מארגני המחאה בתגובה לעליית המדרגה באכיפה השבת: "נרעיד את המדינה"


להאזנה לתוכן:

אחרי שהשבת לראשונה אי פעם חולקו קנסות כספיים במתחמים ביג פאשן והסטאר סנטר, מארגני המחאה נגד הכפייה הדתית באשדוד כבר מתכננים את הפגנות הבאות, וקוראים לתושבים להגיע ו"להרעיד את המדינה". בתוך כך, צחי הנגבי מהליכוד מתייחס אף הוא להפגנות באשדוד, ואומר שראש העיר עושה טעות פוליטית

צילום: עופר אשטוקר

סערת הכפייה הדתית באשדוד ממשיכה ביתר שאת, למרות הצהרות של ראש העיר כי ייתכן ונמצאה הנוסחא לסטטוס קוו שיטיב עם כולם. הבוקר הגיעו פקחי עיריית אשדוד למתחמי הקניות הגדולים בעיר, הביג והסטאר סנטר, ולראשונה אי פעם החלו לחלק קנסות כספיים. 

התמונות והדיווחים התפשטו ברשתות החברתיות כמו אש בשדה קוצים, והובילו לתגובות זועמות של תושבים בגנות ראש העיר. מארגני המחאה הגיבו לדברים: "למרות הצהרותיו הפייסניות של ראש העיר נחצה היום קו אדום נוסף".

גיא סער, ממובילי המחאה, אמר: "ראש העיר טוען שהוא מחפש להרגיע את הרוחות ובמקביל מעלה מדרגה כל שבוע מחדש. לא ייתכן שהתושבים קמים בקול זעקה והוא ממשיך כאילו דבר אינו קורה. הוא טוען שהוא קשוב ומנסה למצוא פתרונות ובמקביל מחלק קנסות. האטימות מגיעה לרמת האבסורד".

כבר ביום רביעי הקרוב בשעה 18:00 מתכוונים ראשי המחאה לארגן הפגנת מחאה מחוץ לבניין העירייה, שם תערך ישיבת המועצה החודשית. "אנחנו קוראים לכל מי שאיכפת לו מהעיר לבוא ולהרעיד את העיר", אמרו ראשי המאבק. בנוסף מתכננים ראשי המחאה את ההפגנה במוצאי השבת הבאה.

ביקורת על חוק המרכולים והאכיפה באשדוד הגיעה באופן מפתיע מאיש הליכוד צחי הנגבי, שאמר באירוע שבת תרבות כי האירועים יביאו לפגיעה פוליטית. "חוק המרכולים אחד החוקים המטומטמים", אמר הנגבי והוסיף: "ההפגנות באשדוד, אני מקווה, יעבירו את המסר שאפילו פוליטית הוא (ראש העיר) עושה טעות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה