החילונים יוצאים להפגין השבת בביג בעקבות שבירת הסטטוס קוו


להאזנה לתוכן:

שיירת מחאה של מכוניות בשישי, הגעת תושבים לתמיכה בביג פאשן בשבת והפגנת תושבים במוצאי השבת - תושבים באשדוד מתארגנים למחות על הכוונה לסגור עסקים בשבת בעיר, אחרי שנים שהם הסטטוס קוו נשמר

מחאת התושביםהרוחות באשדוד סוערות מאז שחולקו בשבת האחרונות התראות למתחמי הקניות ביג פאשן והסטאר סנטר. כמו כן, 7 פקחי עירייה סיירו בכל רכבי העיר וחילקו דוחות לבעלי עסקים שפתחו את עסקיהם בשבת. 

מאז שבת הרשתות החברתיות גועשות. תושבים רבים, ביניהם גם דתיים מסורתיים, מתנגדים לשבירת הסטטוס קוו בעיר, מהלך אותו ביצע ראש העיר בעקבות לחץ החרדים במועצה. 

כעת, אחרי שבוע של דיונים והכנות, מארגני המחאות מתכוונים להוציא את התושבים למחות. זה יתחיל מחר (שישי) ועד מוצאי שבת ברחבת העירייה.

הנעלם הגדול: האם ראש העיר יישלח השבת פקחים ויחלק דוחות לבעלי עסקים בביג ובסטאר? על פי דרישת החרדים, במידה ולא יעשה כן, הם לא ייתמכו בו. מי שמפתיעה בכל הפרשה היא המתמודדת לראשות העיר הלן גלבר, שמאז מוצאי השבת נעלמה, לא עונה לטלפונים ולא עונה לשאלת אשדוד נט: בעד או נגד פתיחת עסקים לשבת. גלבר, כפי שידוע לאשדוד נט, נפגשה לפני מספר חודשים עם מנהיגי הציבור החרדי באשדוד, אלה הבטיחו לה תמיכה במידה ותביא סקרים כי היא מובילה בקרב לראשות העיר.  

המחאות המתוכננות:

המחאה השבוע מול העירייה

- שיירת מכוניות עם דגלים שחורים ושלטי מחאה. השיירה תצא בשישי בשעה 12:00 מחוף לידו באשדוד. לרישום לאירוע בפייסבוק כנסו כאן!

- שבת החל מהשעה 10:00 התכנסות תושבים במתחם הביג פאשן ליום חוויתי ותמיכה בעסקים. "להצהיר מעל לכל ספק שהתושבים הם אלו שיחליטו מה יהיה בעירם ולא אדם כזה או אחר", אומרים מארגני המחאה. לאירוע בפייסבוק כנסו כאן!

מה שיחכה לבאים למתחם הביג פאשן:

*קפה לבאי המחאה במרכז המתחם ליד חנות סברובסקי בכל שעות הפעילות.
*מופעים של 12 אמני רחוב בכל רחבי המתחם בין השעות:11:00-15:00
*כדורי גלידה לילדים ברחבי הביג בחסות חנות וניליה הממוקמת במתחם.
*נאום של מובילי המחאה.
*בין השעות 13:00-15:00. בירה מהחבית טובורג או קרלסברג  בחנות יין בעיר בחינם. יש להגיע לחנות , להזדהות עם מחאת השבת ולקבל כוס בירה חינם
*ברחבי המתחם ביג פותחים במבצעים חמים במיוחד עבור השבת הקרובה.מתחילים במצעים מהשבת

- הפגנת מחאה של תושבים במוצאי השבת, החל מהשעה 17:00 ברחבת העירייה. תושבים יתאספו להפגנה נגד כפייה דתית בעיר ושבירת הסטטוס קוו. מארגנת ההפגנה, אינה פורמן, הציבה השבוע משמרת מחאה ברחבת העירייה. בשיחה עם אשדוד נט היא מזמינה את כל מי שאכפת לו לבוא ולתמוך במאבק של התושבים.

האזינו לדבריה:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה