היסטוריה! השנה בה נפתח בית החולים באשדוד. אשדוד נט יוצר סיור מצולם ראשון מהפתיחה וגלריית תמונות ענקית


להאזנה לתוכן:

מיד לאחר חג השבועות, החלו לצעוד ראשוני תושבי אשדוד והסביבה בשערי בית החולים אסותא אשדוד. רגע לפני הפתיחה, סיור בבית החולים שלפני שנים לא רבות, היה רק בגדר חלום. בכירי בית החולים וקופת חולים מכבי קיימו סיור לעיתונאים בבית החולים המודרני ומהשורה הראשונה בארץ

ההתרגשות בשיאה! גם לצוות הבכיר של בית החולים אסותא באשדוד היה קשה מאוד להסתיר היום את התרגשותם. אתר אשדוד נט בשידור לייב לצופיו בעמוד הפייסבוק את החשיפה של בית החולים לציבור הרחב באמצעות סיור מלא מצולם בכל המחלקות (גלריית תמונות מלאה בסוף הכתבה).

בית החולים המודרני עם הציוד המתקדם בארץ

שערי כניסה לבית החולים: שער הולכי רגל מכיוון מנחם בגין, שער ראשי של בית החולים, שער כניסת אמבולנסים לרחבת המיון וגישה ישירה למיון, ושער מערבי לאספקה. החניונים נמצאים בהיקף. שני בניינים ראשיים- בניין מכונים ומרפאות ובניין אשפוז. 

המחלקה לרפואה דחופה מורכבת משלושה חלקים: מיון השוכבים, מיון הילדים ומיון מהלכים. הפרדה בקיר בין עמדת מטופל אחד לאחר. דגש של פרטיות וכבוד האדם. אזור טיפולים מסודר עם גבולות מוגדרים- לא עוד וילונות. 60% מבית החולים ממוגן. בזמן אירועים בטחוניים ימשיך לפעול ללא הפרעה. מעבר לזה חדרי הלם מאובזרים- מיועדים למצבים קשים. זקוקים לנפח גדול וטיפולים גדולים יותר. אנשים עם בעיות כמו אירוע לב או אירוע מוחי- צוות גדול יותר יכול לתת מענה. 

אולם טראומה מאובזר. טכנולוגיה מתקדמת לפגיעות רב מערכתיות כגון תאונות דרכים וכדומה. במיון ילדים יש עשר עמדות עם כניסה נפרדת. איזור המתנה ומשחקייה.  מערך הדימות שמספק שירותי- CT , MRI, צילומים ועוד... חדר מכונות/ מערכות נראה בעצמו כמו מעבדה נקיה- ניתן להבין לגבי העוצמה של בית החולים. הרבה יחידות טיהור אוויר. "אם החצר האחורית מתוחזקת כראוי, כל בית החולים יהיה בהתאם", אומרים באסותא.

 8 חדרי ניתוח כלליים, חדרי ניתוח-שיניים במחלקת יולדות, שני חדרי ניתוח עיניים. חדרי הניתוח מתועשים מורכבים מפאנלים של נירוסטה- אם צריך לתקן וניתן לשמור על סטריליזציה. סה"כ 12 חדרי ניתוח עם אופציה לפיתוח של עוד ארבעה חדרים.  


בבית החולים ישנם 300 מיטות אשפוז בבית החולים, כאשר הכוונה היא לבנות מיטות אישפוז נוספות בבניין חדש שייבנה, על פי התכנון, במקום חדר המיון הקדמי. הנושא עדיין בדיונים. 

חדרי לידה מהמתקדמים בארץ

חדרי היולדות – שתי יולדות בכל חדר מאובזר עם טלויזיה שכוללת אינטרנט (בשלב הראשון לא ייגבה תשלום)

ב-22 באוקטובר תיכנס היולדת הראשונה לחדרי הלידה בבית החולים אסותא. 8  חדרי לידה + 2 חדרי לידה בניתוחים קיסריים.  מסביב יהיה פרוזדור לכניסת מלווים.

65% ממיטות האשפוז בבית החולים נמצאות בחדרים זוגיים, השאר מיטות בחדר לבד ומיטות לאשפוז בהסגר.

עמדו במשימה - תוך 4 שנים הוקם בית החולים באשדוד


פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא מרכזים רפואיים: "אנחנו עושים מעשה היסטורי לתושבי אשדוד והסביבה. כשהלכנו לפרויקט הגדול הזה החלטנו לעשות משהו אחר. יש בישראל בתי חולים טובים. 40 שנה לא בנו בי"ח ציבורי חדש בישראל- זו דרמה במערכת הבריאות. זה לא רק המבנה שקיבל עבודת פרך. היו שצחקו אבל הצלחנו לעמוד במשימה תוך 4 שנים. זה בית חולים ממוגן- היחיד בישראל ש60% ממנו ממוגן וימשיך לעבוד בכל מצב. יש לבית החולים את כל הקריטריונים של סביבה ירוקה ויהיו בו הרבה אלמנטים דיגיטליים וסביבה פנימית נטולת ניירת והדבר המרכזי שעוטף את כל העניין זה נושא הרפואה האינטגרטיבית. כל אזרח במדינה יוכל להיכנס לכאן".

עוד הוסיף שמר :"יצרנו כאן עם מכבי שירותי בריאות מודל ייחודי בארץ ובעולם, רצף מידע בין בית החולים לקהילה ולהפך. קשר דיגיטלי של נתונים ועבודה משותפת עם הרפואה במכבי ובבית החולים. מי שיטופל בבית החולים וימשיך לטיפול בקופת החולים מכבי- הנתונים שלו יועברו אוטומטית". 

"לא יהיו מיטות בפרוזדורים"

"הבשורה לתושבי אשדוד ולסטנדרט של הרפואה בישראל היא שמירה על כבוד האדם- לא יהיו מיטות במסדרונות, חדרים עם מיטה/ שתי מיטות בחדר. פירזול ושירותים כדי שבין חולה לחולה תהיה הפרדה. בית החולים נבנה למאות שנים בביסוס שלו ובכלל המרכיבים בו. בתי החולים ייפתח בהדרגה, ממש כמו לידה- יש כוונה, מעשה, הריון, לידה. בסוף מעשה אינטגרציה בין כל העובדים. רוב העובדים תושבי אשדוד".

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות: אנחנו רעבים – חותרים למצוינות ורוצים להוכיח

"זהו רגע מאוד מרגש והיסטורי ברמה הלאומית והקמת בית החולים היא אמירה מאוד משמעותית. אשדוד היא קו גבול בין המרכז לפריפריה. בית החולים ייתן שירותים שכיום נמצאים רק בתל השומר בתל אביב או בסורוקה באר שבע- כמו אונקולוגיה (הקרנות, כימותרפיה ועוד)".

"מכבי מאוד רוצה שיהיו ברשותה בתי חולים. היינו בעבר בקשר עם הדסה בירושלים וזה לא צלח והנה בנינו פה בית חולים. אנחנו מאמינים בכך שלקופת חולים יש בית חולים". 

"נחבר את הקהילה לבית החולים - יהיה ממשק בין הרופאים בקהילה לבית החולים, שיתוף פעולה, העברת נתונים ועוד... אנחנו יודעים היום שמה שמשפיע על הבריאות זה קודם כל הצד הסוציאלי. אנחנו נמדוד ונוכיח את זה.  בואו לאשדוד מארה"ב ואירופה ללמוד איך עושים את זה". 

"אנשי מערכת הבריאות הם אנשים טובים. יש במערכת הזו הרבה שחיקה ובמכבי אנחנו מפתחים מערכת עם כבוד האדם וחמלה. לחכות 7 שעות בחדר מיון זה דבר נורא....  יש דברים שאנחנו לא מוכנים לקבל שיקרו. אנחנו נדאג לכך שאנשים לא ימתינו במיון. נמצא פתרונות. לא יהיו חולים במסדרונות, הם צרים באופן מכוון והדבר האחרון- מתחייבים לכך שנשתדל יותר. למה? אנחנו רעבים חותרים למצוינות ורוצים להוכיח".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה