באשדוד עדין ממתינים לשמוע את עמדתה של הלן גלבר


להאזנה לתוכן:

לאחר שלחצנו לקבל את תגובתו של ראש העיר לסערת השבת ולאחר ששמעון כצנלסון המתמודד לראשות העיר מצהיר באופן נחרץ את עמדתו בעד פתיחת עסקים בשבת באזורים שאינם דתיים, אנו עדין ממתינים לתגובתה של הלן גלבר שמתכוונת  להתמודד על ראשות העיר אך ממלאת פיה מים בשאלה מהי עמדתה בנושא אופיה של העיר? בזמן שאשדוד סוערת השאלה המתבקשת היא האם היא בעד או נגד פתיחת העסקים בביג ובסטאר סנטר בשבת ולאן מתקדם המו"מ שהיא מנהלת עם נציגי החרדים?  על הצהרתם של לסרי וכצנלסון ופרשנות לדבריה של גלבר בכתבה הבאה.

גלבר, נמנעת מלהביע עמדה

בליל אמש העלנו את תגובתו של ראש העיר למצב הקיים באשדוד וקיבלנו תשובה שהוא בעד שימור הסטטוס קוו, אך לא הבהיר מהו הסטטוס קוו.... במקביל נשלחים פקחים אל העסקים בביג ובסטאר סנטר הפתוחים בשבת ולא נשלחים פקחים לעסקים בחוף הים ובאזור התעשייה, מה שמבהיר את עמדתו במעשים לתקופה זו (שנת בחירות) אך משנה את עמדתו מלפני שנה בה הצהיר בבית המשפט שהסטטוס קוו הוא שהעסקים בפאתי העיר (קרי להתיר פתיחת עסקים בשבת גם בביג ובסטאר, בנוסף לחוף הים והתעשייה) . לתגובתו של ראש העיר ופרשנות לדבריו לחצו כאן.

שמעון כצנלסון שממתמודד על ראשות העיר מצהיר בברור שהוא תומך בפתיחת חנויות בשבת באזורים שאינם נחשבים חרדיים ואף בהפעלת תחבורה ציבורית: "אני בעד שכל אחד יעצב את השבת שלו לפי ראות עיניו".

גם נעים שומר ששוקל להתמודד על ראשות העיר, הצהיר כי הוא תומך בפתיחת העסקים בשבת ואף השתתף במחאה שהתקיימה בביג בשבת האחרונה.

גלבר: אני מסרבת לקחת חלק בשיח המפלג:

המתמודדת היחידה שעדין ממלאת את פיה מים ונמנעת להגיב בנושא זה, למרות פניות חוזרות ונשנות אליה ולמרות לחץ של הפעילים שלה שמבקשים שתעשה כן, היא הלן גלבר.

התגובה היחידה שקיבלנו ממנה לשאלה "האם את בעד פתיחת או סגירת העסקים בביג ובסטאר" הייתה:
מי שחושב שהבעיה היא החרדים - טועה. מי שחושב שהבעיה היא החילונים - טועה. הבעיה אינה רובע ז' והבעיה אינה רובע ט"ו. הבעיה היא לא מע"ר דרום וגם לא הסכם הגג. הבעיה היחידה היא: יחיאל לסרי....
אני מציעה לכולם שלא להיגרר למלחמות שאינן מן העניין אלא להתמקד בהדחתו של מר לסרי מראשות העיר ואז הכול יבוא על מקומו בשלום בשקט ובשלווה.
אני מסרבת לקחת חלק בשיח המשסה והמפלג המובל על ידי לסרי....

פרשנות לדבריה של גלבר:

גלבר מנהלת מו"מ עם ההנהגה החרדית וחוששת להרגיז מי מהם בתקווה שיתמכו בה בחירות.

על פי תגובתה, הכול כשר כדי להדיח את ראש העיר המכהן:
"הבעיה היחידה היא: יחיאל לסרי....", אני מציעה שלא להיגרר למלחמות שאינן מן העניין אלא להתמקד בהדחתו של מר לסרי ואז הכול יבוא על מקומו בשלום בשקט ובשלווה..." . כלומר מבחינתה הכול מקדש את הדחתו.
זה לא חשוב אם יסגרו את אשדוד בשבת, כמה יקבלו החרדים בהסכם הגג, האם ישתנה המבנה הדמוגרפי באשדוד... מה שחשוב הוא להדיח את ראש העיר.

העמדה של כצנלסון:
שמעון כצנלסון, יו"ר האופוזיציה והמתמודד על ראשות העיר, הצטרף לאלפי התושבים שגדשו בשבת שעברה את מתחם ביג במחאה על החלטת העירייה לסגור את החנויות ולחלק דוחות לבעלי העסקים.
כצנלסון מצא את עצמו בליבה של מלחמת השבת. תמיכתו בהתנגדות של הציבור החילוני לסגירת העסקים ביום השביעי, הקימה עליו את חברי המועצה החרדים.

עמדתו בנושא זה ברורה והוא כבר סומן, כאויבם המושבע של חברי המועצה החרדים, שטענו כי הוא עומד מאחורי ההתנגדות האזרחית. יו"ר ש"ס לשעבר עמרם כנפו האשים אותו בניסיון להצית מלחמה בין המגזרים השונים בעיר וטען כי פעל באופן דומה בבחירות בשנת 1998. "כצנלסון לקח את השבת כטריגר לעשות בה מערכת בחירות" הוסיף כנפו.

כצנלסון תומך בפתיחת הביג בשבת ואף בהפעלת תחבורה ציבורית באזורים שאינם נחשבים חרדיים. "אני בעד שכל אחד יעצב את השבת שלו לפי ראות עיניו", הוא אומר.

כצנלסון מאמין שראש העירייה יכול היה למנוע את סערת השבת אם היה מסרב להתקפל בפני החרדים, כפי שעשה לפני כשלוש שנים כשמתחם ביג נפתח. גם אז התעקשו הרבנים לסגור את המתחם החדש, אך ד"ר לסרי הסביר להם באופן שלא השתמע לשתי פנים כי הביג נמצא בפאתי העיר וחוק העזר העירוני לא חל עליו במסגרת הסטטוס קוו.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה