין שיעור מאשר כשהוא מקבל מידע מאנשים שונים, הגם שהם באמת עשו את העבודה בצורה הטובה ביותר".

ומה האקס פקטור שלו בנוכחות שלו ביום- יום של הקבוצה?

"ג'קי הוא אחד האוהדים הכי שרופים של הקבוצה אם לא השרוף שבהם. זה באמת כבר הרבה מעבר למעמד, כבוד, יוקרה או ביזנס.

זה ממש זורם לו בדם, וצריך לראות אותו במשחק של הנוער או נערים, שהוא מגיע למגרש בשבת ב-10 בבוקר בשביל לצפות בהם.

מראים אותו לפעמים בטלוויזיה כשהוא צועק לשחקנים "תחטוף לו", "תחזור להגנה" או "מה אתה עושה?", אבל זה בא מהלב בדיוק כמו שאני צועק או אחד מהאוהדים, רק שאותנו לא מצלמים ולא עושים מזה עניין".

האם האווירה המורגשת מסביב, זה שלג'קי נמאס להיות קבוצת תחתית והוא מתכוון להשקיע מעט יותר בקיץ הקרוב נכונה? המטרה לבנות קבוצה שלא תהיה בתחתית? ברור שזה היעד כל עונה, אבל האם נראה הקיץ משהו אחר?

"עצם החתמת מאמן זר בעל שיעור קומה, כזה שלקח אליפויות כשחקן וכמאמן והצעיד את נבחרת מקדוניה הצעירה ליורו לראשונה בתולדותיה, מעיד על כך כי יש פה כוונה לשינוי מגמה.

כמובן שעוד מוקדם לצאת בהצהרות, אך הרצון הוא כמובן לבנות קבוצה חזקה, שתהיה טובה יותר מזו שראינו העונה ותגרום לאוהדים לחזור ליציעים".

מצד שני, מאמן זר הוא סוג של חידה והאחרון לא בדיוק הצליח באשדוד. לא היה עדיף ללכת על מאמן ישראלי מוכר כמו אלישע לוי נגיד?

"ראשית, 'האחרון' היה פה לפני 10 שנים והוא גם היה היחיד עד כה, כך שזו לא אינדיקציה. שנית, בובי שיחק פה 4 שנים, כך שהוא לא לגמרי זר גם כי הוא מכיר את המועדון והמנטליות שלו, גם כי הוא מכיר (ומאד אוהב) את אשדוד, גם כי הוא מכיר את הליגה הישראלית וגם כי הוא אפילו דובר עברית בסיסית.

בסופו של דבר כל מאמן הוא סוג של חידה, בדיוק כמו שהיה ראובן עטר שלא הצליח בליגת העל בשנים האחרונות או עמיר תורג'מן, שמעולם לא אימן קבוצה בליגת העל לפני אשדוד. החכמה כמו שאמרתי, ללמוד מהעבר ולהסתכל קדימה".

בוא נדבר על נושא שאתה אישית מכיר מקרוב ואחראי עליו, כל הצד התקשורתי שעבר מהפכה גדולה לחיוב ועל כך הקרדיט לך. האם נראה עוד שיפור בנושא? זה גם מתקשר לכל נושא הקהל והחשיפה של הקבוצה?

"אני חייב לאמר שהצד התקשורתי עבר שדרוג בשנים האחרונות בכל הכדורגל הישראלי. אתרי האינטרנט מייצרים חדשות על בסיס שעתי וצריכים כל הזמן לספק את הצורך הזה, עם השתלטות המדיה החברתית על חיינו, בעצם כל אחד הופך לסוג של ספק מידע, גם אם הוא לא מוגדר כעיתונאי, ובשנים האחרונות נכנסה לתפקד מנהלת הליגות בכדורגל שהציבה סטנדרטים עוד יותר גבוהים לקבוצות, מבחינת העמדת דרישות ברורות בכל הנוגע לתקשורת וניו מדיה. בנוסף, בשנתיים האחרונות כל המשחקים מועברים בשידור חי, מה שמחייב עבודה מאומצת יותר מול התקשורת.

"אז נכון שהדרישות עלו, אבל צריך שיהיה מי שיישם אותן, ויחד איתי יש צוות של אנשים, חלקם עובדי המועדון וחלקם מתנדבים, ואני רוצה להודות לכל אחד מהם שיש לו את החלק שלו בתרומה לשיפור הנראות של הקבוצה הן באמצעי התקשורת המסורתיים והן במדיה החברתית של המועדון, מה שמאפשר לנו קשר ישיר ובלתי אמצעי עם האוהדים בכל רגע נתון.

זה הצלם טל אקוקה שמלווה אותנו בכל משחק בית וחוץ, ארז אדרי שהפיח חיים בחשבון האינטגרם שלנו, נועם ברזני שעוזרת לי כמעט בכל מה שצריך, נתי פריאנטי שמטפל באתר הרשמי וסטודיו 'באזר' שאחראים על כל הגרפיקות שמלוות אותנו בפרסומים השונים".

הקיץ אמור גדי קינדה להימכר כנראה לקבוצה אחרת בארץ, אוחנה, זריהן, אל חמיד, אינברום, כולם נמכרו, ואני כבר לא מזכיר את ביטון ומרציאנו (שהושאל), חלק מהסיבות שאין קהל זה גם העובדה שכל שחקן שמשחק עונה או שתיים נמכר למרבה במחיר, וזה לא רק לקבוצות מחו"ל כמו שג'קי אמר בעבר, אלא גם לב"ש, ואולי מכבי ת"א. דעתך?

"קודם כל, זה שהשחקנים שלנו מחוזרים ומבוקשים בקבוצות אחרות בארץ ובחו"ל זה בהחלט מחמיא לנו ומעיד על כך שאנחנו עושים דברים נכון.

מחלקת הנוער של המועדון הייתה ועודנה מקור לגאווה לעיר כולה, ואנחנו שמחים להיות מוקד משיכה לילדים ובני נוער שמסתכלים קדימה ויודעים שאם הם ישקיעו ויתמידו אז הם יכולים להגיע למקומות הכי גבוהים שיש.

צילום: טל אקוקה, מ.ס אשדוד

שנית, חייבים לזכור שחלק מהיכולת של המועדון להתקיים ולתת את הבמה לכל אותם צעירים ושחקני בית, זה בזכות הכסף שנכנס לעמותה ממכירה של שחקנים.

צריך להדגיש גם כי יש שנים בהן אין הכנסות ממכירת שחקנים, ומצד שני יש רכישות של שחקנים ותשלומי שכר שממומנים ברובם על ידי החברות של ג'קי שהן נותנות החסות וגם מכספו האישי, באמצעות ערבויות שהוא עצמו מפקיד בבקרה התקציבית ומשמשות במקרה הצורך לכיסוי גירעון אם יש כזה.

המועדון מנוהל באמצעות עמותה שהיא ללא כוונות רווח, ומצד שני לא יכולה לצבור גרעונות או הפסדים ולכן מחלטים את הערבויות כאשר אין הכנסות מספיקות.

מצד שלישי, לא ניתן לעמוד בדרכו של שחקן שמקבל מקבוצות אחרות הצעות המבטיחות לו שכר פי-4 גבוה יותר מאשר מקבל באשדוד, זה פשוט לא עובד.

אנחנו רואים את זה קורה גם במועדונים אחרים כמו מכבי פ"ת (דור אלו, גיא מלמד), קרית שמונה (שיר צדק, אופיר מזרחי) ואפילו הפועל חיפה שרצה בצמרת לא הצליחה לעצור את חנן ממן בינואר מלעבור לב"ש, כשמדברים גם על שיימן ותורג'מן שיעשו את אותה דרך".

שאלה אחרונה, אוהדי אשדוד תמיד מדברים בהקשר של מ.ס אשדוד "כמודל איזי", מדוע ק"ש ואיזי מצליחים שהכוונה לתארים במקום שאשדוד לא מצליחה? מה יש לו ולהם שאין לנו?

"הסיבה העיקרית היא כספית. קרית שמונה נהנית מהטבות מס משמעותיות בשל מיקומם באזור עדיפות לאומית, מה שמאפשר הבאת שחקנים טובים יותר כי הרבה יותר קל לשלם להם את מה שהם דורשים. באשדוד, בגלל המיסים, אותו שחקן יעלה פי 2.

מעבר לזה, החברה של איזי שירצקי, איתוראן, שווה 2 מיליארד ש"ח! ויחד עם הטבת המס יותר קל לה להזרים סכומים גבוהים יותר לתמיכה בקבוצה. היו להם 3-4 עונות שהכל התחבר, עם שנימאמנים מעולים, רן בן שמעון וברק בכר, ואני בהחלט מפרגן להם על כך".

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a61e591d-f0a7-46a5-bc4e-1d215fec88d5','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a61e591d-f0a7-46a5-bc4e-1d215fec88d5','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a61e591d-f0a7-46a5-bc4e-1d215fec88d5','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה