אשדוד בשביל אופניים


להאזנה לתוכן:

חזון ראש העיר לנושא הבריאות עוסק כמובן בתחום הספורט ומעודד את תושבי העיר ליטול חלק בפעילות גופנית אקטיבית. האפשרויות רבות ומגוונות ולאחרונה נוספו להן מתקני הכושר הפזורים בכל רחבי העיר. בקרוב יורחבו שבילי האופניים בעיר ויתווספו על 27 הקילומטרים שכבר קיימים באשדוד.

תחת הסיסמא "אשדוד בשביל אופניים" ובהתאם לחזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולהחלטות מועצת העירייה בנושא הקיימות, החלו התהליכים להכנת תוכנית אב לשבילי אופניים באשדוד. הכוונה היא ליצור רישות של העיר בשבילי אופניים ולהשלים את הפריסה של השבילים, המגיעה היום לכ-27 ק"מ, זאת כדי להיענות לבקשות תושבים ולאפשר שימוש בתחבורה לא מזהמת. 

תוכנית הרישות והגברת המודעות לרכיבה על אופניים הינה תוכנית אסטרטגית המעוררת למודעות של ערכי בריאות וטבע. הרכיבה על אופניים טובה לבריאות הפיזית והנפשית, טובה לאיכות הסביבה ומסייעת בהתמודדות על בעיות של זיהום אוויר, מפחיתה את כמות כלי הרכב בעיר ומפחיתה את המעורבות בתאונות, ומהווה מוקד נוסף של פעילות הפגתית מהנה ליחיד ולמשפחה.

בישיבה שנערכה השבוע בלשכת מהנדס העיר אדר' שלמה נער ובהשתתפות כל הנציגים העירוניים ומתנדבים, העלה סמנכ"ל העירייה מר דוד הרטום את התוכנית וביקש להתניעה. בישיבה סוכם כי ייבחר צוות תכנוני שיכין את תוכנית האב, בהתאם לתקנים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וכי התוכניות יוצגו להתייעצות בפני תושבי העיר, על מנת לאפשר למגוון רחב של תושבים וגורמים מעוניינים להכירן ולהביע דעתם, בטרם התוכנית תאושר ותצא לדרך. היעד הוא: אישור מלא של התוכנית תוך 12 חודש ויציאה לביצוע על פני  מספר שנים. 

בישיבה נמסר גם על יוזמה של חברת התיירות העירונית "חופית", לקדם תוכנית להשכרת אופניים ועל יוזמת משרדי הממשלה ליצור רצף ארצי של שבילי אופניים שיחבר גם את אשדוד לרשת הארצית והאזורית המתוכננות ושחלקן בביצוע. 

המטרה היא להגביר את השימוש בתחבורה לא מוטורית, בתוך העיר, כולל למרכזי בילוי וקניות, לחופים, למוסדות ציבוריים ולמקומות עבודה. היעד הוא רישות מלא של העיר, כאשר אורך השבילים ייקבע בתהליך התכנון ותוך שיתוף הציבור. 

בעירייה מציינים שכבר היום, בביצוע כבישים חדשים והרחבת צירים קיימים, מבצעים גם שבילי אופניים והערכות הן שכל ק"מ של מסלול אופניים עולה בממוצע כ-0.5 מש"ח. ע"פ ההיקף התקציבי, המיזם החשוב הזה יתפרש על פני מספר שנים. ובינתיים נקבע שהלו"ז לתכנון הפרוייקט יימשך כשנה.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה